Lipiec, 2023

Dokręciłem do 1800 km

Poniedziałek, 31 lipca 2023 · dodano: 01.08.2023 | Komentarze 0

Gdy ma się 1734 km nakręcone i jeszcze jeden dzień lipca, to nie zapowiada to nic dobrego ;) Pogoda nie jest zła, przede wszystkim nie pada. 66 kilometrów to nie dużo, po robocie spokojnie tyle wykręcę, a widmo 1800 km w jednym miesiącu mocno kusi. Postanowiłem, że pojadę. Wracam do pracy do domu i od razu wsiadam na rower. Mocno wieje, ale dziś mi to nie przeszkadza. Motywacja na dobry wynik, lekki strach przed deszczem robi swoje. Noga podaje i pod wiatr do Raszkowa mam średnią 30km/h. Gdy odwracam się z wiatrem jest tylko lepiej. Nie robię pauz, jedzie się fenomenalnie. Nie muszę nawet specjalnie cisnąć, żeby jechać szybko. Z każdym kilometrem średnia rośnie. Chyba złapałem dobrą formę i mam nadzieję, że utrzyma się do końca sezonu. Ostatecznie zrobiłem 69 km. Wykręciłem rekord i 1803 kilometrów w miesiącu, 21 wyjazdów w miesiącu i najwyższą średnią z wyjazdu. Nigdy nie miałem tak dobrego miesiąca.

Po treningu
Po treningu © tomstar

Rekor dystansu w jednym miesiącu

Niedziela, 30 lipca 2023 · dodano: 30.07.2023 | Komentarze 0

Bace brakuje 130 km do trzeciego z rzędu miesiąca z dystansem powyżej 200 km. Mnie taki dystans pasuje, więc umawiamy się na 6 rano i lecimy w trasę. Odpuszczamy Leszno i odwiedziny na drugim etapie TdP. Niestety, tak jak wczoraj i dziś po południu ma przejść burza. Nie ma sensu ryzykować i moknąć. Ruszamy na Borek, a dalej coś się wymyśli, bo nie przygotowałem trasy. Lecimy więc boczkami za Borkiem po okolicznych wsiach. Fajne mają tutaj trasy, raczej przez nas nie odwiedzane, więc jedzie się przyjemnie. Nie ma mocnego wiatru, zrobiło się ciepło i słonecznie. Do domu wracamy przez Koźmin. I udało się, mam nakręcone w lipcu 1734 km, najwięcej odkąd 11 lat temu wsiadłem na rower. Pobiłem też inny rekord, czyli ilość wyjazdów w jednym miesiącu. Mam ich 20, a może jeszcze jutro wyjadę na małe 50 km wykorzystać ten miesiąc na maksa. Bardzo udany miesiąc, oby sierpień był podobny.

Trasa
Trasa © tomstar
Fontanna wKoźminie
Fontanna w Koźminie © tomstar
Giant
Giant © tomstar

Stówka

Sobota, 29 lipca 2023 · dodano: 29.07.2023 | Komentarze 0

Mieliśmy dziś jechać do Poznania na start TdP. Plan był na dobre 200km. Ale niestety jak dla mnie pogoda niepewna. Wszystkie prognozy pokazują, że po 14-15 ma przejść burza. Nie chciałem moknąć i brudzić sprzętu. Tym bardziej że na takim dystansie jazda w deszczu nie byłaby za przyjemna. Czekałem do ostatniej chwili, ale ostatecznie o 5 rano piszę do Baki, że odpadam. Robię małe 100 km po okolicy, tak żeby zdążyć przed deszczem. Baka jedzie sam na 200 km, bo robi rekord i trzeci miesiąc z rzędu z dystansem ponad 2000 km. Ja też kręcę w tym miesiącu rekord. Mój maks to 1571 km w jednym miesiącu i co ciekawe jest to rekord z początków mojej przygody z rowerem. Na moim mtb, trzy miesiące od czasu gdy pierwszy raz wskoczyłem na rower, wykręciłem taki dystans i przez te 11 lat nigdy więcej w jednym miesiącu nie zrobiłem. Jechało się super, noga podawała i wyszło fajne kółko. Zobaczymy, co to będzie jutro. Leszno kusi, ale wszystko zweryfikuje pogoda.

Rynek w Krotoszynie
Rynek w Krotoszynie © tomstar

Szybka rundka

Czwartek, 27 lipca 2023 · dodano: 28.07.2023 | Komentarze 0

Szybka rundka po robocie. Okienko pogodowe i dzień bez deszczu trzeba było wykorzystać.

Szybki selfik
Szybki selfik © tomstar

Powtóreczka po wczorajszym

Niedziela, 23 lipca 2023 · dodano: 23.07.2023 | Komentarze 0

Popraweczka po wczorajszej dwusetce. Miało być spokojnie, a wyszło jak zawsze. Wiaterek już słabszy, ale mimo wszystko odczuwalny. Jedziemy standardem na Odolanów. Na stacji pauza i do domu. Z powrotem ciśniemy już mocniej. Mimo wczorajszego dystansu i zmęczenia dziś jedzie się dobrze.

Pauza w Odolanowie
Pauza w Odolanowie © tomstar
Giant
Giant © tomstar

Zaliczyć gminę Rawicz

Sobota, 22 lipca 2023 · dodano: 22.07.2023 | Komentarze 2

Baka planował na dziś dwieście, czy z nim pojadę, czy też nie. Postanowiłem więc do niego dołączyć. Mam czas i chęci, a przede wszystkim chcę w lipcu wykręcić rekord kilometrów, więc każdy duży wyjazd się przyda. Wstępnie wyznaczyłem trasę na Osieczną, ale przypomniałem sobie, że nie mam zaliczonej gminy Rawicz i zrobiła mi się tam mała dziura. Kierunek ten sam, tylko troszkę bardziej na południowy-zachód. Narysowałem, dałem Bace do analizy i wgrania do nawigacji. Ruszamy o 6 rano. Dziś ma być okrutny wiatr, więc trzeba wyjechać jak najszybciej, żeby skorzystać, zanim się nasili. Na początku jedzie mi się średnio, mogę powiedzieć, że nawet źle. Nie wyspałem się i jakoś nie mam mocy. Pierwszą pauzę robimy w Jutrosinie. Mały odpoczynek, drożdżówka i cola. Teraz mamy już blisko do Rawicza, ale za to bardzo mocny wiatr. Lecimy po krótkich zmianach, żeby się nie zmęczyć i w miarę szybko dojechać. W Rawiczu wpadamy na rynek, robimy pauzę i kierujemy się na północ na Poniec. Teraz mamy wiatr z boku i leci się troszkę lepiej. Lepiej też mi się jedzie, zrobiło się ciepło, a ja zacząłem łapać rytm. Baka cały czas prowadzi, a jadę mu na kole. Gdy odwróciliśmy się z wiatrem, noga zaczęła podawać. Wskoczyliśmy na średnią mocno przekraczającą 30 km/h. Leci się super. Robimy małą pauzę we wsi za Gostyniem i potem dzida prosto do domu. Wróciliśmy o 15:30. Jestem troszkę zmęczony, ale gmina Rawicz zaliczona, plus dwie inne gminy. Na liczniku w lipcu 1332 km, a za tydzień planujemy pojechać do Poznania i Leszna na start Tour de Pologne.

Pauza w Jutrosinie
Trasa © tomstar

Trening

Czwartek, 20 lipca 2023 · dodano: 20.07.2023 | Komentarze 0

Poczekałem za Baką i razem polecieliśmy na trening. Miało być tyle, ile noga poda, bez spiny, bo mocno wieje wiatr. Ale, kurde no, noga podawała. Jechało mi się super, więc ciągnąłem Bakę, żeby kręcić mocne tempo. Pod wiatr do Jarocina mieliśmy średnią 29km/h. Potem troszkę zwolniliśmy. Za Jarocinem pocisnąłem jeszcze na segment, który mi Baka ostatnio zabrał, pobijając mój czas. Udało mi się go pobić o 6 sekund. Ale segment rozwojowy, bo pierwszy ma znowu 6 sekund nade mną, jest to do pobicia. Potem do domu i wyszła bobra średnia.

Kategoria |50-100KM|, Z BAKĄ|

Na wkurwie

Wtorek, 18 lipca 2023 · dodano: 18.07.2023 | Komentarze 0

Na wkurwie...

Wkurw
Wkurw © tomstar

Stówka na koniec urlopu

Niedziela, 16 lipca 2023 · dodano: 17.07.2023 | Komentarze 0

I ostatni urlopowy wyjazd. Miałem dwa, długie tygodnie, które w tym roku chciałem dobrze wykorzystać. Postanowiłem jeździć codziennie, mniejsze dystanse, ale systematycznie. Wstawałem o 6 i starałem się już o 7 wyjeżdżać. Jeszcze nigdy nie miałem takiej ciągłości wyjazdów. Na 16 dni lipca 13 z nich wykorzystałem na wyjazd. Czasem się nie chciało, czasem myślałem, że fajnie byłoby pospać, ale ostatecznie silna wola wygrywała, a ja potem tego nie żałowałem. Nakręciłem 1000km w lipcu, a dopiero mamy połowę. Teraz już na spokojnie po południu i w weekend, ale na koniec miesiąca szykuje się duża akcja. Startuje Tour de Pologne z Poznania i z Leszna, a my chcemy na oba te starty pojechać rowerami. I tu i tu mamy ponad 100km w jedną stronę. Także na koniec dokręcę jeszcze spokojnie ponad 400km. Będzie rekordowy miesiąc.

Ścieżka
Ścieżka © tomstar
Selfik z góry
Selfik z góry © tomstar

Upał

Sobota, 15 lipca 2023 · dodano: 15.07.2023 | Komentarze 0

Gorąco. Nawet o 6 rano na termometrach już 18 stopni. U nas ma być ponad 30 w cieniu. Ale jedziemy. Mamy weekend, więc dołącza Baka. Ruszamy o 7 na stówkę. W jedną stronę pogaduchy i wymiana informacji z całego tygodnia, z powrotem już pocinanko na wysokiej średniej. Tak wkręciliśmy, że na całej powrotnej drodze wyskoczyły mi PB i kilka dobrych miejsc w pierwszej dziesiątce na segmentach na Stravie. Ostatecznie wyszedł dobry trening. Jutro powtórka.