Sierpień, 2023

Suma kalorii:19946 kcal

Bydgoszcz Cycling Challenge

Niedziela, 27 sierpnia 2023 · dodano: 27.08.2023 | Komentarze 0

Dziś pojechałem do Bydgoszczy na Bydgoszcz Cycling Challenge. Jadę sam, bo Bace się nie chciało. Wyjeżdżam o 6 rano, żeby na spokojnie na miejscu się ogarnąć. Na miejscu odbieram pakiet i się szykuję. Startuję w pierwszej serii o 11. Trasa to 6 kółek po Trasie Uniwersyteckiej. Dystans to około 20km. Na początek szybki zjazd, potem kilometrowa wspinaczka i znowu ostry zjazd. Jedzie się bardzo dobrze. Jest dużo miejsca. Wariaty poleciały do przodu, a z tyłu potworzyły się małe grupki. Jest bezpiecznie i szybko. W swojej serii jestem 47, ale niestety drugi bieg był szybszy i więcej zawodników awansowało właśnie z niego. O 14 był finał, a o 16 jazda indywidualna na czas. Krótka czasówka, bo zaledwie 10km. Przeleciałem ją szybciutko i wróciłem do domu. Bardzo fajne zawody, ale raczej dla sprinterów i tych profesjonalnych amatorów, bo tempo było kosmiczne, a walka do samej mety.

Wyścig ze startu wspólnego
miejsce w serii: 47 (ogółem 104)
czas: 31:45.97

Kategoria ZAWODY|

Bardzo spokojny rozjazd

Sobota, 26 sierpnia 2023 · dodano: 26.08.2023 | Komentarze 0

Malutki, spokojny rozjazd. Umawiam się z Baką, ale ja jadę na 50km, Baka na stówkę. Jedziemy razem, powoli do Bronowa i tam się rozdzielamy. Ja lecę dalej przez Ligotę i Dobrzycę. Nie cisnę, a w Dobrzycy robię sobie nawet pauzę. Muszę odpocząć, chyba odczuwam już zmęczenie sezonem i może troszkę przetrenowanie. Jutro zawody i szkoda, że forma akurat teraz spadła. Ale postaram się pojechać jak najlepiej. Cały przyszły tydzień zamierzam odpoczywać, bo w przyszłą niedzielę kolejne zawody w Żninie. Dziś mały rozjazd bardziej żeby rozciągnąć koła niż przekręcić nogę.

Koła karbonowe No Limited
Koła karbonowe No Limited © tomstar
Giant Contend SL Koła karbonowe No Limited
Giant Contend SL Koła karbonowe No Limited © tomstar

Nowe koła No Limited

Czwartek, 24 sierpnia 2023 · dodano: 24.08.2023 | Komentarze 0

Wczoraj dostałem telefon z Rowerowego Młynu, że przyszedł mój zacisk do sztycy. Czekałem dwa tygodnie, ale towar zamawiany był z Holandii, więc chwilę to musiało potrwać. Wykorzystałem okazję, żeby pojechać rowerem, bo mam urlop. No i wczoraj przyszły nowe koła. Udało mi się nawiązać współpracę z No Limited. Dostałem kółka Sprint 50 razem z oponami Michelin. Wczoraj kółka założyłem, a dziś trzeba było je przetestować. Szerszy opis zamieszczę jak trochę na nich pojeżdżę. Na razie "się układają", strasznie strzelają i cykają, ale z tego co się dowiedziałem, to normalne i może potrwać nawet do dystansu 500km. Także cierpliwie muszę jeździć i wytrzymać dziwne trzaski z roweru. Cieszę się z nowych kół, ponieważ starych Visionów miałem już dosyć. Koła są wadliwe, a może nie koła, a piasty. Pierwszy zestaw reklamowałem pół roku po zakupie. Dostałem nowe koła, które po roku także zaczęły trzeszczeć. Trzykrotne wymienianie łożysk i niezliczona ilość serwisów nie pomagała. Koła cały czas strzelają. Jedno łożysko jest strasznie luźne i z tego co wyczytałem i dowiedziałem się, jest to przypadłość piast Vision. Po czasie łapią luzy na łożyskach i nie idzie ich skasować. Szkoda, bo wyglądały fajnie, ale niestety używanie ich kosztowało mnie zbyt dużo nerwów. Także ja osobiście odradzam zakup kół Vision. Mam nadzieję, że z nowymi nie będę miał już problemów.

Giant na kołach No Limited
Giant na kołach No Limited © tomstar

Rozjazd 2

Wtorek, 22 sierpnia 2023 · dodano: 22.08.2023 | Komentarze 0

Kolejny, spokojny rozjazd. Dziś o wiele przyjemniej niż wczoraj. Przyjemny chłodek. Powolutku i bez spiny, dziś bez przygód.

Rozjazd

Poniedziałek, 21 sierpnia 2023 · dodano: 21.08.2023 | Komentarze 0

Mam jeszcze tydzień urlopu. Chce go wykorzystać tak jak ostatnio jeżdżąc sobie codziennie rano, ale na małe 50 km. Spokojnie i bez spiny, tym bardziej, że w niedziele zawody w Bydgoszczy i nie chcę się przemęczyć. Dziś mam pecha, bo po połowie dystansu puszcza mi linka na przedniej przerzutce. Myślałem, że mi linka strzeliła, a ona po prostu odkręciła się przy wózku przerzutki. Niestety nie miałem klucza i drugie pół dystansu jechałem na małym blacie. Ale przynajmniej nie cisnąłem, lekko pokręciłem i nie męczyłem nóg.

Rozjazdówka

Niedziela, 20 sierpnia 2023 · dodano: 20.08.2023 | Komentarze 0

W końcu udało nam się zrobić rozjazdówkę. Nogi muszą odpocząć, więc dziś jedziemy spokojnie, swobodnie, bez duszenia, na miękkich przełożeniach. Pogoda jest super, ale słońce robi swoje i po kilku wyjazdach organizm jest dość wyczerpany. Od jutra mam urlop i chcę troszkę pojeździć, ale nie za mocno. W niedzielę zawody w Bydgoszczy, więc nie ma co przesadzać. Trzeba zachować troszkę sił.

Rowerek
Rowerek © tomstar
Rowerki na pauzie
Rowerki na pauzie © tomstar
Trasa
Trasa © tomstar

Szybka stówka

Sobota, 19 sierpnia 2023 · dodano: 19.08.2023 | Komentarze 0

Po intensywnym długim weekendzie potrzebowałem paru dni żeby odpocząć. Od środy nie jeździłem i dopiero dziś wskakuję na rower. Sezon daje się już we znaki, ale jeszcze trochę go zostało, więc trzeba dobrze gospodarować siłami. Jedziemy z Baką na stówkę. Odpoczynek chyba dobrze mi zrobił, bo mimo tego, że mi się nie chciało, weszła niesamowita jak na nas średnia. Nóżka podawała, nie było za dużo gadania, lecieliśmy po zmianach. Jedna mała pauza na połowie dystansu i dzida do domu. Jutro chyba trzeba w końcu zrobić rozjazd.

Pozowanko
Pozowanko © tomstar

Dwieście do Kobylej Góry

Wtorek, 15 sierpnia 2023 · dodano: 15.08.2023 | Komentarze 0

Dzień wolny, piękna pogoda, dużo czasu, no to musi wpaść rowerek. Wiaterek mamy na północ, więc jedziemy na południe, w stronę Kobylej Góry. Wyjeżdżamy o 6 rano. Jedzie się dobrze i po trzech godzinach jesteśmy na miejscu. Mała pauza na rynku i lecimy dalej. Jedziemy boczkami w stronę Dziadowej Kłody. Tam zawracamy i lecimy na Syców. W Międzyborzu robimy pauzę na stacji. Jest okropnie gorąco i musimy robić pauzy, żeby nie paść w trasie. Teraz dalej boczkami do Odolanowa. Za Odolanowem robimy jeszcze jedną pauzę na stacji, uzupełniamy płyny i lecimy do domu. Noga podaje i wychodzi świetna średnia jak na taki dystans. To ostania dwusetka w tym roku. Cztery mi wystarczą.

Rynek w Kobylej Górze

• Kalorie 1915kcal

Stówka

Niedziela, 13 sierpnia 2023 · dodano: 13.08.2023 | Komentarze 0

Poprawka po wczorajszym. Umówiliśmy się na później niż zawsze. Jedziemy o 8 rano. Po wczorajszej dwusetce trzeba było odpocząć i dobrze się wyspać. Lecimy na Zagórów, ale na odwrót niż zawsze. Mamy dziś dziwny wiatr i generalnie ciężko wybrać kierunek. O dziwo jedzie się dobrze. Tempo dobre. Pauzę robimy za Zagórowem w lesie. Potem już wiaterkiem do domu. Po drodze jeszcze w Dobieszczyźnie musieliśmy zatrzymać się przy sklepie, bo jest tak gorąco, że okropnie chce się pić, a zapasy się skończyły. Potem już prosto do domu.

Trasa
Trasa © tomstar
Jedziemy
Jedziemy © tomstar
Kółka
Kółka © tomstar

Trzecie dwieście w tym roku

Sobota, 12 sierpnia 2023 · dodano: 12.08.2023 | Komentarze 0

W końcu! Mamy ładną pogodę. Słoneczko, cieplutko, zero wiatru. Plan jest więc na 200 km. Miał z nami jechać trzeci zawodnik, ale niestety miał inne plany. Lecimy więc z Baką. Baka wyznacza dziś trasę. Wyruszamy o 6 rano. Lecimy na Koźmin i potem bokami na Jutrosin. W Jutrosinie robimy pauzę na drożdżówę i colę. Potem kręcimy po okolicy, przez piękne boczne dróżki prowadzące przez lasy. Dojeżdżamy w okolice Żmigrodu i zawracamy do domu. Potem wjeżdżamy na piękną ścieżkę przez las. Nie ma tu innej drogi, tylko sama ścieżka. Ruch duży, ale nic dziwnego, bo jest tu bardzo ładnie. Potem kierujemy się na Milicz i przez Krotoszyn do domu. W Krotoszynie jeszcze pauza na uzupełnienie płynów. Jestem zmęczony, bo bardzo szybko zrobiło się ciepło, a słońce mocno świeciło i wyciągało energię. Ale wyszedł konkretny wyjazd, a maszyna spisała się bezbłędnie i jechała cichutko i szybko. Chyba się polubimy.