Maj, 2022

Szybki wypad do Dobczyc

Sobota, 28 maja 2022 · dodano: 30.05.2022 | Komentarze 0

Na 29 maja zapisałem się na Runmageddon Classic w Krakowie. Po podaniu dokładnej lokalizacji okazało się, że bieg odbędzie się w Dobczycach. Moje tereny, znam bardzo dobrze miasto i okolice, gdyż byłem tu dwa lata z rzędu na wakacjach. Z tego względu, że do Dobczyc mam 350km, a start na Runmageddonie w niedzielę o 8 rano, postanowiłem przyjechać dzień wcześniej. Sobotę wykorzystam na przejażdżkę rowerem. Być w górach, mieć dzień wolny i nie wykorzystać go na małą trasę to grzech. W Dobczycach jestem o 11 w sobotę. Parkuję auto, melduję się w hotelu i szykuję do jazdy. Pogoda na razie ładna, ciepło i słonecznie. Cieszę się, ponieważ przewidywane są przelotne burze. Mam tutaj fajną trasę na Gdów i Tymbark. Lecę zatem na Gdów, tam ścieżką rowerową wzdłuż Raby. Na razie jest fajnie. Niestety niedaleko przed Tymbarkiem łapie mnie burza. Na początku tylko lekko kropi, ale za chwile ostro walnęło. Schowałem się na przystanku. burza trwała raptem 5 minut, ale wszystko dookoła mokre. Nie są to dobre warunki do jazdy rowerem, tym bardziej, że przede mną zjazd. Gdy dojechałem do Tymbarku było już sucho i słonecznie. Na rynku odpocząłem. Niestety rower zaczął mi trzeszczeć, a w korbie zrobił się luz. Nie wiem czy to wina deszczu czy po prostu przypadek, ale spowodowało to wzrost zniechęcenia do dalszego kręcenia. Lekko zrezygnowany pojechałem dalej. Teraz nasilił się wiatr, a ja jechałem wprost na niego. Co się okazało mocny wiatr przywiał następna burzę. Ledwo wyschnąłem, a tu zaczęło znowu padać. Teraz już totalnie zrezygnowany marzyłem tylko o powrocie do hotelu. Chciałem jeszcze wykręcić do Myślenic i podjechać Górę Chełm, ale wróciłem do Dobczyc i marzyłem tylko o ciepłym prysznicu. Dobrze zrobiłem, bo gdy wszedłem do hotelu walnęła kolejna ulewa. Był to chyba jeden z gorszych wyjazdów w ostatnim czasie. Szkoda, bo mogło być na prawdę fajnie. Na całe szczęście w niedziele było już pięknie. Także bardzo przyjemnie biegło się na Runmageddonie. Nie padało, było słonecznie i ciepło. Z dwóch dni chociaż ten jeden był udany.

Na trasie
Na mecie Runmageddonu © tomstar

Nowe butki Dorotki

Czwartek, 19 maja 2022 · dodano: 19.05.2022 | Komentarze 0

Dorotka złapała ostatnio bakcyla rowerowego i coraz częściej zaczęła mówić o zmianach w jej rowerku. Plany na zimę to malowanie ramy i wymiana osprzętu. Ale to dopiero na przyszłość. Ale z aktualnych zmian to to, że dała namówić się na SPDeki. Nigdy nie jeździła z blokami, tylko w zwyczajnych butach na pedałach. Poszukaliśmy fajnych, Shimanowskich bucików i wybraliśmy rozmiar. Na całe szczęście rozmiar pasował, więc mogliśmy dziś je przetestować. Założyłem jej moje stare pedały i pojechaliśmy. Wywrotki jeszcze nie było :) i mam nadzieję, że nie będzie. Ale butki robią robotę :)

Z Dorotką
Z Dorotką © tomstar
Nowe butki Dorotki
Nowe butki Dorotki © tomstar

Spacerek z Dorotką

Poniedziałek, 16 maja 2022 · dodano: 16.05.2022 | Komentarze 0

Dzisiaj zrobiliśmy sobie mały spacerek z żonką. Po wczorajszych zawodach dobrze dziś spokojnie pokręcić. Jedziemy na małe 30km. W połowie drogi zatrzymaliśmy się w lesie, żeby zrobić kilka fotek. Dorotka dostała koszulkę od Hawky Sportswear i chcieliśmy pochwalić się nową odzieżą. Koszulka jest świetna, kolorowa i bardzo ładna. Oczywiście jakościowo wszystko super. Jest wygodna i dobrze wykonana. Produkt godny polecenia.

www.hawky.pl

Dorotka
Dorotka © tomstar
Koszulk Hawky sportswear
Koszulka Hawky sportswear © tomstar

Duathlon Radwanice

Niedziela, 15 maja 2022 · dodano: 15.05.2022 | Komentarze 0

Czas na zawody. Tym razem duathlon i tak ulubiony przez mnie rower. Byłem sceptycznie nastawiony ze względu na kontuzję kolana. Obawiałem się, czy mi się nie pogorszy, czy ból się nie nasili. Zapobiegawczo zabrałem ze sobą stary stabilizator na kolano, którego kiedyś używałem. Wczoraj założyłem go na kolano przy pracach w ogrodzie i nie czułem bólu. Także postanowiłem dziś go założyć na start. I było dobrze. Nic nie bolało i przebiegło mi się dobrze. Same zawody bardzo fajne, choć parę elementów wymagają poprawy. Takie jak strefa zmian czy kilka odcinków trasy biegowej, które prowadziły przez miedzę czy tuczeń. Ale generalnie bardzo przyjemny start. Bieg na spokojnie, bez ciśnienia, a na rowerze dałem z siebie wszystko, co miałem. Troszkę wiało i było kilka małych podjazdów. Ale trasa bardzo fajna i szeroka. Może wrócę tu za rok.

Miejsce open 39, kategoria wiekowa 9.

Na mecie duathlonu
Kategoria ZAWODY|

Wyjazd testowy

Sobota, 14 maja 2022 · dodano: 14.05.2022 | Komentarze 0

Od dwóch miesięcy borykam się niestety z powrotem kontuzji kolana. Przez zimę biegałem, żeby podtrzymać kondycję i chyba w końcu kolano powiedziało: "dosyć". Znowu zaczęło boleć. Nie było tak źle, dbałem o nie, nie przemęczałem i przede wszystkim nie  biegałem. Niestety w zeszłym tygodniu było Wings for life. No i człowiek głupi poleciał nie uważając na kontuzję. Przebiegłem 25km i niestety przez cały tydzień zdycham. Kolano boli, a jutro kolejne zawody. Dziś testowo przejechałem mały dystans i nie było tak źle, ale jednak czuję kolano. W zeszłym tygodniu byłem w stanie przejechać 500km w ciągu 5 dni, a teraz mam obawy czy się nie pogorszy. We wtorek jadę do fizjo na badania. Zobaczymy. Mam nadzieję, że będę mógł jeździć, bo bieganie mam gdzieś ;)

Dobrzyca
Dobrzyca © tomstar

Dzień nowości

Czwartek, 5 maja 2022 · dodano: 05.05.2022 | Komentarze 0

Firma Hawky Sportswear, z którą współpracuję, wypuściła na ten sezon nową kolekcję odzieży rowerowej. Jak zwykle otrzymałem na testy komplet spodenki oraz dwie koszulki. Koszulkę otrzymała również moja żona (w ramach bonusu). Postanowiłem zatem dziś przetestować komplet. Oczywiście rzeczy najwyższej jakości. Spodenki naprawdę wygodne, bardzo dobra pianka i materiał. Koszulki obłędne. Firma podąża za obecnymi trendami i wypuściła trzy koszulki gładkie w najmodniejszych kolorach tego sezonu oraz koszulkę kolorową ze wzorem. Obie bardzo mi się podobają. Leżą idealnie. Są bardzo wygodne, posiadają trzy kieszenie i elementy odblaskowe. Kolory bardzo mi odpowiadają. Warto zapoznać się z ofertą firmy, bo można kupić bardzo ładne i dobre ciuszki.

www.hawky.pl

Dziś też wyjechałem na nowych oponach. Niestety stare już źle wyglądały, choć sądziłem, że będę w stanie przejechać na nich jeszcze ten sezon. Obawiałem się pany w trasie, dlatego postanowiłem je wymienić. Pozostałem przy poprzednim wyborze, czyli Continantal GP 4 Season. Według mnie najlepsze i najtrwalsze opony na świecie. Jeżdżę na nich od trzech lat i nigdy nie złapałem pany.

Pałacyk w Bugaju
Pałacyk w Bugaju © tomstar

Hawky sportswear
Hawky sportswear © tomstar
Kategoria SAMOTNIE|, |50-100KM|

Kolejna stówka

Środa, 4 maja 2022 · dodano: 04.05.2022 | Komentarze 0

Dzisiaj sam. Wszyscy wrócili do pracy, a ja mam jeszcze trzy dni wolnego. Troszkę mi się nie chciało, ale grzechem byłoby zmarnować taką pogodę. Zbieram się więc o 10. Lecę na Koźminek. W tą stronę mam pod wiatr. Jedzie się dość ciężko. Wiatr niby nie jest mocny, ale na lekkim zmęczeniu daje się we znaki. Ale dojeżdżam na raz do Koźminka, a pauzę robię nad zalewem Murowaniec. Odpoczywam tam sobie 20 minut, robię focię, jem ciastka i jadę dalej. Teraz mam wiatr w plecy i mogę przycisnąć. Jestem zdziwiony, że zmęczony mam tyle sił, żeby tak mocno dokręcić. Lecę bez przerwy do domu, a średnia pięknie rośnie. Bardzo udany wyjazd.

Zalew Murowaniec
Zalew Murowaniec © tomstar

Kolejna pięćdziesiątka z Dorotką

Wtorek, 3 maja 2022 · dodano: 03.05.2022 | Komentarze 2

Jedziemy dalej. Te pięćdziesiątki z żoną są idealnymi rozjazdówkami po setkach. Noga spokojnie się rozciągnie, organizm przyzwyczai i nie zmęczy za dużo. Spokojnie, przyjemnie i wesoło. Na drogach dziś spokój, dobrze się jedzie, bo mało aut. Cisza i pusto. Dziś troszkę mocniejszy wiatr, ale nasilił się po 11, jak już zawróciliśmy i mieliśmy go w plecy. Teraz odpoczynek. Z żonką najlepiej :)

Z Dorotką
Z Dorotką © tomstar
Dorotka
Dorotka © tomstar
Dorotka na moście
Dorotka na moście © tomstar
Giant Domer
Giant Domer © tomstar
Lili witająca mnie po powrocie :)
Lili witająca mnie po powrocie :) © tomstar

• Kalorie 1928kcal

Turystyczno - krajoznawcza setka

Poniedziałek, 2 maja 2022 · dodano: 02.05.2022 | Komentarze 2

I kolejna stówka. Kolejny piękny dzień. I kolejny wyjazd. Muszę te warunki wykorzystać do cna. Jest tak fantastycznie, że szkoda siedzieć w domu i marnować czas. Umawiam się znowu z Baką. Wiatr jest bardzo słaby, więc nie musimy martwić się kierunkiem jazdy. Postanowiłem, że polecimy na bocznym za Jarocin. Nie chce mi się jechać znowu do Zagórowa. Lecimy więc boczkami na Jarocin, potem w stronę Żerkowa. A za Śmiełowem kierujemy się na prom. Tutaj znaleźliśmy jeszcze jeden fajny boczek, którym nigdy nie jeździliśmy. Bardzo fajna leśna droga. Chwilę czekania na prom i lecimy dalej. Kierujemy się na Pyzdry. Potem jeszcze kółeczko boczkami i wracamy do domu. Jechało się super. Troszkę wolniej niż zawsze, ale za to trafiliśmy w fajne, ciche i przyjemne miejsca.

Pod mostem
Na promie © tomstar

Rozjazdówka z Dorotką

Niedziela, 1 maja 2022 · dodano: 01.05.2022 | Komentarze 0

Pięknej pogody ciąg dalszy. Nie pamietam kiedy to pogoda tak pięknie zgrała się z wolnymi dniami. Trzeba to wykorzystać co do minutki. Wczoraj stówa z Baką, więc dzisiaj mała rozjazdówka z żonką. Plan na małe 50km. Jedzie się naprawdę fantastycznie. Jest o wiele cieplej niż wczoraj, a przede wszystkim więcej słońca. Zero wiaterku. Lecimy więc bez pauzy. Świetne kółeczko. A jutro znowu stówa z Baką.