Wrzesień, 2018

Trening w wietrze

Niedziela, 30 września 2018 · dodano: 30.09.2018 | Komentarze 0

W oczekiwaniu na dzisiejszy finał mistrzostw świata w siatce oraz w trakcie wyścigu na mistrzostwach świata w kolarstwie w Insbrucku postanowiłem wyskoczyć na mały trening. Od rana byłem na basenie i przepłynąłem kilkanaście długości, więc teraz czas na rowerek. Niestety dość mocno wieje. Chciałem pojechać na 70km, ale jestem troszkę zmęczony, a wiatr nie pomagał, dlatego skróciłem trasę. Mam świetny nowy asfalt z Dobrzycy do Raszkowa i tam chciałem polecieć, a potem tą samą drogą wrócić. Jest to świetny odcinek na szybki trening. No ale niestety musiałem zjechać z niego w Ligocie i przez Bronów wrócić do domu. Jednak tempo trzymałem i mimo wiatru nie poddawałem się. Zdążyłem akurat na ostatnie 30km wyścigu.

Szybka pauza w Ligocie
Szybka pauza w Ligocie © tomstar

Szybka pięćdziesiątka

Sobota, 29 września 2018 · dodano: 29.09.2018 | Komentarze 0

Mimo, że już jesień za oknem i chłodno, dziś zrobił się całkiem przyjemny dzień. Świeci słońce, nie ma wiatru i mimo chłodu jest bardzo przyjemnie. Nie mogę sobie odpuścić takich warunków i muszę wyskoczyć na małe kółeczko. Po 14 biorę rower i lecę na Dobrzycę. Nie planuję więcej niż 60km, mimo, że jest przyjemnie to jednak na rowerze chłodno. Gdy przelatuję przez Dobrzycę, kątem oka zobaczyłem, że jakaś młoda para ma sesję zdjęciową w parku, a przed pałacem stoi piękny Cadillac. Musiałem zawrócić. Podjechałem do auta i spytałem się właściciela czy mogę sobie zrobić zdjęcie. Uwielbiam takie maszyny. Auto prezentowało się na prawdę imponująco. Potem poleciałem na Jarocin i bokami do domu. Z Jarocina miałem już z wiatrem, więc mogłem przyspieszyć. Uwielbiam jeździć moją szosą. Trening super.

Cadillac w Dobrzycy
Cadillac w Dobrzycy © tomstar
Widoczek za Jarocinem
Widoczek za Jarocinem © tomstar

Ambasador marki Decathlon

Czwartek, 20 września 2018 · dodano: 20.09.2018 | Komentarze 0

Po Decathlon Carbon Challenge zostałem bardzo miło zaskoczony przez Decathlon. Otrzymałem maila z propozycją nawiązania współpracy. Zaproponowano mi aby został ambasadorem marki w zamian za wykorzystanie mojego wizerunku z przebiegu wyzwania. W ramach współpracy otrzymałem wybrany strój kolarski oraz kask. Wybrałem strój do triathlonu ponieważ taki bardzo mi się przyda do startów w przyszłym roku w duathlonie. Dziś wszystko do mnie przyszło. Oczywiście od razu strój musiał zostać przetestowany. Jest to jednoczęściowy kombinezon do biegania i jazdy na rowerze. Strój jest świetny. Może przez to, że jest jednoczęściowy leży idealnie. Jest świetnie dopasowany, nic się nie podwija i nie ciągnie. Oczywiście pielucha jest raczej symboliczna, ale wystarczająca. Tyłek mnie nie bolał. Muszę przyznać, że jest inny komfort jazdy niż w stroju dwuczęściowym. Jestem bardzo miło zaskoczony. Pojechałem na Raszków, raczej spokojnie, ale z Raszkowa miałem już z wiatrem i świetny asfalt. Tym rowerem nie da się wolno jeździć, więc znowu pocisnąłem i mimo zmęczenia znowu wykręciłem ładną średnią. Wyszedł całkiem porządny trening. Rozpędzamy się i średnia z każdym wyjazdem rośnie.

Ambasador marki decathlon
Ambasador marki decathlon © tomstar
Ambasador marki Decathlon
Ambasador marki Decathlon © tomstar

Pauza w Raszkowie
Pauza w Raszkowie © tomstar

Szybka rundka po robocie

Środa, 19 września 2018 · dodano: 19.09.2018 | Komentarze 0

Zrobił nam się przepiękny tydzień i chyba ostatni taki ładny tego roku, więc nie można zmarnować żadnego dnia. Po robocie wracam do domu i od razu szykuję się na rower. Mam zamiar lecieć na Jarocin i przez Żerków do domu. Pogoda jest wyśmienita. Ale mimo zapowiedzi troszkę wieje. Do Jarocina mam pod wiatr, więc jadę spokojnie. Nie planowałem dziś jakiegoś szaleńczego tempa. Ale gdy wyjeżdżam na Żerków przyspieszam. Droga tam jest świetna i super się leci, więc szkoda zmarnować taki asfalt. Z Żerkowa pocinam już szybciej. Licznik pokazuje mi, że jadę ze średnią ponad 30km/h więc szkoda to zmarnować. Nie robię już pauz i lecę prosto do domu. Teraz mam wiatr  w plecy. Leci się rewelacyjnie i bez problemu utrzymuję średnią ponad 30km/h, a nawet większą. Po niespełna 2,5h jestem w domu. Zmęczony, ale zadowolony. Nie planowałem takiego tempa, wyszło samo, ale w sumie to bardzo dobrze.

Pauza przed Jarocinem
Pauza przed Jarocinem © tomstar
Pauza za Żerkowem
Pauza za Żerkowem © tomstar
Zachód słońca
Zachód słońca © tomstar

Rozjazdówka po Biegu Przemysława

Niedziela, 16 września 2018 · dodano: 16.09.2018 | Komentarze 0

Od rana w naszym mieście odbył się tradycyjnie Bieg Przemysława. Startowaliśmy całą rodziną ja, żona i córa. Lecieliśmy tylko na 5 km, więc czułem pewien niedosyt. Szkoda mi było dnia, tym bardziej, że był piękny. Bieg poszedł całkiem dobrze i ponownie, tak jak rok temu, byłem trzeci. Jestem zadowolony, tym bardziej, że nie przygotowywałem się biegowo tak jakbym tego chciał. Czas równe 20:00 minut i 9 miejsce w generalce i puchar za zajęcie trzeciego miejsca wśród pleszewian. Chwilę odpocząłem, zjadłem coś i wybrałem się na rower. Spokojnie, żeby rozciągnąć nogi. Nosi mnie na szosę i nie chcę zmarnować żadnego z tych ostatnich ciepłych dni. Jadę na małe 50km, na dziś to wystarczy. Jedzie się rewelacyjnie. Uwielbiam jeździć szosą. Niespełna dwie godziny i jestem w domu.

Puchary z Biegu Przemysława
Puchary z Biegu Przemysława © tomstar
Jedziemy sobie
Jedziemy sobie © tomstar
Mała pauza za Bronowem
Mała pauza za Bronowem © tomstar

Rozpływania się nad szosą ciąg dalszy

Piątek, 14 września 2018 · dodano: 14.09.2018 | Komentarze 0

W niedzielę mamy w mieście małe zawody biegowe, więc nie chcąc za bardzo się zmęczyć wyskoczyłem na rower dziś zamiast jutra. Będę miał jeden dzień odpoczynku przed startem. Ponieważ szybko robi się ciemno wyjeżdżam od razu po 17 i lecę na 60km, tak aby przed zmierzchem zdążyć do domu. Robię standardowe szybkie kółeczko przez Janków, Chocz i Gizałki. Jest to idealna trasa na szybki wypad. W miarę płaska i z dobrym asfaltem. Wziąłem ze sobą tylko tylną lampkę i przyczepiłem do tylnej kieszeni stroju, tak żeby było mnie widać. Nie wiedziałem jak się będę czuć, dlatego z góry nie zakładałem jakiegoś określonego czasu. Jednak jechało się bardzo dobrze dlatego starałem się utrzymywać średnią powyżej 30km/h. Praktycznie przez cały czas leciałem na baranku i tylko na podjazdach wstawałem na klamki żeby szybko się wspiąć. Pozycja na baranku jest rewelacyjna i mimo tego, że nie jeżdżę na szosie zbyt długo nic mnie nie boli i jedzie się świetnie. Wiatru nie było, słońca nie było, za to przyjemnie chłodno. Zatrzymałem się tylko na chwilkę żeby zrobić zdjęcie. Leciało się na prawdę rewelacyjnie. Szosa jest genialna i nie żałuję, że ją kupiłem.

Szybka pauza
Szybka pauza © tomstar

Selfik na pauzie
Selfik na pauzie © tomstar

Sprincik do Dobrzycy

Wtorek, 11 września 2018 · dodano: 11.09.2018 | Komentarze 2

Nosi mnie cały czas żeby jeździć moją nową szosą, więc wykorzystuję każdą wolną chwilę na wypad. Dziś nie mam za dużo czasu, więc postanowiłem, że polecę sobie na sprincik do Dobrzycy. Trochę dziś wieje, ale mocny trening się przyda. Niestety do Dobrzycy mam pod wiatr. Nie mogę się rozbujać i jadę w okolicy 30km/h. Ale staram się dusić ile mogę, tak aby utrzymać tempo. Z powrotem już lepiej, mam wiatr w plecy i mogę przyspieszyć. Teraz średnia około 40km/h. Troszkę zwalniam na górkach i muszę się zatrzymać na przejeździe kolejowym, ale staram się cały czas jechać ile mam siły. Może jak na szosę nie jest to piorunujący wynik, ale dopiero się siebie uczymy i myślę, że z czasem będziemy jeździć coraz szybciej. W sumie to wyszedł mi drugi najlepszy czas na tym dystansie.

Dystans: 31,19km
Czas: 0:57:40min
Średnia: 32,45km/h

Dziś też przyszły moje naklejki z nazwiskiem na ramę, które od razu zostały naklejone. Teraz to zaczęło wyglądać profesjonalnie :)

Naklejka na ramę z nazwiskiem
Naklejka na ramę z nazwiskiem © tomstar

Kategoria CZASÓWKA|

Testów szosy ciąg dalszy

Niedziela, 9 września 2018 · dodano: 09.09.2018 | Komentarze 1

Na dzisiejszą jazdą umówiłem się już z Baką. Pogoda ma być super, zero wiatru i ciepło. Umawiamy się na 8 rano. Oczywiście najpierw prezentacja nowej szosy, a potem ruszamy. Jedziemy na Jarocin przez Czermin i dalej prowadzi Baka bokami w stronę Borku. Robimy tutaj ładne i spokojne zakamarki całkowicie bocznymi drogami. Jednak asfalt wszędzie bardzo ładny. Dojeżdżamy do Borku i potem już lecimy na Koźmin. Wiatr się jednak wzmógł i teraz mieliśmy go centralnie w twarz. Dziwne, bo meteo pokazywało, że będzie spokojnie. Dojechaliśmy do Koźmina i tutaj mały radlerek na stacji i potem już do domu.

Szosa spisuje się genialnie. Po wczorajszym wyjeździe trochę dzisiejszego się obawiałem, bo pod koniec lekko bolały mnie plecy. Dziś dystans dłuższy i chciałem sprawdzić jak będę się czuł. Wbrew moim obawom jechało się super. Dziś o wiele spokojniej niż wczoraj i więcej w pozycji na klamkach, ale nic mnie nie bolało, ani ręce, ani plecy, ani kark. Gdy jechaliśmy pod wiatr położyłem się na baranku i w tej pozycji także jechało się super. Po raz kolejny napiszę, że rower jest bardzo wygodny. Nieważne jak się na nim jedzie. Poznaliśmy się też już lepiej i spokojnie ogarniam wszystkie pozycje i w każdej mam dobre panowanie nad rowerem. Najważniejsze, że po przejechaniu prawie 200km nic mnie nie boli, a przede wszystkim nie boli mnie dupa. Siodełko jest wygodne, tak samo jak jazda w każdej pozycji. Wydaje mi się, że nasza współpraca będzie długa i bardzo owocna. Już się polubiliśmy :)

Pauza w Borku
Pauza w Borku © tomstar

Pauza
Pauza © tomstar

Na pauzie w Koźminie
Na pauzie w Koźminie © tomstar

Giant Contend SL 2 - test

Sobota, 8 września 2018 · dodano: 08.09.2018 | Komentarze 7

A jednak stało się. Zakupiłem rower szosowy. Po Decathlon Carbon Challenge miałem lekką awersję do rowerów szosowych. Jakoś nie dogadaliśmy się z Btwinem Ultra 900 CF. Podejrzewam, że wiele czynników miało na to wpływ, że źle mi się na nim jechało, bolały mnie plecy i tyłek. Była to szybka akcja. Nie miałem dobrze dobranej ramy, rzuciłem się od razu na bardzo długi dystans, a przeskoczyłem z pozycji z roweru crossowego na sportową pozycję na wyczynowej szosie. Po za tym nerwy i ciśnienie związane z konkursem. To wszystko wpłynęło, że wspominam tą przygodę raczej mało pozytywnie. Zarzekałem się wtedy, że szosa nie jest dla mnie. Jednak z tyłu głowy cały czas tliła się iskierka i chęć wskoczenia na wyższy poziom kolarstwa. Do końca nie wyleczyłem się z szosy. Dodatkowo naoglądałem się Tour de France, Tour de Pologne i teraz Vuelty. Po za tym zagłębiłem się w fachową lekturę i przeczytałem wiele artykułów o pierwszej szosie. Dowiedziałem się na jakie modele mam patrzeć, czego szukać i od czego zacząć przygodę z szosą. Kandydatów było wielu, oglądałem Meridę, Treka, Orbeę, Kellysa. Jednak najmocniejszymi kandydatami był Kross Vento i Giant Contend. Te dwa modele zajęły kolejno drugie i pierwsze miejsce w rankingu magazynu Bike Board na wygodną, szybką i budżetową szosę dla początkujących. Różnica między nimi kryła się już w detalach, a same rowery prezentowały się na prawdę dobrze. Wizualnie wpadł mi w oko Vento 3.0, ale technologicznie lepszy był Giant, chociaż malowanie Contend 1 nie za bardzo przypadło mi do gustu. Za to już Contend SL 2, o półkę wyższy model, był genialny. Jednak mocno po za moim budżetem.

Postanowiłem zatem napisać do Gianta i zaprezentować im swoją osobę i zaproponować współpracę. Gwarantowałem jazdę na ich rowerze, opisy i zdjęcia w mediach społecznościowych, szerokie testy oraz starty w zawodach. Otrzymałem fantastyczną propozycję współpracy. Dostałem mega rabat na rower, w wysokości prawie dwóch tysięcy złotych oraz w gratisie strój, buty i kask. Teraz model Contend SL 2 jest już w moim zasięgu. Nie zastanawiałem się długo i przyjąłem propozycję. Po wszystkich ustaleniach rower przyjechał do mnie i dziś przyszedł czas na pierwszą jazdę.

Jeszcze chyba za szybko żeby rozpisywać się o rowerze, ale pierwsze wrażenia mogę przekazać. Mam porównanie do Btwina i na tym będę się opierał. Btwin był rowerem wyczynowym z mocno agresywną ramą, a Contend SL 2 jest bardzo łagodny, a nawet można powiedzieć przyjazny rowerzyście. Gdy wsiadłem na niego pierwszy raz miałem wrażenie, że jest większy od Btwina i trochę się wystraszyłem czy wybrałem dobrą ramę. Jednak gdy porównałem geometrię z tabelki okazało się, że rowery są prawie identyczne, a niektóre długości są wręcz takie same. Krótka jazda po mieście nie mogła mi za dużo powiedzieć, dopiero dzisiejszy wyjazd utwierdził mnie w przekonaniu, że dokonałem dobrego wyboru. Rzeczywiście rower jest bardzo wygodny. Oczywiście do pozycji szosowej trzeba się przyzwyczaić, bo początkowo lekko bolą plecy, ale nie jest to taka tragedia jak po kilometrach na Btwinie. Muszę przyznać, że dłużej jechałem na baranku niż na klamkach. Pozycja ta jest w tym rowerze bardzo wygodna, a sama rama zachęca do położenia się właśnie w tej pozycji.

Osprzęt to pełna grupa Shimano Tiagra z wyjątkiem hamulców, które są od Tektro. Rower posiada karbonowy widelec z aluminiową rurą sterową i karbonową sztycę pod siodełko. Rama jest aluminiowa. Po za tym malowanie jest obłędne. Lubię takie kolory. Rower jest charakterystyczny, żywy i bardzo ciekawy. Nie podobają mi się modele czysto czarne czy białe. To takie sportowe, wyścigowe malowanie. Rowerek jest bardzo cichy, zwinny i szybki. Pięknie się zbiera do startu, a podjazdy to sama przyjemność. Jeszcze musimy się dokładnie poznać, ale wróżę nam długą i owocną współpracę. Czekam jeszcze za akcesoriami od Gianta. Pedały szosowe już czekają. Licznik Sigma 16.16 STS założony. Muszę jeszcze zmienić koszyki na bidony gdyż te nie przypadły mi do gustu. Zastanawiam się jeszcze nad lemondką, bo pokochałem ten wynalazek, ale najpierw zobaczymy jak będzie mi sie jeździć bez niej.

Podsumowując rower jest świetny. Uważam, że to najlepszy wybór w tym przedziale cenowym dla każdego początkującego kolarza. Wydaje mi się też, że spokojnie ten rower może posłużyć w przyszłości na amatorskie starty w zawodach. Zresztą do tego go kupiłem. Przyszły sezon zapowiada się interesująco i zamierzam wystartować w kilku zawodach takich jak Majka Days, Tour de Pologne Amatorów, Skoda Bike Challenge czy duathlon w Czempiniu i Poznaniu. Jutro kolejny dłuższy wyjazd, a wraz z zapoznawaniem się z rowerem będę tutaj dopisywał swoje doświadczenia i wrażenia z jazdy.

Mój stary Giant przejdzie teraz przemianę i stanie się typowym rowerem podróżniczym. Na stałe dostanie bagażnik, sakwy, błotniki oraz szersze opony. Tak abym mógł nim jeździć na wycieczki po różnym terenie, których na pewno nie zaprzestanę, ponieważ uwielbiam połykać kilometry i odwiedzać coraz to nowe miejsca.

Carbonowy widelec

Stary i nowy Giant © tomstar

Szybka poranna rundka

Sobota, 1 września 2018 · dodano: 01.09.2018 | Komentarze 0

To był typowy treningowy wyjazd. W tym miesiącu mam dwa starty biegowe, w tym jeden w naszym mieście, który mam zamiar wygrać, dlatego muszę się do nich przygotować. Dlatego od powrotu z Torunia skupiłem się na treningach biegowych. Jednak w weekend postanowiłem zawsze wyskoczyć na rower. Dziś akurat dzień organizacyjny związany z początkiem roku córy, zakupy, książki itp. Dlatego nie miałem za dużo czasu na wyjazd. Postanowiłem zatem, że wyskoczę na szybką sześćdziesiątkę w ramach treningu. Wiatr mam ze wschodu dlatego jadę na Janków, a potem z wiatrem na Chocz i Gizałki, i potem przez Grab do domu. Staram się cały czas trzymać tempo powyżej 30km/h. Nie zatrzymuję się i cały czas duszę. Po niespełna dwóch godzinach jestem w domu. Trening zaliczony.