Sierpień, 2020

Szybka stówka

Sobota, 29 sierpnia 2020 · dodano: 29.08.2020 | Komentarze 0

Pogoda zrobiła nam się czysto jesienna. Cały tydzień wiało, padało i było zimno. Niestety nie udało się wyskoczyć w tygodniu więc dziś musowo muszę wyjechać. Na całe szczęście od wczoraj jest już ładniej i spokojniej. Nie zrywałem się od rana. Spokojnie się wyspałem, wstałem o 8 rano, zjadłem śniadanie i wypiłem kawę. Dopiero o 9 wyjechałem. Wiaterek jeszcze trochę wieje. Ustawiam trasę na Odolanów i potem na Krotoszyn. Jest dość chłodno i pochmurnie. Przez cały czas lekko kropi, na chwilę przestaje i zaczyna znowu. Tak cały czas aż do Krotoszyna. Na szczęście asfalt nie jest mokry więc jedzie się dobrze. W Raszkowie zrobiłem jedną małą pauzę, a następną dopiero w Krotoszynie. Tam trochę się rozpogodziło, wyszło słońce i zrobiło się przyjemnie. Teraz mam już z wiatrem. Mam siły i chęci więc przycisnąłem. Jedzie się rewelacyjnie, mam wysoką średnią, która podbija mi prędkość przejazdu całej trasy. Cisnę do końca aż pod sam dom. Wyszło niezłe tempo. Dziś też jadę w nowych skarpetach od polskiej firmy Luxa. Mam już dwie pary i postanowiłem dokupić kolejną. Skarpetki są świetne. Od początku tego sezonu katuję na przemian dwie pary. Nie widzę żadnych oznak zużycia, dziur czy przetarć. W porównaniu do skarpet od Compressport czy Berkner, które darły się po kilkunastu wyjazdach i rozciągała się gumka, te od Luxa są super. Polecam, bo skarpety są wygodne i bardzo wytrzymałe. A teraz siadamy i zaczynamy 3 tygodnie z Wielką Pętlą.

Nowe skarpety od LUXA
Rynek w Krotoszynie © tomstar

Rozjazdówka

Niedziela, 23 sierpnia 2020 · dodano: 23.08.2020 | Komentarze 0

Rowerek zasłużył dziś na małe SPA. Wstałem po weselichu o 10 rano. Wypiłem kawę i coś zjadłem. Potem wyszedłem na podwórko żeby umyć i nasmarować rower. Dokładnie go wymyłem, wyczyściłem łańcuch i nasmarowałem. Na chwilę jeszcze usiadłem i postanowiłem się zebrać żeby wykręcić kilka kilometrów. Po weselu, wiadomo człowiek trochę niewyspany i zdepnięty, więc nie planowałem dużego dystansu. Wyjadę i zobaczymy co się urodzi. Jadę w stronę Dobrzycy, bo wieje na wschód, więc chce wracać z wiatrem. Potem wykręcam na Potarzycę. Muszę szybko wykręcić na Jarocin, bo bokiem łapie mnie burzowa chmura. Trochę złapała mnie mała mżawka, ale nie jest źle, po kilkunastu minutach jest już sucho. Jadę przez Jarocin i potem boczkami wracam od Czermina do domu. Jechało się wyjątkowo dobrze, na to jak bardzo mi się nie chciało. Dystans na dziś w zupełności wystarczający.

Widoczki, widoczki
Widoczki, widoczki © tomstar

• Kalorie 2004kcal

Wieczorna stówka

Piątek, 21 sierpnia 2020 · dodano: 21.08.2020 | Komentarze 0

W ten weekend trochę pozmieniały mi się plany, bo musimy iść na wesele. Cała sobota wypada, więc muszę inaczej zagospodarować czas. Postanowiłem zatem wyskoczyć dziś wieczorem, spokojnie się wyspać, jutro pobawić i zostawić jeszcze trochę sił na niedzielny wyjazd. Szykuję się na wyjazd i ruszam chwilę przed 20. Wiatr wieje na północ, więc oczywistym jest, że lecę na Odolanów. Zabrałem lamki i ruszam. Pogoda jest super, zrobiło się troszkę chłodniej, słońce zaszło i przestało wiać. Jedzie się na prawdę rewelacyjnie. W Odolanowie zrobiłem małą pauzę i zawróciłem do domu. Warunki wieczorne są super dla jazdy, jest spokój i cisza, zawsze bez wiatru i ruchu na drogach. Jednak nigdy za bardzo nie lubiłem jeździć wieczorem. Jakoś nie lubię jeździć po ciemku. Nie robię więc zbędnych pauz tylko jadę w dobrym tempie. Chwilę po 23 jestem w domu.

Zachód słońca
Zachód słońca © tomstar
W Odolanowie
W Odolanowie © tomstar
Niedaleko Ostrowa
Niedaleko Ostrowa © tomstar

Szybka rundka po robocie

Środa, 19 sierpnia 2020 · dodano: 19.08.2020 | Komentarze 0

Szybka rozjazdówka po robocie i zarazem test po ostatecznych ustawieniach przerzutki. Wczoraj odebrałem rower od szwagra. Zdemontował on całkowicie przerzutkę, dał jej odetchnąć i wszystko założył od zera. Widocznie na tyle nieszczęśliwie ją uderzyłem, że zwyczajne regulowanie na lince nie wystarczyło. Wydaje się teraz, że jest dobrze. Wszystko ładnie chodzi i przerzuca. Myślę, że uporaliśmy się z problemem i teraz będę mógł się cieszyć jazdą. Dziś szybki wyjazd po pracy, jak to zwykle we środę. Jadę na Chocz i Gizałki, ale w Dobieszczyźnie stwierdzam, że wyjdzie za mały dystans dlatego wykręciłem jeszcze na Kotlin i Dobrzycę. Po drodze nie zatrzymywałem się i wyszła całkiem dobra średnia. Bardzo dobrze mi się jechało.

Droga za Choczem
Droga za Choczem © tomstar

Pojezierze Sławskie - dzień 3 - Śmigiel

Niedziela, 16 sierpnia 2020 · dodano: 16.08.2020 | Komentarze 0

Dziś nasz ostatni dzień na Pojezierzu Sławskim. Planujemy zrobić tylko małą stówkę i wrócić do domu. Wstajemy o 6:30, jemy śniadanie i pijemy kawę. Potem pakowanie wszystkich naszych rzeczy do samochodu. Zostawiamy sobie tylko to co potrzebne na rower. Zdaliśmy pokój i szykujemy się do drogi. Trasę ustaliłem na szybko wczoraj wieczorem. Dziś musimy już wziąć pod uwagę wiatr, bo jest dość mocny, a nie chcemy się na koniec męczyć. Musimy zatem jechać na wschód. Planuję zatem polecieć do Śmigla. Znam tutaj kilka dróg, bo będąc tutaj dwa lata temu krążyłem po okolicy. Przejeżdżamy przez Przemęcki Park Krajobrazowy. Drogi mamy cały czas świetne, a wiatr nie dokucza, mimo, że z każdą godziną się nasila. Jest za to gorąco. Dziś już nie ma chmur i świeci mocne słońce. W Śmiglu robimy pauzę na rynku i zawracamy do bazy drogą przez Wieleń. Teraz mamy już z wiatrem, droga jest świetna, bardzo szybka z dobrą nawierzchnią. Przebijamy się przez Wieleń i wykręcamy jeszcze na Bagno żeby dodać kilometrów. Potem przez Sławę wracamy do ośrodka. Przebieramy się, wrzucamy rowery do samochodu i wracamy do domu. W Pleszewie jesteśmy chwilę po 16.

Wyjazd bardzo się udał. Zrobiliśmy prawie 430km w trzy dni. Pogoda się udała, obyło się bez problemów, awarii i kontuzji. Przetestowałem rower po bikefittingu i wprowadziłem zmiany. Jeździ się teraz rewelacyjnie. Nie jestem wcale zmęczony i mam ochotę znowu wsiąść na rower. Rowerek pojechał jeszcze do szwagra na poważniejszą operację tylnej przerzutki. Trzeba ją porządnie wysterować żeby chodziła idealnie. Zaliczyłem kolejne 11 nowych gmin.

Droga przez Przemęcki Park Krajobrazowy
Droga przed Wieleniem © BakaYabashi

Pojezierze Sławskie - dzień 2 - Żelazny Most

Sobota, 15 sierpnia 2020 · dodano: 16.08.2020 | Komentarze 0

Będąc w tych rejonach dwa lata temu w oko wpadło mi jedno miejsce - Żelazny Most. Widoczny z satelity, wygląda jak piękne jezioro, a jest to zbiornik pofloatacyjny zbierający odpady z wydobycia rudy żelaza. Zawsze chciałem zobaczyć to miejsce. Plan więc na dziś był oczywisty. Wyznaczamy trasę na Głogów i potem na Żelazny Most. Wstajemy chwilę po 7 rano. Od rana śniadanie, kawa i spokojne szykowanie. Wyruszamy o 9 i od raz kierujemy się na Głogów. Od rana trochę pada, ale po 8 już robi się sucho. Powietrze jest przyjemne, chmury zasłaniają słońce i nie jest za gorąco. W Głogowie wjeżdżamy na stare miasto i robimy przerwę. Rynek jest tutaj bardzo ładny, kamienice są przepiękne, a wokoło pełno ruin i zabytków. Potem kierujemy się już na Żelazny Most. Tereny za Głogowem są genialne. Pełno pagórków, ciekawych podjazdów i ładnych widoczków. Dużo też bocznych dróg, na których nie ma ruchu. Dojeżdżamy do Żelaznego Mostu, niestety nie ma możliwości zrobienia fajnego zdjęcia. Sam zbiornik otoczony jest wysokim wałem, na który jest zakaz wstępu. Objeżdżamy go przez pewien czas, a potem odbijamy na Polkowice. Drogi cały czas bardzo ładne. W Polkowicach robimy pauzę na stacji i potem już bokami kierujemy się na Nową Sól. Jadę dziś we wkładkach z moich normalnych, sportowych butów. I jedzie się super. Nic mnie nie boli, nic nie uwiera, palce nie drętwieją. Decyzja jest jedna - wkładki zaserwowane mi przez pana bikefittera idą do kosza. Nigdy w życiu nie miałem w butach tak złych i niewygodnych wkładek. Jestem zdziwiony, że tak mnie te wkładki uwierały. Podobno były ekstra-super dopasowane do mojej stopy. Reszta ustawień super. Jedzie się bardzo wygodnie, dupa nie boli, plecy nie bolą, nogi nie bolą. Dziś jedzie się o wiele lepiej niż wczoraj, mógłbym nawet powiedzieć, że idealnie. W Nowym Miasteczku trafiamy na otwartą budkę z fastfoodami. Naszła nas ochota na tortille. Robimy pauzę, jemy i pijemy. Potem już prosto na Nową Sól. Do bazy wracamy drogą, którą jechałem dwa lata temu. Prowadzi ona przez las, jest cicha i nie ma ruchu. O 17 jesteśmy na miejscu. Wyjazd fenomenalny. Jutro tylko mała stówa i wracamy do domu.

Droga na Głogów

© BakaYabashi

Pojezierze Sławskie - dzień 1 - Zielona Góra

Piątek, 14 sierpnia 2020 · dodano: 16.08.2020 | Komentarze 0

Zupełnie przypadkowo zrobiło mi się trzy dni wolnego na koniec tygodnia. Postanowiłem wykorzystać to na ostatni wypad na rowerek. Na szybko znalazłem nocleg w okolicach Sławy. Byłem tu dwa lata temu i bardzo mi się podobało. Świetne tereny, dobre drogi, górki i lasy. Bez problemu na wyjazd namówiłem Bakę. Wyjeżdżamy w piętek o 5 rano. Na miejsce zajeżdżamy chwilę po 8. Szykujemy się, zostawiamy auto i lecimy w trasę. Mamy plan pojechać do Zielonej Góry i potem, robiąc boczki, wrócić przez Nową Sól do bazy. Wczoraj byłem tez na bikefittingu w Poznaniu i dziś jest idealny dzień na testy jak zmiany w ustawieniach wpłyną na jakość jazdy. Lecimy najpierw na Zielona Górę. Przeprawiamy się promem w miejscowości Przewóz. Potem bokami omijamy Zieloną Górę i jedziemy na dół w stronę Kożuchowa. Po drodze walczę z wkładkami do butów. Na fittingu dostałem nowe, które podobno dopasują się do mojej stopy, jednak ciężko im to idzie. W prawej nodze czuję ucisk na śródstopiu. Niestety w trakcie jazdy nie poprawia się na tyle, żebym stwierdził, że jest dobrze. Nie jest to ucisk dokuczliwy, który sprawia ból, ale taki bardziej denerwujący, jakby coś wpadło do buta. Na jutro postanowiłem włożyć normalne wkładki z butów biegowych i zobaczyć jak się będzie jechać. Gdy dojechaliśmy do Kożuchowa przypadkowo znajdujemy ścieżkę rowerową. Szybka analiza i sprawdzamy, że prowadzi ona aż do samej Nowej Soli i potem dalej aż do Konotopu. Postanawiamy pojechać tą ścieżką. Ścieżka jest świetna, prowadzi starym wiaduktem kolejowym prze lasy i pola. Gdy ścieżka dojeżdża do Odry naszym oczom ukazał się wielki, stary most kolejowy przez który przeprowadzony jest przejazd. Miejscówka świetna, zatrzymujemy się i robimy zdjęcia. Potem już prosto do Konotopu i potem przez Sławę do bazy. Pogodę mieliśmy dziś świetną, było ciepło, ale na całe szczęście przez cały dzień niebo zasłaniały chmury. Chwilami troszkę pokropiło. Wyszedł nam ładny dystans. Z plusów, muszę powiedzieć, że jedzie się na prawdę dobrze. Jakby nie przejmować się wkładką wszystko inne było super. Nie bolą mnie nogi, plecy ani ręce. Na nowym siodle dobrze się siedzi, a to mnie nie uwiera ani nie ciśnie. Mam nadzieję, że jutro z nowymi wkładkami będzie już wszystko super. Po powrocie zjedliśmy ciepły obiad w restauracji, wypiliśmy piwko i czas na odpoczynek.

Taka oto nawzę miał ośrodek, w którym spaliśmy
Taka oto nazwę miał ośrodek, w którym spaliśmy © BakaYabashi
Ładne zdjęcia wymagają poświęceń © BakaYabashi
Odra w Nowej Soli
Odra w Nowej Soli © BakaYabashi
Ścieżka rowerowa poprowadzona przez stary most kolejowy
Ścieżka rowerowa poprowadzona przez stary most kolejowy © BakaYabashi
Wieczorne jezioro Tarnowskie Duże © BakaYabashi

Poranny Koźminek

Środa, 12 sierpnia 2020 · dodano: 12.08.2020 | Komentarze 5

Wyjazd z pakietu tych technicznych. Wczoraj rowerek był jeszcze u szwagra na małych poprawkach i ustawieniach przerzutek. Tak więc dziś wyskoczyłem zobaczyć czy wszystko jest ok. Mam dwa dni wolnego więc muszę je dobrze wykorzystać. Po za tym jutro jadę na bikefitting do Poznania i chcę sobie przypomnieć co i jak mnie boli. Pojechałem w nowych butach i założyłem też nowe pedały. Ustawiłem rowerek tak jak jutro pojadę na bikefitting. Wyjechałem o 6:30 na Koźminek, bo wieje na zachód. Szybka akcja od rana, bo chcę w miarę szybko wrócić. Robię tylko jedna pauzę w Koźminku. Potem bez przerwy wracam do domu. Jedzie się bardzo dobrze, wiatr w plecy, nie jest tak gorąco jak w weekend i nawet nic mnie za bardzo nie boli. Lekko zdrętwiała prawa stopa i czuję lekko kolano. Te problemy musimy jutro wyeliminować. Teraz czyszczenie i przygotowanie roweru na jutro.

Pauza na rynku w Koźminku

• Kalorie 2008kcal

Nowy rekord dystansu rocznego

Niedziela, 9 sierpnia 2020 · dodano: 09.08.2020 | Komentarze 0

Dziś kolejna mała, szybka stówka od rana. Dziś też ma być jeszcze cieplej niż wczoraj. Wiaterek mamy bardzo słaby na zachód więc mamy tak na prawdę wolną rękę gdzie pojechać. Nie chce znowu jechać do Koźminka więc lecimy na bocznym do Odolanowa. Standardowa trasa i pauza na stacji w Odolanowie. Potem nawrotka i do domu. Robi się bardzo gorąco i nie ma co przeciągać, trzeba wracać do domu, bo jazda w takim upale nie będzie przyjemna. Dziś też pobiłem swój rekord rocznego dystansu. W zeszłym roku miałem bardzo dobry sezon i przejechałem 6423km, a dziś mam już 6505km, a jest dopiero początek sierpnia. Mocno mierzę zatem w 8000km, ale wszystko będzie uzależnione od pogody i czasu. Może się uda.

Baka jedzie
Baka jedzie © tomstar
Pauza na parówe w Odolanowie
Pauza na parówe w Odolanowie © tomstar
Pauza w standardowym miejscu nad jeziorkiem za Odolanowe
Pauza w standardowym miejscu nad jeziorkiem za Odolanowe © tomstar

• Kalorie 2044kcal

Koźminek bokami

Sobota, 8 sierpnia 2020 · dodano: 08.08.2020 | Komentarze 0

Zapowiada nam się na prawdę upalna pogoda. Lubię jak jest ciepło, ale czasem jest po prostu za parno i źle się wtedy jeździ. Umawiamy się z Baką na 7 rano. Chyba o tej godzinie wystarczy, nie ma co się szarpać i wyjeżdżać o 6 lub wcześniej. I tak nas upał dopadnie. Jedziemy na spokojne 100km w stronę Koźminka. Baka trochę zmęczony, a ja testuje buty i nie chcę też robić za dużego dystansu żeby w razie dyskomfortu nie męczyć się na trasie. Tym razem wybieramy inną drogę niż zawsze. Nie można kręcić cały czas tymi samymi trasami. Dojeżdżamy do Koźminka od drugiej strony. Na rynku robimy pauzę i jemy parówę. Mały odpoczynek i wracamy do domu. Wiatr jest dziś prawie nieodczuwalny i jedzie się bardzo dobrze. A co najważniejsze noga mi nie drętwieje. Nie bolą mnie plecy ani ręce, a przede wszystkim kolana. Cały czas zwracam uwagę i kontroluję czy wszystko jest ok. Wydaje mi się, że jest bardzo dobrze i chyba zmiana pozycji klamek przy wymianie osprzętu dobrze wpłynęła na pozycję i dzięki temu stopa mi nie drętwieje. Bardzo się z tego powodu cieszę i wydaje mi się, że nie będę musiał jechać na bikefitting. Jeszcze jutro stówa dla potwierdzenia czy wszystko jest ok. Jestem dobrej myśli.

Parówa na rynku w Koźminku
Parówa na rynku w Koźminku © tomstar
Buciki w których nie drętwieje noga :)