Maj, 2024

Poszedł dziś ogień

Sobota, 18 maja 2024 · dodano: 18.05.2024 | Komentarze 0

Pogoda się na weekend poprawiła. W końcu ustał ten mocny wiatr, który wczoraj dmuchał masakrycznie. Cieplutka noc, więc spokojnie można wyjechać o 9, bo na termometrach od rana już 18 stopni. Dziś gościnnie z Kalisza przyjeżdża do nas Grzegorz. Planujemy razem zrobić stówkę. Trasa ustawiona na Odolanów. Grzegorz to zawodowiec, który ze swoimi kolegami robi trasy ze średnimi grubo ponad 30km/h. Jest to dla nas motywacja, by nie odstawać i dotrzymywać koła. Od samego startu lecimy szybko, bez zbędnych rozmów, przestojów czy zwolnień tempa. Dajemy sobie zmiany i trzymamy koło. Do Odolanowa mamy pod wiatr, ale nie jest taki mocny i średnia jest dość wysoka. Jedzie się super. Pauzę robimy dopiero w Odolanowie na stacji. Uzupełniamy płyny, lodzik, zdjęcie i dalej w trasę. Teraz już raczej z wiatrem. Noga podaje, motywacja nadal jest, a zmiany są mocne. Ogień szedł cały wyjazd. Nawzajem się ciągnęliśmy i ani przez chwilę nie odpuszczaliśmy. Raz na jakiś czas dobrze jest tak solidnie przepalić nogę. Wróciliśmy do domu, chwila odpoczynku, mała analiza i zasłużony odpoczynek. Dzięki Grzegorz za towarzystwo i dobre koło.

Super ekipa na pauzie
Super ekipa na pauzie © tomstar

Kopiuj wklej wczorajszy wyjazd

Czwartek, 16 maja 2024 · dodano: 16.05.2024 | Komentarze 0

Dziś wiatr jeszcze mocniejszy niż wczoraj, ale wszystkie inne parametry pogodowe utrzymują się takie same. Ciepło, słoneczko i wiatr w takim samym kierunku jak wczoraj. Wyjeżdżam wcześniej, bo o 8:30. Nie wieje jeszcze tak mocno, więc warto wyjechać od rana, żeby nie męczyć się i w miarę szybko wrócić. Jadę tak samo jak wczoraj. 20km pod wiatr, a potem już super z wiaterkiem i dużą prędkością. Jechało się jeszcze lepiej niż wczoraj. Fajnie się kręciło, nie robiłem pauz, bo nie było potrzeby. Wszedł bardzo przyjemny trening. Jutro odpoczynek i szykowanie się na weekend.

W trasie
W trasie © tomstar

Mocne wietrzycho

Środa, 15 maja 2024 · dodano: 15.05.2024 | Komentarze 0

Wczoraj zrobiłem sobie dzień gospodarczy w domu. Do ogarnięcia ogród i podwórko. Odpocząłem, posiedziałem, dobrze zjadłem. Dziś ma bardzo mocno wiać, ale zaplanowałem wyjazd, więc jadę. Wiatr jest silny, ale tylko porywy, stały nie jest taki straszny. Jadę spokojnie na średnią 25, szybciej się nie da, a i po co męczyć nogę. Przejechałem 20km i odwróciłem się plecami do wiatru. Od razu zapadła cisza i prędkość podskoczyła. Teraz cały czas wiatr będę miał w plecy, ewentualnie boczny, tylny. Leci się teraz wyśmienicie. Myślałem, że nie będzie mi się dziś za bardzo chciało, ale jest super. Szkoda tego wiatru, bo i stówka mogłaby dziś wpaść. Zatrzymuję się jeszcze na chwilę w Taczanowie na małą focie i wracam do domu. Mimo silnego wiatru wyjazd naprawdę fajny i przyjemny. Z Orcą polubiamy się coraz bardziej,  wszystko jest ok, wygodnie i przyjemnie. Nic mnie nie boli, pozycja bardzo dobra. Jeździ się rewelacyjnie i mam nadzieję, że będzie tylko lepiej.

Pauza
Pauza © tomstar
Orbea Orca M30
Orbea Orca M30 © tomstar

Wycieczka turystyczno-krajoznawcza

Poniedziałek, 13 maja 2024 · dodano: 13.05.2024 | Komentarze 0

Urlopik czas zacząć. Pogoda jest wyśmienita, cieplutko, lekki wiaterek i słońce, zero chmur. Zaplanowałem więc małą stówkę, w tą samą stronę co wczoraj, bo wiaterek się utrzymuje. Jadę spokojnie i nie cisnę. Nie mam dziś mocy, a wiaterek okazał się mocniejszy niż się wydawało. Pauzę robię dopiero za Koźminkiem na plaży w Murowańcu. Cisza, spokój, słoneczko. Posiedziałem sobie na ławce i odpocząłem. Teraz mam z wiatrem i od razu jedzie się lepiej, choć noga nie podaje tak jakbym chciał. W Stawiszynie jeszcze jedna mała pauza i prosto do domu. Wyjazd się udał. W nagrodę zimne piwko i lody.

Pauza w Murowańcu
Pauza w Murowańcu © tomstar

• Sprzęt Orbea Orca M30

W końcu konkretny, przyjemny wyjazd

Niedziela, 12 maja 2024 · dodano: 12.05.2024 | Komentarze 0

Po wczorajszej. brzydkiej pogodzie dziś w końcu piękne słoneczko, cieplutko i bez wiatru. To są warunki, w których aż chce się jechać. Umawiamy się z Baką na 10. Lecimy na Koźminek, bo tak mamy wiatr. Powietrze jeszcze troszkę chłodne, ale słoneczko fajne daje i jedzie się bardzo przyjemnie. Rowerek po wczorajszym wyczyszczony, nasmarowany i gotowy do jazdy. Lecimy spokojnie. Pauzę robimy dopiero w Koźminku. Potem już z wiatrem do domu. Bardzo lubię tą trasę, cały czas dobry asfalt, długie proste i możliwość dobrego dokręcenia. Jak zawsze w drodze powrotnej ciśniemy mocniej. Lecimy po zmianach i utrzymujemy 30km/h. Nóżka podaje, nie jestem zmęczony i jedzie się bardzo dobrze. Rowerek układa się pode mną idealnie, dobrze nam się współpracuje. Skrojony jak na miarę dla mnie. Od jutra zaczynam tygodniowy urlop i nie mam żadnych domowo-remontowych planów. Mogę więc zaplanować kilka wyjazdów, tym bardziej, że warunki sprzyjają.

Pauza w Koźminku
Pauza w Koźminku © tomstar
Kategoria |50-100KM|, Z BAKĄ|

• Sprzęt Orbea Orca M30

Małe kółko przy krążącym wokół deszczu

Sobota, 11 maja 2024 · dodano: 12.05.2024 | Komentarze 0

Byliśmy umówieni na dziś z Baką na standardowe kółko na 100 km. Wiedzieliśmy, że pogoda będzie taka sobie, dużo chmur, ale deszcz miał nas ominąć. Jest też dość chłodno, ale pokręcić można. Niestety na chwilę przed wyjazdem zaczęło kropić. Odwołujemy akcję, może później. Po godzinie wszystko wyschło i się przejaśniło. Baka stwierdził, że jednak nie jedzie, więc postanowiłem pojechać sam na małe 50km. Niestety za Pleszewem znowu zaczęło padać. Wiatr wieje tak, że chyba chmura cały czas będzie nade mną wisieć. Musiałem jednak zmienić trasę i pojechać w drugą stronę. Wyjechałem spod chmury i zrobiło się sucho. Trasę skróciłem, pojechałem boczkami wokół miasta i wróciłem do domy. Chyba jednak nie jest dane dziś porządnie pokręcić. W domu czyszczenie roweru, bo się zmoczył i ukurzył, a musi być żyleta. Pogoda zrobiła się dopiero wieczorem.

Małe, testowe kółeczko

Środa, 8 maja 2024 · dodano: 08.05.2024 | Komentarze 0

Jakoś w tym roku nie mogę wpaść w rytm wyjazdów. Zawsze coś wypada. Najpierw remont w święta, gdzie była fajna pogoda, w majówkę wyjazd rodzinny, a na koniec kontuzja pleców. Przez to wszystko brak systematyczności. Dziś już jednak czuję się lepiej więc postanowiłem troszkę się przejechać. Pogoda fajna, słaby wiatr, słoneczko i temperatura w sam raz. Poleciałem na małe kółeczko. Jechało się w miarę dobrze, jednak nie było szału. Troszkę zabrakło mocy. Niech znowu zrobi się cieplej to może pokręci się lepiej.