Listopad, 2014

• Temperatura -3.0°C

Keszykowanie po Pleszewie

Niedziela, 30 listopada 2014 · dodano: 30.11.2014 | Komentarze 0

Zrobiło się masakrycznie zimno, choć jest zaledwie -3, to człowiek nie przyzwyczajony i taga pogoda zniechęca. Jednak daje się namówić Miłoszowi na małą rundkę dookoła miasta. Żeby miało to jakiś sens postanowiliśmy objechać wszystkie kesze w Pleszewie. Najpierw jedziemy do plant gdzie Miłosz wczoraj założył nowego kesza. Jest to karmnik zawieszony na drzewie. Świetna robota. Potem jedziemy na wylotówkę z miasta, następnie czołg w LOKu i stara lokomotywa na stacji PKP Pleszew. Na koniec wjeżdżamy jeszcze po kesza na rynek. Postanowiłem odwieźć Miłosza do domu i jeszcze wykręcić koło parku. Miałoby się może ochotę na więcej, ale wiatr bardzo zimny i co prędzej wracałem do domu.

Nowy kesz Miłosza
Nowy kesz Miłosza © tomstar
Przy keszu na wylocie z Pleszewa
Przy keszu na wylocie z Pleszewa © tomstar
Woodzik z kesza
Woodzik z kesza © tomstar
Keszyk Macieja w LOKu
Keszyk Macieja w LOKu © tomstar
Keszyk Miłosza na stacji kolei wąskotorowej
Keszyk Miłosza na stacji kolei wąskotorowej © tomstar
Przy keszu na Rynku
Przy keszu na Rynku © tomstar

Keszykowania ciąg dalszy

Niedziela, 23 listopada 2014 · dodano: 23.11.2014 | Komentarze 0

Dziś atak na kolejne kesze w Kaliszu. Maciej chciał nas namówić na kesza koło Pyzdr, jednak w tych warunkach zajęłoby nam to za dużo czasu, a i raczej za zimno na dystans 80km (chociaż do odważnych świat należy :) ). Tak więc standardem polecieliśmy do Kalisza. Najpierw kesz przy arenie w Kaliszu. Poszło szybko i bez problemów. Potem puściliśmy się na nowego kesza na starym dworcu PKS. Skrzynka schowana dwa dni temu i mimo trzech osób i intensywnego szukania kesza nie znaleźliśmy. Także wróciliśmy do domu połowicznie zadowoleni. Po drodze jeszcze kawa i parówa na stacji. Trzeba przyznać, że dziś trochę mroźno i paluchy lekko zmarzły. Ale wypad udany.

Arena w Kaliszu
Na stacji © tomstar

Dziś znowu keszowanie

Niedziela, 16 listopada 2014 · dodano: 16.11.2014 | Komentarze 1

Wczoraj znowu w pracy mieliśmy szkolenie, więc wyjazd wyleciał z planów, ale umawialiśmy się z Miłoszem na dziś. Jednak słabo nam to szło, bo miało mocno wiać i szczerze za bardzo nam się nie chciało. Ale na szczęście zmotywował nas Maciej, który zaatakował nas obu i tym samym namówił do wyjazdu. Umówiliśmy się jak zawsze na 7 na rynku. Cel na dziś to nowy kesz w Kaliszu. Trzeba przyznać, że do Kalisza jechało się dość ciężko, bo wiatr mieliśmy w twarz, a trzeba przyznać, że był bardzo mocny. Po drodze zatrzymaliśmy się jeszcze na kesza w Gołuchowie, chłopacy już tu byli. Keszyk bardzo fajny, bo w postaci karmnika dla ptaków zawieszony na drzewie. W tempie 20km/h dojechaliśmy, znaleźliśmy kesza w centrum Kalisza i pojechaliśmy na stacje. Tam kawka i placek od mamy Miłosza (pyszności). Potem do domu. Z powrotem jechało się już świetnie, wiatr w plecy, który pomagał, zrobiło się trochę cieplej. W domu byliśmy niedługo po 10. Dzięki Maciej za mobilizacje ;-)

W Kaliszu przy keszyku
Keszyk - karmnik © tomstar

Keszowanie

Wtorek, 11 listopada 2014 · dodano: 11.11.2014 | Komentarze 0

Na dziś umówieni jesteśmy na szukanie nowego kesza w okolicy Koźminka. Spotykamy się u Miłosza o 7 rano, jedziemy jak zwykle w trójkę ja, Miłosz i Maciej. Spokojnym tempem do Dobrzycy na serwis mojej skrzynki (trzeba wymienić worki) i dalej na Koźminek. Kesz umieszczony jest koło głazu narzutowego gdzieś w lesie. Musieliśmy poszukać odpowiedniej drogi i wbić się trochę w las. Szczerze trzeba przyznać, że to nie tereny dla naszych crossów, ale dały sobie rade. W lesie wyjątkowo mokro i błotniście. Przy keszyku kilka fotek i ze względu na Św. Marcina wciągnęliśmy po rogalu. Trafił mi się certyfikat dla pierwszego znalazcy kesza. Potem wracamy przez Nową Wieś do domu. Pod koniec troszkę się ochłodziło i zaczął wiać wiatr, ale mimo to wyjazd super.

Park w Dobrzycy
Park w Dobrzycy © tomstar
Rowerki
Rowerki © tomstar
Mały przystanek w lesie za Koźminkiem
Mały przystanek w lesie za Koźminkiem © tomstar
Rogale na keszowisku © tomstar

Nowy Kellys Miłosza

Niedziela, 9 listopada 2014 · dodano: 09.11.2014 | Komentarze 1

Miałem dziś nigdzie nie jechać, pogoda nie sprzyja, jest mgła i bardzo wilgotno, po za tym wieje wiatr. Ale dzwoni Miłosz, czas operacyjny 30 minut i mam być na rynku. Takich próśb się nie odmawia. Szybko się szykuję i jadę. Dołączył jeszcze Maciej i razem lecimy na Gołuch. Miłosz testuje swój nowy nabytek, kupił Kellysa Phanatica i trzeba go rozjeździć. Maszyna bardzo fajna i dobrze się na niej jedzie. Wbijamy na nowo wyremontowaną tamę w Gołuchowie i obok karczemki wracamy do domu. Mimo niesprzyjającej pogody jechało się bardzo fajnie i nie żałuję, że mnie wyciągnęli.

Nowy Kellys Miłosza © tomstar
Na tamie w Gołuchowie
Na tamie w Gołuchowie © tomstar
Planty Pleszew
Planty Pleszew © tomstar

Wieczorny wypad

Środa, 5 listopada 2014 · dodano: 05.11.2014 | Komentarze 0

Pogoda sprzyja, warunki bardzo ładne jak na listopad, więc nie ma co trzeba wyskoczyć na rowerek. Niestety w ciągu dnia gdy jest o wiele cieplej nie ma czasu, więc pozostaje tylko wieczorny wypad. Dziś razem z Mikołajem. Plany ambitne, które jednak mieliśmy korygować w trakcie jazdy. Wyszliśmy od 50km, ale szybko stwierdziliśmy, że i za późno i troszkę za mocny wiatr. Skróciliśmy więc trasę do 40km. Pojechaliśmy standardem tylko w drugą stronę. Najpierw do Dobrzycy potem na Czermin. Wiaterek troszkę się wzmógł, więc nie kręciliśmy już więcej. Warunki były jednak wyśmienite, przede wszystkim bardzo ciepło.

Dobrzyca
Dobrzyca © tomstar
Czermin
Czermin © tomstar

Mgła

Niedziela, 2 listopada 2014 · dodano: 02.11.2014 | Komentarze 1

Wczoraj był piękny dzień, bez wiatru, słońce i ciepło. Idealna pogoda na większą wyprawę, jednak niestety czasu zabrakło. Dziś miała być podobna pogoda, więc nastawiłem się na pobudkę na 5 rano i na wyjazd. Niestety nie było już tak pięknie, mgła, wilgotno i chłodno. Nie wstałem o 5, jakoś nie miałem sił. Wstałem dopiero o 7 rano, zająłem się maludą i dopiero o 9 pojechałem na mały wypad. Musiałem się już ruszyć, bo obiadki świąteczne dały o sobie znać. Standard do Dobrzycy, mała focia i do domu.