Okrutne wietrzycho

Sobota, 13 kwietnia 2024 · dodano: 13.04.2024 | Komentarze 0

Miałem dwutygodniową przerwę z powodu remontu. Dopiero dziś mogłem wyskoczyć na rowerem. Nie zdążyłem jeszcze dobrze odpocząć, al;e dzień ładny, więc trzeba wyjechać. Ostatnie dwa tygodnie przeleciały mi na pełnych obrotach, ale mam zrobione to co musiałem zrobić i mogę się teraz poświęcić rowerkowi. Nogi mnie bolą i trochę brak mocy, ale jedziemy. Niestety na to wszystko dziś bardzo mocny wiatr. Jedziemy w stronę Borku. Średnia bardzo słaba, bo ledwo 23km/h. Zmęczenie robi swoje, bolące nogi i mocne podmuchy. W Borku odpoczywamy i zawracamy do domu. Z wiatrem zbyt mocno nie przyśpieszyliśmy, ale jedzie się znacznie lepiej. Wyszedł wyjazd bardziej rozjazdowy i przypominający, ale to dobrze. Potrzebuję jeszcze chwilki, żeby nogi wróciły do pełnej mocy. Jutro ma wiać jeszcze mocniej, zobaczymy, może zrobię małe kółeczko.

Boreek Wlkp
Borek Wlkp © tomstar
Borek Wlkp
Ścieżka
Ścieżka © tomstar

No w końcu

Sobota, 30 marca 2024 · dodano: 30.03.2024 | Komentarze 0

Jak ja nienawidzę zimy, to chyba nikt tak nienawidzi. Nie cierpię jak jest zimno, ciemno i buro. Wiosna przychodziła nieśmiało, ale całe szczęście dziś wystrzeliła na maksa. Oczywistym było to, że lecimy w trasę. Z tego względu, że rozpoczynam remont i przez najbliższy tydzień, mimo urlopu, nigdzie nie wyjadę dziś mamy zamiar pokręcić trochę więcej. Wiatr wieje na północ, więc lecimy na Odolanów. Pod domem, przed wyjazdem spotykamy znajomego Tomka, który leci w tą samą stronę. Jedziemy więc razem. W Raszkowie się rozstajemy, a my jedziemy dalej. Robimy kółeczko w stronę Ostrzeszowa i przez lasy zawracamy na Mikstat. Jedzie się na prawdę dobrze. Wiaterek nie przeszkadza, jest ciepło jak latem, a noga podaje. Potem wracamy w kierunku Lewkowa i przez Raszków wracamy do domu. Ostatni odcinek 20km pocinamy trochę mocniej i wchodzi nam średnia na 29km/h. Super wyjazd. Uwielbiam jeździć na rowerze i chyba nic tego nie zmieni.

Pauza w Odolanowie
Na finiszu © tomstar

Rozjazdówka

Sobota, 9 marca 2024 · dodano: 09.03.2024 | Komentarze 0

W porównaniu z zeszłym tygodniem pogoda zrobiła się o wiele zimniejsza i bliżej jej do zimy niż do wiosny. Rano 0 stopni, ale całe szczęście piękne słońce. Od rana poszedłem biegać, rozbiegać nowe buty. Zrobiłem małe 7km. Za tydzień zawody w Poznaniu, więc butki trzeba rozciągnąć. Potem o 12 jedziemy z Baką na kółeczko. Wieje dość mocno i pod wiatr jedziemy wolno. Nie ciśniemy, bo nie ma sensu dusić. Dopiero gdy się odwróciliśmy mogliśmy pojechać trochę szybciej. Na początku polecieliśmy parę kilometrów po zmianach, potem na spokojnie, ale w dobrym tempie do domu.

Po treningu
Po treningu © tomstar
Atakowany przez psa
Atakowany przez psa © tomstar

Druga stówka

Niedziela, 3 marca 2024 · dodano: 03.03.2024 | Komentarze 0

Powtóreczka się udała. Dziś jest jeszcze ładniej niż wczoraj. Od rana świeci słoneczko i jest cieplej. Może trochę mocniej wieje, ale nie jest źle. Ruszamy o 10. Tym razem na Kalisz. Jak zwykle lecimy boczkami i potem ścieżką przez Kalisz. Ruch tutaj masakryczny. Wszyscy wyszli spragnieni słońca i ciepła. Na ścieżce rowery, rolki, spacery. Jakoś ją przejechaliśmy i zrobiliśmy pauzę na Szałe. Potem podjechaliśmy pod Chełmce i objechaliśmy Kalisz. Dziś jechało się trochę gorzej, zmęczenie dało się we znaki. Ale uważam, że mamy bardzo dobry start tego sezonu, a i grzechem byłoby zmarnować taką pogodę.

Szałe
Szałe © tomstar
W tasie
W tasie © tomstar

Pierwsza stówka

Sobota, 2 marca 2024 · dodano: 03.03.2024 | Komentarze 0

Piękną wiosnę mamy tej zimy. Aczkolwiek w marcu to ja już czekam na ciepło. I cieszę się bardzo gdy wskakują takie super weekendy. Oczywiście nie mogliśmy odmówić sobie wyjazdu i oczywistym było, że lecimy na stówkę. To nasz dopiero trzeci wyjazd w tym roku, w dodatku z dużymi przerwami, ale nie ma co się rozdrabniać. Wiaterek na północ, więc lecimy do Odolanowa. Dobrze, bo ta trasa jest bardzo fajna i przyjemna. Wyruszamy o 11, temperatura w sam raz. Mam zarzuconą wiatróweczkę, ale w sumie bez niej też byłoby dobrze. Jedzie się na prawdę dobrze. Mimo tego, że to początek sezonu czuję się jakbym go nie przerywał. Noga podaje, nie ma tego początkowego zmęczenia nóg czy przyzwyczajania się do siodła. Po połowie dystansu ściągam wiatrówkę. Teraz mamy z wiatrem i leci się jeszcze lepiej. To chyba najwcześniej zrobiona stówa. Jutro postaram się o powtóreczkę.

W Odolanowie na pauzie
W Odolanowie na pauzie © tomstar
Trasa © tomstar

Luty zaliczony o nowy licznik

Niedziela, 25 lutego 2024 · dodano: 25.02.2024 | Komentarze 0

Wiosna, wiosna. Nie cierpię zimy i cieszę się bardzo, że jest teraz tak ciepło, a dziś to już w ogóle fantastyczna pogoda. Słoneczko świeci, słaby wiaterek i cieplutko. Musimy wykorzystać taki dzień, bo to ostania szansa zaliczyć luty. Jedziemy z Baką o 11 na małe 65km. Ja ubrałem się jeszcze na zimowo, a Baka ewidentnie nastawił się już na wiosnę. Troszkę się zgrzałem, ale nie było źle. Wyszła nam szybka trasa, noga podawała i ewidentnie widać było, że potrzebuję pojeździć i brakuje mi już rowerka. Wyszła świetna średnia. Po za tym dziś testowałem nowy liczniczek. Pozazdrościłem Bace Garmina z nawigacją, więc nabyłem Brytona 750SE, z dużą baterią i nawigacją. Myślę, że bardzo się polubimy.

Raszków
Raszków © tomstar
Bryton Rider 750 SE
Bryton Rider 750 SE © tomstar

Rozpoczynamy sezon

Niedziela, 28 stycznia 2024 · dodano: 28.01.2024 | Komentarze 0

Nadarzyła się okazja żeby wyskoczyć na rowerek. Przestało wiać i wyschło po deszczach. Nie jest może za ciepło, ale temperatura nas nie odstrasza. Piszę do Baki i o 11 jesteśmy gotowi. To ostatnia szansa żeby zaliczyć styczeń.Robimy małe kółeczko do Dobrzycy, tyle nam dziś wystarczy. Jechało się bardzo dobrze. Z powrotem noga nawet podawała i wpadła ładna średnia.

Giant Contemd SL 2
Giant Contemd SL 2 © tomstar
Kategoria DO 50KM|, Z BAKĄ|

Sylwestrowo

Niedziela, 31 grudnia 2023 · dodano: 31.12.2023 | Komentarze 0

Minęły prawie dwa miesiące od mojej ostatniej jazdy. Niestety taki to czas, brak wolnej chwili, zła pogoda, zimno, deszcz. Wszystko to wpływa, że nie udało mi się wyjechać na rower. Nie lubię jeździć gdy jest mokro, bo szkoda mi roweru, a przede wszystkim zdrowia. Na szczęście w ten ostatni dzień roku zrobiło się sucho, nie było wiatru i nie ma mrozu. W tym roku udało mi się zaliczyć jazdy w każdym miesiącu, więc musiałem dziś wyjechać, bo brakowało mi grudnia. Małe, spokojne kółeczko na 50km. Tyle wystarczy. Jechało się dobrze. Rok uznaję za dobry. Wykręciłem drugi wynik w historii rocznego dystansu. No i oczywiście zrobiłem rekord miesięcznego dystansu, w lipcu 1800km. Wystartowałem w ciekawych zawodach, poprawiłem swoje wyniki. No i zmieniłem ramę oraz koła. Nie do końca dlatego, że chciałem, ale musiałem. Ale ostatecznie wszystko się dobrze poukładało i mam nadzieję, że w przyszłym sezonie będzie już bardziej stabilnie i bez przygód.

Po jeździe
Po jeździe © tomstar

Wracam na rowerek

Sobota, 11 listopada 2023 · dodano: 11.11.2023 | Komentarze 0

Po Runmageddonie Hardcore zrobiłem sobie roztrenowanie. Potrzebowałem odpocząć, zebrać siły, odłożyć treningi na bok. Zbiegło się to z przeziębieniem i intensywnymi pracami w domu. Tak więc wcale nie odpocząłem i nie mogłem się zebrać w sobie żeby znowu wrócić do treningów. Ale dziś już przyszedł ten czas. Zmobilizowałem się i umówiłem z Baką na rower. Jest bardzo przyjemnie. W miarę ciepło, świeci słońce i nie ma wiatru. Jechało się super. Jestem bardzo zadowolony, że w końcu wróciłem na rower. Trzeba trzymać formę i nie stracić jej przez zimę, bo w głowie urodził się plan na 500km w maju, a może nawet i 600km.

Po treningu
Po treningu © tomstar
Kategoria DO 50KM|, Z BAKĄ|

Szybkie kółko

Niedziela, 1 października 2023 · dodano: 01.10.2023 | Komentarze 0

Wczoraj pogoda była paskudna. Mieliśmy jechać, ale od rana mokro, troszkę kropi i przede wszystkim masakryczny wiatr. Odpuściliśmy więc, mimo tego, że później się wypogodziło i wyszło słońce, nie żałowałem, bo wiatr nadal był bardzo mocny. Lecimy więc dzisiaj. Jest o wiele spokojniej, ale chłodno. Trzeba jechać w kurtce. Lecimy na Borek, na początku spokojnie, a gdy się odwróciliśmy przyspieszyliśmy. Wiaterek w plecy to i jedzie się lepiej. Mamy ładne tempo, więc dokręcamy do 30km/h. Wyszło fajne, szybkie kółeczko.