Czerwiec, 2023

Przed burzą

Piątek, 30 czerwca 2023 · dodano: 30.06.2023 | Komentarze 0

Miałem dziś po prostu ochotę się przejechać. Ale cały czas było burzowo, nie padało, ale ewidentnie coś krążyło po okolicy. Mimo wszystko zaraz po pracy pojechałem. Zaryzykowałem. Postanowiłem zrobić szybkie kółko. A, że noga podawała, a groźba burzy dodawała siły, jechało się świetnie i przede wszystkim szybko. Czułem, że dzisiaj mogę i chce mi się deptać. Troszkę po drodze pokropiło, ale niegroźnie. Minutę po powrocie do domu rozpadało się mocniej. Także zdążyłem idealnie. Przy okazji wyszedł świetny trening.

Po treningu
Po treningu © tomstar

Małe kółeczko z Żonką

Czwartek, 29 czerwca 2023 · dodano: 29.06.2023 | Komentarze 0

Deszczyk przestał padać, zrobiło się ciepło i ładnie, w końcu można wyskoczyć na rowerek. W ramach przygotowań do Runmageddonu Dorotka pojechała ze mną. Wyznaczyłem trasę na Jarocin. Tym razem postanowiłem pojechać boczkami, tak żeby ominąć główną drogę. Dobrze zrobiliśmy, bo ruch dziś okrutny. Jedzie się bardzo przyjemnie. Wiaterek leciutki, nie za gorąco. Przejeżdżamy przez Jarocin i wracamy do domu.

Dorotka jedzie
Dorotka jedzie © tomstar
Kategoria |50-100KM|, Z ŻONĄ|

Stówka po Runmageddonie

Niedziela, 25 czerwca 2023 · dodano: 25.06.2023 | Komentarze 0

Wczoraj z żoną jechaliśmy do Bydgoszczy na Runmageddon. Jest to nasz pierwszy start w tym roku. W związku z tym rowerek oczywiście odpuściłem. Ale dziś oczywistym było, że trzeba pokręcić. Nogom przyda się rozjazd i rozciąganie. Umawiamy się z Baką na 7 rano. Lecimy kółeczkiem dookoła Jarocina. Pogoda super, wiatr się uspokoił, chyba się już u nas wypadało, a i cieplutko i słonecznie. Lecimy spokojnie, bo troszkę jestem poobijany i bolą mnie ręce i nogi. Zrobiliśmy jedną, małą pauzę na 55 kilometrze na loda i colę. Potem boczkami do domu, zaliczając świetną ścieżkę przez las obok Jarocina, krótka, ale piękna i widać, że będzie jeszcze przedłużana. Na pewno tam wrócimy.

Baka i jego nowa koszulka
Baka i jego nowa koszulka © tomstar
Pod mostem
Pod mostem © tomstar
Świetna ścieżka w środku lasu
Świetna ścieżka w środku lasu © tomstar

Rozjazdówka

Niedziela, 18 czerwca 2023 · dodano: 18.06.2023 | Komentarze 0

Dzisiaj spokojna rozjazdówka. Wyjeżdżamy o 7 rano. Wszystkie pogody pokazywały burze, ale za oknem piękne słońce i zero chmur. Ryzykujemy i jedziemy. Ostatnio coś te prognozy pokazują bzdury i często nie ma zapowiadanego deszczu. Dziś na spokojnie, po wczorajszym pociskaniu nie ma co się spinać. Jedziemy powoli, tym bardziej, że za bardzo nam się nie chce.

• Kalorie 2010kcal

Głowno Gold Race - totalna amatorszczyzna

Sobota, 17 czerwca 2023 · dodano: 17.06.2023 | Komentarze 0

Jutro miałem jechać do Głowna na wyścig. Dziś chciałem sprawdzić dokładny adres i parkingi. Jakże wielkie było moje zdziwienie gdy zobaczyłem inną datę wyścigu. Został przełożony na 13 sierpnia. Informacja o tej zmianie była przekazana dwoma źródłami - na stronie internetowej wyścigu i na profilu facebookowym organizatora. Oba te źródła nie są przeze mnie śledzone, bo nie mam na to czasu i chęci. Na stronę nie zaglądam, bo nie mam po co. Wszedłem raz, zapisałem się i więcej na stronę nie wchodziłem. Zresztą informacja o zmianie terminu to tylko napis na górze strony "Zmiana terminu" i to wszystko. Żadnego uzasadnienia, szerszej informacji czy wyjaśnienia. Poza tym w regulaminie nadal widnieją stare terminy. Profilu organizatora na facebooku nie śledzę, bo mnie nie zainteresował, więc wstawiane tam informacje do mnie nie docierają. Poza tym informacja o zmianie terminu wyścigu pojawiła się trzy dni temu, tuż przed samym wyścigiem. Gdyby nie to, że chciałem sprawdzić godziny, jutro pojechałbym 170km i pocałował klamkę. Najśmieszniejsze to, że w wydarzeniu na facebooku, miejscu najważniejszym dla każdego zawodnika, żadne informacje się nie pojawiły. W ten sposób jedne informacje wykluczały drugie. Tu inna data, a tam inna. Totalny chaos i dezinformacja.  Zastanawiająca była także liczba zapisanych zawodników. Zaledwie 55 osób. Troszkę mało jak na tak dużą imprezę, gdzie na innych wyścigach zawodników liczy się w setkach. Czyżby środowiska kolarskie bliskie organizatorom wiedziały o tym, że wyścigu nie będzie i dlatego się nie zapisywali? Informacja o zmianie terminu wyścigu powinna dotrzeć indywidualnie do każdego zawodnika drogą mailową lub sms. To organizator ma obowiązek informowania zawodników o zmianach, a nie zawodnik codziennie sprawdzać, czy może organizator coś zmieni. Totalnie niepoważne, nieprofesjonalne i amatorskie podejście do organizacji imprezy. W życiu nie spotkałem się z taką niekompetencją, a brałem udział w wielu imprezach. Czytając komentarze innych niezadowolonych osób, zauważyłem, że nie jestem sam. Wielu zawodników zmieniło plany pod ten wyścig, wynajęło bagażniki, ustawiło weekend czy poniosło już jakieś koszta związane z organizacją wyjazdu na zawody.

Musiałem się wyżalić...

Gdy tylko dowiedziałem się o zmianie, zadzwoniłem do Baki. 30 minut później siedzieliśmy już w siodłach. Musiałem odreagować...

Widok na Żerków
Widok na Żerków © tomstar
Most
Most © tomstar

Czysto techniczny wyjazd

Piątek, 16 czerwca 2023 · dodano: 16.06.2023 | Komentarze 0

Czysto techniczny wyjazd, żeby sprawdzić, czy wszystko z rowerkiem ok. Cały tydzień nigdzie nie byłem, bo nie było warunków, dlatego noga potrzebowała przepalenia. Poza tym mam problemy z przerzutką, troszkę ją ustawiałem i chciałem sprawdzić, czy pracuje dobrze. Poza tym trzeszczała mi sztyca, wyczyściłem ją i także chciałem sprawdzić, czy wszystko ok. W niedzielę jedziemy z Baką na wyścig Głowno Gold Race, więc jutro odpoczywam i się koncentruję.

Ostatnia urlopowa stówka

Niedziela, 11 czerwca 2023 · dodano: 11.06.2023 | Komentarze 0

Ostatni, urlopowy wyjazd. Jutro wracam do pracy. Ten tydzień był bardzo udany. Dawno tak intensywnie nie jeździłem. Fajnie się wszystko złożyło, pogoda była dobra, udało się oszukać wiatr, a i sił starczyło na wszystkie wyjazdy. Dziś ponownie startujemy o 6 rano. Wiatr nie odpuszcza i ma znowu mocno dmuchać. Trzeba zdążyć zrobić kółko, zanim się nasili. Trasa narysowana na szybko, dlatego wyszło niecałe 100km. Na dziś wystarczy. Dobrze się jedzie, robimy tylko jedną pauzę i szybko wracamy do domu. Teraz muszę trochę powalczyć z tylną przerzutką, bo coś świruje i mam problem ją ustawić. Poza tym czas odpocząć i zebrać siły, bo w niedziele startuję w Głowno Gold Race na dystansie 96km.

Z samego rana

Sobota, 10 czerwca 2023 · dodano: 10.06.2023 | Komentarze 0

Dziś pojechaliśmy tak jak za dawnych czasów. Ze względu na to, że jest gorąco, a na dodatek ma bardzo mocno wiać, zdecydowaliśmy się wyjechać o 6 rano. O tej porze jest jeszcze stosunkowo przyjemnie i ze słabym wiatrem. Ciężko się wstawało, ale to jedyny minus tak wczesnych wyjazdów. Od rana spokój, cisza, przyjemnie, tak jak kiedyś gdy jeździliśmy nawet o 4 czy 5 rano. Lecimy boczkami w okolicach Stawiszyna. Obracamy się plecami do wiatru o 8 rano, zdążyliśmy, zanim zaczął wiać mocno. Teraz prosto do domu. Bardzo udany wyjazd. I nawet mi się chciało, nogi nie były zmęczone, a i czułem się o dziwo bardzo dobrze. Jutro robimy riplej.