Wrzesień, 2019

Mocno dziś powiało

Niedziela, 29 września 2019 · dodano: 29.09.2019 | Komentarze 0

Całą noc padało. Ale od samego rana wyszło piękne słońce i ulice są już suche. Tak jak wczoraj około 11 szykuję się na mały wyjazd. Ubrałem się i wyszedłem uszykować rower. Dopiero wtedy poczułem jak dziś mocno wieje. Bardzo silne podmuchy, które rzucały drzewkami na boki. Ale co mi tam, nastawiłem się na wyjazd, jestem uszykowany to jadę. Trochę wiatru mnie nie wystraszy, a przynajmniej będzie dobry trening. Trasę robię taką samą jak wczoraj. Wiatr wieje w tą samą stronę. Jadę na Ligotę, tutaj mam cały czas pod wiatr, ale nie jest tak źle. Gdy skręcam w Budach w stronę Dobrzycy mam już z wiatrem. Mogę się teraz rozpędzić i troszkę pocisnąć. Zatrzymałem się jeszcze na chwilę w Dobrzycy na fotę i poleciałem do domu.

Widoczek za Bronowem
Widoczek za Bronowem © tomstar
Giant w parku w Dobrzycy
Giant w parku w Dobrzycy © tomstar
Pałac w Dobrzycy
Pałac w Dobrzycy © tomstar

Jesień

Sobota, 28 września 2019 · dodano: 28.09.2019 | Komentarze 0

W powietrzu czuć już jesień. Powietrze jest chłodniejsze, coraz częściej pada, a poranki są chłodne. Jednak gdy wychodzi słońce robi się na prawdę przyjemnie i ciepło. Dziś niestety mocno wieje, więc mimo słońca odczuwa się troszkę niższą temperaturę. Jadę sam na małe kółeczko. Ustawiam trasę pod wiatr, tak żeby do domu mieć z wiatrem. Na początku jedzie się dość ciężko, bo naprawdę dmucha, ale z wiatrem jest już super. Od razu zrobiło się cieplej, a i prędkość podskoczyła. Szkoda, że tylko 50km, ale dziś jakoś na więcej nie było siły. Jutro też ma być ładnie, więc na pewno wyjadę znowu.
Droga z Bronowa
Droga z Bronowa © tomstar

Imieninowo

Niedziela, 22 września 2019 · dodano: 22.09.2019 | Komentarze 0

Dziś mam imieniny. Z tej okazji żona zakupiła mi koszulkę od firmy Wintertal. Koszulka jest genialna z motywem korby szosowej. Koszulka sztos, bardzo mi się podoba i nie mogłem sobie odmówić sesji żeby ją pokazać. Jakbym mógł to chyba kupiłbym sobie wszystkie wzory, bo koszulki są świetne. Dziś też wyskoczyłem sobie na małe kółeczko. Jest cieplutko i słonecznie. Nie zrywałem się od rana, wstałem na spokojnie wypiłem kawę i zjadłem śniadanie i o 10 wyjechałem. Poleciałem swoją ulubioną trasą na Raszków i potem przez Ligotę i Dobrzycę do domu. Jest tuta świetny asfalt, małe hopki, a sama trasa jest bardzo szybka. Wiaterek lekko wiał, ale nie przeszkadzał. W Raszkowie pstryknąłem sobie tylko fotki i poleciałem do domu.

Koszulka od Wintertale
Koszulka od Wintertal © tomstar

Bez planu do Książa Wlkp

Sobota, 21 września 2019 · dodano: 21.09.2019 | Komentarze 0

Bardzo szybko pogoda w tym roku nam się popsuła. Rok temu cały wrzesień ciepły i bez deszczu, a teraz momentalnie pogoda z dnia na dzień z lata zmieniła się w jesień. W związku z tym ciężko wyjechać w tygodniu po robocie, bo zimno i deszczowo. Ale dziś w końcu ładnie. Umawiamy się z Baką na 9. Ubieram się w kurtkę, bo zimno, ale bardzo szybko się rozbieram. Chmury przeszły i wyszło słońce. Zrobiło się bardzo ciepło i przyjemnie. Jedziemy na Jarocin, dziś bez planu, tylko tak żeby do domu mieć z wiatrem. Postanawiamy pojechać na Książ Wielkopolski. Dawno tam nie byliśmy, a przy okazji wyjdzie fajny dystans. W Książu kawka i parówa na stacji i lecimy do domu. Troszkę podkręciliśmy tempo, bo w jedną stronę słabo nam szło, więc do domu jedziemy bez pauzy i troszkę szybciej. Wracamy przez Potarzycę i Dobrzycę. Wyjazd bardzo przyjemny. Swoją drogą dzisiejszym wyjazdem dobiłem do 6000km w tym roku. Bardzo ładny wynik, może jeszcze coś dobiję, ale do 7000km chyba się nie uda. Może pogoda pomoże.

Idealna linia chmur
Idealna linia chmur © tomstar
Rowerki na stacji
Rowerki na stacji © tomstar

• Kalorie 2027kcal

Spokojna stówka

Sobota, 14 września 2019 · dodano: 14.09.2019 | Komentarze 0

Umówiłem się z Baką na 9 rano. Jest chłodno, ale od samego rana świeci piękne słońce. Temperatura szybko idzie w górę. Zakładam tylko długą bluzę pod koszulkę i jedziemy. Troszkę zimno jak się jedzie, ale z każdą chwilą robi się coraz lepiej. Lecimy przez Dobrzycę do Jarocina, a potem bokami do Żerkowa. W Żerkowie pojechaliśmy jeszcze na punkt widokowy, zjechaliśmy sobie w stronę Śmiełowa i podjechaliśmy pod podjazd. Chwilkę na górze odpoczęliśmy, zjechaliśmy znowu i pojechaliśmy dalej. Zrobiliśmy kółko i od drugiej strony wjechaliśmy ponownie do Żerkowa. Teraz już normalnie do Pleszewa przez Grab i Czermin. Mamy z wiatrem więc przycisnęliśmy troszkę mocniej i jechaliśmy już tak do domu. A jutro małe bieganko w naszym mieście, bo lecimy na Biegu Przemysława.

Ruiny Pałacu Opalińskich
Ruiny Pałacu Opalińskich © tomstar
Widok na punkcie widokowym w Żerkowie
Widok na punkcie widokowym w Żerkowie © tomstar

Rozjazdówka

Środa, 11 września 2019 · dodano: 11.09.2019 | Komentarze 0

W poniedziałek znowu padało przez cały dzień, za to we wtorek wiało bardzo mocno. Ale za to dziś pogoda świetna, ciepło, słonecznie i bez wiatru. Nie mogło obyć się bez wyjazdu. Od razu po pracy wskoczyłem na rower. Zabrałem bluzę, ale na początku było dość ciepło. Jednak przydała się ona pod koniec wyjazdu, gdy zachodziło słońce i zrobiło się wyraźnie chłodniej. Pojechałem na Raszków. Stamtąd miałem jechać na Dobrzycę, jednak jechało się tak fajnie, że wykręciłem jeszcze na Krotoszyn. Przed samym Krotoszynem odbiłem na boczki i poleciałem na Dobrzycę. Teraz już prosto do domu. Wyszło ładne prawie osiemdziesiąt kilometrów.

Zachodzik słońca
Zachodzik słońca © tomstar

Dopingować chłopaków na półmaratonie w Jarocinie

Niedziela, 8 września 2019 · dodano: 08.09.2019 | Komentarze 0

Niestety pogoda nam się mocno zepsuła. Jeszcze tydzień temu w Żninie zdychałem na wyścigu w temperaturach ponad 35 stopni, a dziś na wyjazd trzeba zakładać kurtkę. Wczoraj cały dzień u nas padało i niestety nici z wyjazdu. Ale wieczorem jechałem z żona i szwagierką na bieg Skyway Run do Poznania. Nieoczekiwanie z biegu zrezygnował szwagier, więc postanowiłem biec za niego. Nie biegałem od pół roku, więc podszedłem do tego biegu totalnie na luzie. Bardzo fajna trasa po lotnisku w Krzesinach, wieczorkiem, w ciemności, tylko przy światłach z aut wojskowych i latarni na lotnisku. Po 24 byliśmy w domu. Dziś na 9 umówiłem się z Baka na wyjazd. Chcieliśmy tak zaplanować trasę, żeby w drodze powrotnej wjechać do Jarocina, bo chłopaki biegli tam półmaraton. Od rana zimno i zabieram kurtkę, ale w ciągu dnia robiło się coraz cieplej. Jechało się na prawdę przyjemnie. Zrobiliśmy kółko do Broku i wróciliśmy do Jarocina. Trafiliśmy akurat na start biegu. Znaleźliśmy chłopaków, zrobiliśmy im fotę i trochę potowarzyszyliśmy na trasie. Potem już spokojnie do domu.

Zawracamy, przed nami szutry
Zawracamy, przed nami szutry © tomstar
Skyway Run Krzesiny przed startem
Skyway Run Krzesiny przed startem © tomstar
Biegną chłopaki na Rock Run w Jarocinie
Biegną chłopaki na Rock Run w Jarocinie © tomstar

Spokojnie po okolicy

Środa, 4 września 2019 · dodano: 04.09.2019 | Komentarze 0

Emocje po wyścigu opadły, odpocząłem, więc przyszedł czas na kolejny wyjazd. Potrzebowałem dwa spokojne dni, żeby się zregenerować i dać odpocząć tyłkowi, który niespodziewanie bolał mnie po wyścigu. Tak więc dziś spokojny wyjazd po okolicy, bez ciśnienia, typowo wycieczkowo. Pojechałem do Raszkowa, tam zrobiłem sobie mała pauzę, rozciągnąłem nogi i zrobiłem zdjęcie. Potem z wiatrem pojechałem do Dobrzycy. W Koźminku wykręciłem jeszcze na Nową Wieś i potem już do domu. Powolutku, ciesząc się jazdą. Wiatru prawie wcale nie czuć, pogoda super, lekko chłodno, ale przyjemnie. Udany wyjazd.

Orła cień
Orła cień © tomstar
Droga z Raszkowa
Droga z Raszkowa © tomstar

Enea Pałuki Tour - Żnin - 01.09.2019

Niedziela, 1 września 2019 · dodano: 01.09.2019 | Komentarze 0

Nadszedł czas na ostatni rowerowy start w tym roku. Wybrałem się do Żnina na Enea Pałuki Tour. Wyścig odbywa się w bardzo fajnych terenach, a dystans to 65km. Jadą ze mną moje dziewczyny w formie kibiców. Wstajemy o 6 rano, żeby na spokojnie o 7 wyjechać. Do Żnina mamy 120km, a że lubię przyjechać na start wcześniej i na spokojnie się uszykować, wyjeżdżamy dość szybko. Start przewidziany jest na 12, ale wcześniej odbywają się starty młodzieżowe. Dojechaliśmy na miejsce. Najpierw poszliśmy odebrać pakiet, a potem wróciłem do auta uszykować rower i siebie. Potem spokojnie usiedliśmy w miasteczku kibiców i czekaliśmy. O 11:30 poszedłem ustawić się na starcie. Bardzo optymistycznie zapisałem się do grupy szybszej, czyli A ze średnią powyżej 35km/h. Ale ustawiłem się na jej końcu. Dziś jest piekielnie gorąco i wieje dość mocno wiatr. Połowę trasy będziemy mieć pod wiatr, ale za to z powrotem z wiatrem. O 12 start. Start jest bardzo dynamiczny, na zjeździe i od razu wszyscy nabierają dużych prędkości. Grupa się nie rozjeżdża zbyt mocno, raczej wszyscy trzymają się w dużym peletonie. Plan mam żeby utrzymać średnią 32-33km/h, więc nie duszę za mocno, ale poniesiony emocjami i tempem grupy jadę w okolicach 36km/h. Po paru kilometrach utworzyła się szybka ucieczka, która poleciała do przodu. Zrobiła się przerwa i potem nasza grupa. Na początku trochę rozciągnięta, ale po paru kilometrach zaczęła się zbijać i formować jedna grupa. Nie lubię jeździć w środku grupy, ale na jednym podjeździe zostałem zamknięty od strony pobocza i musiałem jechać tak jak wszyscy, a że nie każdy umiał w grupie jeździć dochodziło do gwałtownych hamować i dziwnych zwolnień. Nie chciałbym jechać na tej pozycji na zjeździe. Gdy tylko zrobiło się miejsce wyskoczyłem na zewnątrz, docisnąłem i poleciałem na początek grupy. Tam już zostałem. Jechałem swoim tempem i gdy się po jakimś czasie odwróciłem zobaczyłem, że ciągnę za sobą niezły peleton. Było w nim spokojnie 50 osób. Może i mój błąd, bo teraz jechaliśmy pod wiatr, a ja traciłem energię ciągnąc grupę, ale jechało mi się dobrze. Kilka razy na chwilę jeden kolarz wyszedł mi na zmianę, ale reszta nie kwapiła się do współpracy. Także stało się tak, że prowadziłem grupę przez 30 kilometrów. Gdy zawróciliśmy już w stronę mety wiatr mieliśmy już w plecy, ale zaczęły się podjazdy. Pierwsza część trasy szybka i głównie z górki, ale pod wiatr. Druga z wiatrem, ale o wiele więcej podjazdów. Na dwóch musiałem nawet przedni blat zredukować do małego żeby podjechać. I tutaj niestety odbiło mi się długokilometrowe prowadzenie. Niestety osłabłem i wylądowałem na końcu grupy, która na jednym z większych podjazdów mi odjechała. Teraz tak na prawdę zacząłem jechać sam. Jechałem swoim tempem, nikt nie jechał za mną i ja do nikogo się nie doczepiłem na koło. Wyprzedziłem kilku kolarzy, którzy także odpadli z grupy. Ale nie przejmowałem się, bo średnia prędkość cały czas była powyżej 34km/h, co jest dla mnie bardzo dobrym wynikiem. I tak samotnie dojechałem do mety. Wyścig był fenomenalny, szybki, ale wymagający, górki zrobiły swoje, a wiatr dołożył jeszcze pięć groszy. Jestem bardzo zadowolony z wyniku. Mój czas to 1:51:53 h i 191 miejsce open. Myślałem, że z takim wynikiem będę wyżej, ponieważ sprawdzałem zeszłoroczne wyniki, ale chyba tegoroczny start był o wiele szybszy. Średnia prędkość wyszła mi 34,3km/h. Na pewno wrócę tu za rok. Cała impreza zorganizowana perfekcyjnie, a trasa bardzo dobra. Może za rok uda się namówić Bakę na start, we dwóch na pewno jechałoby się lepiej. Troszkę zabrakło mi współpracy innych zawodników, szkoda, bo mogłaby ona przełożyć się na lepszy wynik nas wszystkich. Ale jestem z siebie dumny, że przez połowę dystansu ciągnąłem zawodników o wiele lepszych od siebie i generalnie nie przyjechałem na metę o wiele później od nich.

Czas: 1:51:53,17 h
Miejsce open: 191/432
Miejsce wśród mężczyzn: 184
Miejsce w kategorii wiekowej: 76

Oficjalne zdjęcie przed startem
Oficjalne zdjęcie przed startem © tomstar
Na linii startu
Na linii startu © tomstar
I już na mecie
I już na mecie © tomstar
I jeszcze fota z widokiem na start
I jeszcze fota z widokiem na start © tomstar