Sierpień, 2022

50 000 kilometrów w siodle

Środa, 31 sierpnia 2022 · dodano: 31.08.2022 | Komentarze 0

Dziś wykręciłem kilometry, dzięki którym dobiłem do 50000 przejechanych (czyli raz objechałbym ziemię wzdłuż równika i jeszcze zostałoby mi 10 000km zapasu) , odkąd wskoczyłem pierwszy raz na rower. Zaczęło się niewinnie od ciężkiego Kandsa za 700zł. Kupiony na chybił trafił, jeden z najtańszych, jakie wtedy znalazłem. Szybko jednak zmieniłem go na Meridę, która była o niebo lepsza i lżejsza. Na tym rowerku jeździłem cały sezon i wtedy stwierdziłem jakie jeżdżenie lubię najbardziej. Długie dystanse i dalekie wycieczki. Na Meridzie wpadła pierwsza stówa. Po roku wymieniłem ją na rower crossowy i od razu rzuciłem się na wyprawę nad morze. To było to. Duże kółka, szybsza sylwetka, cienkie oponki. Na Giancie jeździłem wiele lat i biłem kolejne rekordy, najpierw 300km potem 400km i wreszcie 500km. Po ośmiu latach poczułem potrzebę przesiadki na coś szybszego. Zapragnąłem szosy. I od trzech lat jeżdżę na szosie Gianta.

Kands

Giant Contend SL 2 © tomstar

Triathlon Kalisz

Niedziela, 28 sierpnia 2022 · dodano: 29.08.2022 | Komentarze 0

Przyszedł czas na zawody. Tym razem triathlon. Startujemy w kategorii sztafet na dystansie 1/4 Ironmana. Zebraliśmy niezłą ekipę. Na pływaniu Kasia Wieczorek, doświadczona triathlonistka, najlepsza jaką znam, na dystansie biegowym Jędrzej Kaczmarek, ultramaratończyk i biegacz górki, no i na rowerze ja - najsłabszy z całego składu ;). Obawiałem się tego startu, bo po zeszłotygodniowym Runmageddonie czułem się słabo, nie miałem mocy i jakoś takie ciężkie nogi. Pogoda też nie była optymistyczna, koło 11 miała przyjść duża burza. Ale nie ma co, lecimy. Kaśka popłynęła pięknie, zameldowała się jako 6 pływaczka w strefie zmian. Teraz kolej na mnie. Trasę znam, ponieważ wiele razu tutaj jeździłem. Daję z siebie wszystko. Na szczęście pogoda jest super. Ciepło, ale nie ma słońca i na całe szczęście nie pada. Trasa jest pofalowana, jest na niej kilka niegroźnych podjazdów. Robię dwa kółka po 22,5km. Staram się utrzymywać mocne tempo. Średnia wyszła mi 44km/h.  Nogi nie bolały i czułem się dobrze. Dalej już wszystko w rekach Jędrzeja. Ale nie martwię się o jego wynik. Mamy 11-minutową przewagę nad kolejną sztafetą, a Jędrzej na pewno poleci bardzo szybko. W czasie biegu poszliśmy z Kaśka na metę. Tam czekaliśmy na Jędrzeja żeby wspólnie wbiec na metę. Mamy świetny czas i ostatecznie zajmujemy 3 miejsce. Zawody super, świetnie się leciało i wszyscy są zadowoleni. Cieszę się, że wystartowałem, bo dzięki temu złapałem chęci, które przydadzą się, bo za tydzień kolejny start na Pałuki Tour z ninie.

Przed startem
Kategoria DO 50KM|, ZAWODY|

Rundka przed zawodami

Sobota, 27 sierpnia 2022 · dodano: 29.08.2022 | Komentarze 0

Jutro mam zawody. Dziś miałem odpoczywać, ale pogoda jest świetna, cieplutko, bez wiatru. Szkoda marnować taki dzień na odpoczywanie. Nie spodziewam się jutro żadnych wielkich wyników, dlatego stwierdziłem, że przejadę się na spokojnie, a co będzie jutro to zobaczymy. Pojechałem na małe, spokojne kółeczko. Ale stwierdzam, że jest okropnie duszno i parno. Mam nadzieję, że jutro będzie chłodniej, a przede wszystkich bez słońca, bo przy zawodach taka pogoda raczej nie będzie sprzyjająca.

Małe kółeczko

Czwartek, 25 sierpnia 2022 · dodano: 26.08.2022 | Komentarze 0

W ostatnią niedzielę biegłem Runmageddon Classic we Wrocławiu. Dostałem ostro w dupę, bo przez cały bieg ostro padał deszcz. Musiałem trochę odpocząć i nabrać sił, a przede wszystkim zagoić obtarcia i siniaki. Ale w niedzielę mam kolejny start. Tym razem startujemy ze znajomymi w sztafecie na dystansie 1/4 Triathlonu. Ja jadę na rowerze. Postanowiłem zatem troszkę się przejechać, raczej w formie małej wycieczki niż treningu. Pojechaliśmy razem z żonka na małe kółeczko. 30km w zupełności nam wystarczyło.

Dorotka
Dorotka © tomstar

Razem
Razem © tomstar
Kategoria DO 50KM|, Z ŻONĄ|

Rozjazdówka

Czwartek, 18 sierpnia 2022 · dodano: 18.08.2022 | Komentarze 0

Na początku spokojnie, typowo rozjazdowo. Nie ma co cisnąć. Druga połowa już szybciej. A w niedziele Runmageddon Classic we Wrocławiu.

Trasa
Trasa © tomstar
Pulpit
Pulpit © tomstar
Kategoria |50-100KM|, Z BAKĄ|

Z Dorotką

Środa, 17 sierpnia 2022 · dodano: 17.08.2022 | Komentarze 0

Mała traska z żonką. Trasa treningowa, ale tempo spokojne. Kółeczko i do domu, bo okropnie duszno i gorąco.

Kategoria DO 50KM|, Z ŻONĄ|

W końcu ładnie

Poniedziałek, 15 sierpnia 2022 · dodano: 15.08.2022 | Komentarze 0

W końcu pogoda się trochę ustabilizowała. Dziś przez większość dnia miało być ładnie i bez deszczu. Umawiam się z Baka na 8 rano i lecimy na Kalisz. Jest bardzo ciepło, a wiatr nie przeszkadza. Lecimy ścieżką przez Kalisz, potem na Szałe i nawrotka na Chełmce. Tam przy sklepie robimy pauzę. Zrobiło się bardzo duszno. Zimne piwko i lodzik wszedł jak złoto. Lecimy dalej bokami na Skalmierzyce. Stamtąd boczkami na Lewków. Mamy wiaterek w plecy, więc leci się super. Potem już standardem przez Raszków do domu.

Jezioro Szałe w Kaliszu
Jezioro Szałe w Kaliszu © tomstar
Selfik nad jeziorem
Selfik nad jeziorem © tomstar
Baka coś niewyraźny
Baka coś niewyraźny © tomstar

Głupia ta pogoda

Niedziela, 14 sierpnia 2022 · dodano: 14.08.2022 | Komentarze 0

Popieprzona ta pogoda. Tak bardzo cieszyłem się na ten długi weekend. Tydzień był świetny, cieplutko, spokojnie, zero wiatru, troszkę chmur. Dawno tak stabilnej pogody nie było. Oczywiście na weekend wszystko musiało się spierdolić. Wczoraj nie wyjechałem, bo od rana padał deszcz. Przestał dopiero około 10. Ale ja już zdążyłem zorganizować sobie prace domowe i odpuściłem wyjazd. A tu do końca dnia nie padało i było bardzo ładnie. Dziś rano znowu deszcz, ale małe okienko pogodowe od 10 do 12. Wciskam się więc w tą dziurę i lecę na szybkie 60km, żeby przypadkiem nie złapała mnie burza. Okazuje się, że teraz cały czas za oknem mam piękne słońce. Ani śladu burzy. I weź, tu coś zaplanuj. Jutro pogoda ma być taka sama. Dwie różne pogody mówią co innego, a co innego jest za oknem. Miałem takie plany, chciałem dużo pojeździć, a tu dupa.

Trening

Czwartek, 11 sierpnia 2022 · dodano: 11.08.2022 | Komentarze 0

Dziś na trening umówiłem się z Baką. Poczekałem na niego, aż wróci z pracy i pojechaliśmy na standardowe, szybkie kółeczko. Jak zwykle na tej trasie jechało się dobrze i szybko. Pociskaliśmy więc i dawaliśmy sobie zmiany. W połowie trasy troszkę zwolniliśmy, żeby odpocząć i z Grabu na nowo przycisnęliśmy. Wyszła świetna średnia i nowy rekord trasy. Noga podaje, czuję się silny i świetnie w ostatnim czasie mi się jeździ. Forma i przygotowanie w sam raz trafione przed zawodami za dwa tygodnie.

Na mecie
Na mecie © tomstar
Kategoria DO 50KM|, Z BAKĄ|

Treningowo

Poniedziałek, 8 sierpnia 2022 · dodano: 08.08.2022 | Komentarze 0

W ostatnim czasie złapałem cug. Chce mi się jeździć, a i jak na mnie całkiem dobrze jestem rozjeżdżony. W tym roku nie mam tylu kilometrów ile bym chciał, ale zaczynam to nadrabiać. Późno, bo późno, ale zawsze coś. Za dwa tygodnie startuję w sztafecie triathlonowej na dystansie rowerowym, więc chce się dobrze przygotować. Po wczorajszej, porządnej stówie dziś ani śladu zmęczenia czy bólu nóg. Weszło dobre tempo, a noga podawała. Wykorzystałem to na mocny trening zamiast spokojnego rozjazdu.