Maj, 2023

Rozjazdówka

Środa, 31 maja 2023 · dodano: 01.06.2023 | Komentarze 0

Małe kółeczko po robocie. Jak zwykle we środę gdy noga jest najlepsza. Dziś zabrał się z nami szwagier. Rowerek był u niego na małym przeglądzie. Potem razem wyjechaliśmy na małe kółeczko. Okazało się, że muszę zmienić kasetę i łańcuch. Szczerze, to nie przypilnowałem dystansu i chyba nakulało się już z 8000 kilometrów na obecnym zestawie. Może przez to łańcuch troszkę mi hałasuje. Wszystko ma być po weekendzie, więc wtedy zrobimy serwisik, a i zaczynam tydzień urlopu, więc będą testy.

Kategoria |50-100KM|, Z BAKĄ|

Spokojne kółeczko boczkami

Niedziela, 28 maja 2023 · dodano: 28.05.2023 | Komentarze 0

Dziś trasę wyznacza Baka. Ze względu, że robi się w ciągu dnia gorąco, postanowiliśmy wyjechać o 7 rano. Lecimy na Stawiszyn, ale jak prowadzi Baka, to trzeba się liczyć z tym, że będą same boczki. W sumie dobrze, bo trasa bardzo ładna, a tymi drogami jeszcze nie jechałem. Dziś jestem troszkę zmęczony, więc trzymam koło Baki i daję mu prowadzić. Pauzę zrobiliśmy dopiero na 80 kilometrze w Liskowie. Zaopatrzenie było grube, bo pogoda wyciągnęła z nas energię. Trochę odpoczęliśmy i skierowaliśmy się do domu. Wracamy przez Koźminek. Troszkę dynamiczniej i bez przerw. W domu jesteśmy o dobrej porze, bo o 13.

Trasa
Trasa © tomstar
Zaopatrzenie na pauzie
Zaopatrzenie na pauzie © tomstar

Zaliczyć gminę Września

Sobota, 27 maja 2023 · dodano: 27.05.2023 | Komentarze 0

Ostatnio przypomniałem sobie, że nie mam zaliczonej jednej gminy. Mam taką dziurę we Wrześni, bo kiedyś jechaliśmy do Gniezna i jakoś tak wyszło, że objechaliśmy to miasto dookoła. Już kiedyś myślałem, żeby tam pojechać, ale jakoś nigdy nie było okazji. Dziś jest ładna pogoda, dobry wiatr w odpowiednim kierunku i przede wszystkim chęci. Umawiamy się z Baką na 8 i lecimy. Najpierw standardem do Pogorzelicy na prom, a dalej już nowymi dla mnie drogami do Miłosławia. Tam robimy pauzę na rynku i lecimy dalej na Nekle. Za Neklą w Czerniejewie zawracamy i lecimy na Wrześnię. Trasę poprowadziliśmy przez środek miasta, na rynku zrobiliśmy małą przerwę i boczkami wracaliśmy do domu. Pokręciliśmy trochę po okolicy i wyjechaliśmy w Pyzdrach. Teraz już znanymi drogami wróciliśmy do domu. Zrobiło się ładne 160km i przede wszystkim nowa gmina.

Na promie
Boczki © tomstar

Popraweczka

Czwartek, 25 maja 2023 · dodano: 25.05.2023 | Komentarze 0

Dziś już stanowczo mamy lepszą pogodę. Zrobiło się cieplutko, wiaterek osłabł i jest słonecznie. Nie mogłem sobie odmówić wyjazdu. Dziś robię więcej niż wczoraj. Jadę do Jarocina i potem boczkami do domu. Szybko, bo noga podawała.

Wiatraki
Wiatraki © tomstar

Szybka rundka

Środa, 24 maja 2023 · dodano: 24.05.2023 | Komentarze 0

Trochę się zrobiło zimno, więc tylko mała, szybka rundka do Dobrzycy. Kurteczka się przydała, chłodny wiaterek wiał, ale noga podawała.

Solo i z Dorotką

Niedziela, 21 maja 2023 · dodano: 21.05.2023 | Komentarze 0

Dziś jadę bez Baki, za to z żonką. Od rana ma parę spraw do ogarnięcia, więc robię od 8 kółko 45km sam, wracam do domu i potem lecimy razem na 50km. Jest bardzo ładnie, słonecznie i wręcz gorąco, niestety mocno dmucha. Pierwsze kółeczko zrobiłem szybko, troszkę dociskając. Potem jedziemy już na spokojnie, ale gdy dostajemy wiatr w plecy, możemy polecieć troszkę szybciej. Słońce dziś mocno wyciąga siły. Ale wyszedł ładny dystansik.

Rowerowelove
Rowerowelove © tomstar
Dorotka
Dorotka © tomstar
Kategoria |50-100KM|, Z ŻONĄ|

Poranna stówka

Sobota, 20 maja 2023 · dodano: 20.05.2023 | Komentarze 0

Po ostatniej dwusetce w niedzielę cały tydzień miałem odpoczynku od roweru. Nie tylko z powodu zmęczenia, ale spraw, które się nawarstwiły związanymi z zakupem nowego auta. Praktycznie cały tydzień do wieczora byłem na nogach. Brakło czasu, a i siły na wyjazd. Dziś więc z przyjemnością wyjechałem. Umawiamy się z Baką na 8 rano. Jest chłodno, ale bardzo przyjemnie. Wiatr nie przeszkadza, a i po chwili robi się cieplej. Wiatr mamy zachodni, więc znowu trzeba jechać na Kalisz. Ale tym razem jedziemy bokami w stronę Koźminka. W tamtą stronę spokojnie, na średnią 25km/h. Na rynku jak zawsze mały odpoczynek i powrót do domu. Teraz mamy wiatr w plecy, dobrą drogę i chęci. Wcisnęliśmy więc mocno i do samego domu jechaliśmy dość szybko po zmianach. Udało nam się dobić prawie do 30km/h, więc nadrobiliśmy ładnie. Fajnie, bo o 12 byliśmy w domu i miałem cały dzień na ogarnięcie ogrodu i kilku spraw. Teraz odpoczynek

Podjazd
Podjazd © tomstar
Razem
Razem © tomstar
Droga
Droga © tomstar

Towarzysko do Kalisza

Niedziela, 14 maja 2023 · dodano: 14.05.2023 | Komentarze 0

Na dziś umówiliśmy się z kumplem z Kalisza na wspólną jazdę. Mieliśmy pojechać autem i po okolicy zrobić 100km. Ale żona potrzebowała auto, a mi nie chciało się kombinować drugiego, więc postanowiliśmy pojechać na rowerach. Wyjdzie dobry dystans, więc może być. Z Pleszewa wyjeżdżamy o ósmej. W Kaliszu, a w sumie kawałek za nim, jesteśmy chwilę przed dziesiątą. Od razu ruszamy w trasę. Grzegorz bierze nas na pierwsze kółko. Prowadzi, a że ma mocną nogę i doświadczenie z dobrą, kaliską ekipą, podaje bardzo mocne tempo. Całe szczęście, że jedziemy na kole, bo żeby dać zmianę nie mamy tyle sił. Po kółeczku wracamy do niego do domu na pauzę, małą kawkę i placek. Wtedy dołącza do nas kolejny kolega. Razem lecimy na kolejne kółko, tym razem w drugą stronę. Noga odpoczęła i w sumie drugie kółeczko jechało się lepiej niż pierwsze. Objechaliśmy fajne okolice, w których raczej nie bywamy, bo mamy tutaj za daleko. Wracamy do domu Grzegorza, chwilę odpoczywamy i ruszamy w drogę powrotną do domu. Teraz lecimy już powoli, tak żeby nogi odpoczęły. Zupełnie przypadkowo, bo bez tak ambitnego planu wszyło nam 200km. Planowaliśmy max 180km. Ale przynajmniej jest dwusetka, konkretny dystans i zakończenie weekendu z przytupem.

W trasie
W trasie © tomstar
Chłopaki prowadzą nas głównie przez leśne, nieznane nam drogi.
Chłopaki prowadzą nas głównie przez leśne, nieznane nam drogi. © BakaYabashi
Ekipa
Ekipa © tomstar

Ciągle wietrzycho

Sobota, 13 maja 2023 · dodano: 13.05.2023 | Komentarze 0

Przyszedł weekendzik, więc oczywiście rowerek. Cały tydzień było bardzo ładnie, tylko ten moc ny wiatr. Ale wiatr nam nie straszny. Umawiam się z Baką na 9 rano. Lecimy na kółeczko dookoła Kalisza. Pod wiatr idzie nam dzisiaj ciężko, bo średnia ledwo dochodzi do 25km/h. Jedziemy więc spokojnie, nie ma co cisnąć. Objeżdżamy Kalisz, podjeżdżamy Chełmce i zaraz za górką robimy małą pauzę. Wchodzi lodzik i lecimy dalej. Teraz wiatr z boku, a potem w plecy. Teraz jedzie się o wiele lepiej, spokojnie można deptać, a prędkość robi się sama. Na koniec jeszcze ciśniemy segment na Stravie, ale niestety o 2 minuty wolniej od mojego najlepszego czasu. Interwał wszedł, więc można wracać do domu.

Pauza w Chełmcach
Pauza w Chełmcach © tomstar

Wietrzycho

Środa, 10 maja 2023 · dodano: 11.05.2023 | Komentarze 0

W niedziele biegłem Wings for Life. Miałem na spokojnie zrobić kilkanaście kilometrów, ale wiadomo, że w tym biegu się nie da. Zrobiłem 23km, co jest świetnym wynikiem, bo w tym roku wcale nie biegałem. Ale co za tym idzie miałem straszne zakwasy. Nogi musiały dwa dni odpocząć, ale dziś już musiałem wyjechać troszkę je rozciągnąć. Strasznie wieje, ale nie było tak źle, bo tylko 15km miałem pod wiatr, potem z boku i z tyłu. Gdy dostałem wiatr w plecy mogłem się rozpędzić. Noga podawała, były chęci i moc. Udało się dobić do 29km/h. Rozciąganko zaliczone.