Lipiec, 2021

Sobota

Sobota, 31 lipca 2021 · dodano: 31.07.2021 | Komentarze 0

Trochę dzisiaj wieje, ale jedziemy z Baką na standardową stówkę. Mieliśmy jechać na Borek, ale zmieniliśmy trasę. Ile można jeździć w tamtą stronę? Postanowiliśmy polecieć na Koźmin i potem bokami na Pogorzelę. Potem znowu bokami do domu przez Dobrzycę. Jechało się bardzo dobrze. Dziś też przyjechał suport. Kupiłem ten sam jaki miałem do tej pory. Gdy wróciłem do domu zabrałem się za serwis. Spokojnie wymieniłem suport, wszystko wyczyściłem i pojechałem na jazdę próbną. Niestety nadal coś cyka. Wróciłem do domu i postanowiłem sprawdzić jeszcze widelec. Wszystko inne mam przeserwisowane, więc pozostaje tylko widelec, nie ma innej możliwości. Rozebrałem wszystko, wyczyściłem i nasmarowałem. Skręciłem i z duszą na ramieniu pojechałem. Ufff... wszystko jest dobrze, nic nie cyka. Udało się. Wyczyściłem rower do końca i nasmarowałem. Jutro trasa z żonką.

Droga za Koźminem
Piwko © tomstar

Szybko po robocie

Środa, 28 lipca 2021 · dodano: 28.07.2021 | Komentarze 0

Strasznie mi się nie chciało, ale pojechałem. Mocno wieje. W tamtą stronę ciężko i powoli. Ale z powrotem z wiatrem i na maksa. Dodatkowo ucieczka przed burzą. Mocny wyjazd.

Z Żonką

Niedziela, 25 lipca 2021 · dodano: 25.07.2021 | Komentarze 0

Na dzisiaj, tak jak zazwyczaj w ostatnim czasie zaplanowaliśmy sobie mały wyjazd z żonką. Nie spinaliśmy się od rana, spokojnie sobie wstaliśmy, kawka, śniadanko i wyjazd. Wiatr jest dość mocny, ale jakoś nie przeszkadza. Jedziemy sobie na Raszków. Tutaj mamy pod wiatr, ale nie jedzie się źle. W Raszkowie robimy mały odpoczynek i kierujemy się na Dobrzycę. Teraz mamy z wiatrem i bardzo dobrą prędkością. Wykręcamy jeszcze na boczki i przez Dobrzycę wracamy do domu. Jechało się bardzo dobrze i przyjemnie. Nie było słońca, więc ono dziś nie przeszkadzało.

Dorotka

• Kalorie 1929kcal

Nowy pomysł na wyjazdy

Sobota, 24 lipca 2021 · dodano: 24.07.2021 | Komentarze 0

Już jakiś czas temu wpadliśmy na pomysł, żeby, zamiast jeździć po raz kolejny znanymi nam drogami wokół miasta wyjechać samochodem z rowerami na dachu trochę dalej od domu i tam zacząć wycieczkę. Plany były, ale jakoś nigdy nie zebraliśmy się w sobie, aby to zrobić. Wczoraj Baka wpadł na pomysł, żeby dziś właśnie tak pojechać. Spojrzałem jak wieje i gdzie by można pojechać i wymyśliłem Jeziorsko. Dojechałem tutaj kiedyś rowerem, objechałem rowerem i wróciłem do domu. Jazda dalej wiązałaby się ze zrobieniem dystansu mocno przekraczającego 200 km. Jest więc okazja pojeździć nowymi drogami i złapać kilka nowych gmin. Wyjeżdżamy o 6 rano. Na miejscu jesteśmy przed 8. Szykujemy się i lecimy na Uniejów. W Uniejowie mała pauza i lecimy dalej. Teraz boczkami w stronę Starego Gostkowa. Tam robimy większą pauzę, żeby coś zjeść i się napić. Potem już lecimy bokami na południe. Wybieramy boczne drogi, których jest tutaj dużo. Niestety wraz z dystansem asfalt się psuje, a i widoczki już takie sobie. W Pęczniewie robimy jeszcze jedną pauzę i potem wzdłuż jeziora wracamy do auta. Na tamie robimy jeszcze małą pauzę i lecimy do domu.

Szykowanie do trasy

Koniec, wracamy © tomstar

Nowe kółka przerzutek Token TK1724 i stary suport

Czwartek, 22 lipca 2021 · dodano: 22.07.2021 | Komentarze 0

Wprowadziłem kolejne zmiany w moim rowerze. Najpierw suport. Niestety stary znowu cyka i chyba nie ma sensu go serwisować. Dlatego postanowiłem kupić nowy. Skusiłem się na Token Ninja Lite. Nową, odchudzona wersję mojego starego suportu. Przyszedł wczoraj i wczoraj go zakładałem. Niestety po założeniu i prawidłowym skręceniu korby ta nie chce się obracać. Ramiona korby za mocno ściskały łożyska. Rozebrałem wszystko i złożyłem jeszcze raz. Niestety nadal jest tak samo. Dziś rower wziąłem do pracy i będąc na gorącym łączu z serwisantem Token Polska razem próbowaliśmy rozwiązać problem. Stosowaliśmy różne sposoby montażu, jednak cały czas suport nie chciał się kręcić. Na całe szczęści doszliśmy do porozumienia i serwisant zaproponował mi zwrot suportu. Wymiana nie wchodziła w grę, bo sytuacja by się powtórzyła. Jestem trochę zły, że dałem się naciągnąć na odchudzoną wersję, która okazała się niepasująca. Niby zamiennik mojego starego suportu, ale jednak coś z nim jest nie tak i nie pasuje. Nie wiem, czy jest to wada konstrukcyjna czy wada samego modelu, który otrzymałem. Założyłem z powrotem stary suport i gdy otrzymam zwrot kasy kupię jednak starą wersję. Druga zmiana to kółeczka przerzutek. Dużo się naczytałem o zbawiennym działaniu dużych kółeczek i większą ilością zębów. Postanowiłem to sprawdzić. Postawiłem również na Tokena i kupiłem kółeczka TK1724. Założyłem je sam, bez najmniejszego problemu. Wszystko działa super. Na pewno czuję mniejsze opory toczenia łańcucha, a co do przerzucania... Nie mam na razie zdania. Nie odczuwam kolosalnej różnicy w jakości zmieniania biegów. Zobaczymy na dłuższym wyjeździe.

Kółeczka Token TK1724
Kółeczka Token TK1724 © tomstar
Rower czeka na suport
Rower czeka na suport © tomstar
Suport Token Ninja Lite
Suport Token Ninja Lite © tomstar
Kółeczka Token TK1724
Kółeczka Token TK1724 © tomstar

Z Żonką

Niedziela, 18 lipca 2021 · dodano: 18.07.2021 | Komentarze 1

Małe, spokojne kółeczko z Dorotką. Trochę wieje wiaterek, dlatego jedziemy do Jarocina. Słońce świeci, jest przyjemnie. W Jarocinie robimy małą pauzę na stacji, żeby zjeść parówę. Potem już boczkami do domu. Mamy z wiatrem i jedzie się naprawdę bardzo dobrze. Świetny spacerek.

Dorotka i ja
Dorotka i ja © tomstar
Dorotka jedzie
Dorotka jedzie © tomstar
Kategoria |50-100KM|, Z ŻONĄ|

Na nowym, starym siodle

Sobota, 17 lipca 2021 · dodano: 17.07.2021 | Komentarze 0

W ostatnim czasie, gdzieś tak od miesiąca bez powodu i nagle zaczęła mnie boleć dupa. Nigdy mnie nie bolała, nawet po zmianie siodła na szersze. Niestety jakoś tak ostatnio czuję ją, gdy jadę na rowerze. Nie jest to ból eliminujący mnie z jazdy, bardziej coś w rodzaju zbitego tyłka, jakbym spadł z krzesła i klapsnął mocno o ziemię. Ból szybko przechodzi, ale jest dość uciążliwy i po dłuższym wyjeździe często muszę wstawać z siodła. Postanowiłem zatem wrócić do starego siodła, które było fabrycznie przy rowerze. Jeździłem na nim półtora roku i zawsze wszystko było ok. Siodełko musiałem kupić, ponieważ po bikefittingu myślałem, że nic nie będę już zmieniać, dlatego stare siodło sprzedałem. Na szczęście znalazłem prawie nowe na olx i udało mi się je kupić za dobrą kasę. Dziś testy. Jedzie się wyraźnie lepiej. Jechałem dziś sam, dość szybko i bez przerwy przez 50km. Dopiero w Koźminku odpocząłem na rynku. Pod koniec czułem trochę tyłek, ale jest lepiej niż wcześniej. Pewnie to pokłosie obitego tyłka przez ten miesiąc. Mam nadzieję, że teraz będzie lepiej. Dzisiaj jechałem sam, bo Bace się nie chciało, ale jechało się całkiem dobrze. Szybko, bez wiatru i skupiony na jeździe. Nie robiłem pauz, bo nie było po co, a że nie byłem zmęczony trzymałem dobre tempo.

Droga na Koźminek
Na rynku w Koźminku © tomstar

I powtóreczka z żonką

Czwartek, 15 lipca 2021 · dodano: 15.07.2021 | Komentarze 0

Żonka wróciła z pracy i chciała coś zawieźć do teściowej do Dobrzycy. Więc wskoczyliśmy na rowerki i zrobiliśmy jeszcze malutką rundkę tam i z powrotem.

W Dobrzycy
W Dobrzycy © tomstar
Kategoria DO 50KM|, Z ŻONĄ|

Testy butów

Czwartek, 15 lipca 2021 · dodano: 15.07.2021 | Komentarze 0

Nie chciało mi się dziś za bardzo wyjeżdżać. Ale córa pojechała z babcią nad wodę, więc postanowiłem jednak wyskoczyć. Nie ma co marnować dnia na siedzenie w domu. Przy okazji postanowiłem przetestować moje żółte buty. W starych już mi noga nie drętwieje, robię ćwiczenia zapisane przez fizjoterapeutę i jest coraz lepiej. Dystans mały, więc w razie czego nic mi nie będzie. Jest o niebo lepiej. Stopa tylko leciutko drętwieje, a chwilowe wypięcie w bloków w trakcie jazdy pomaga. Ale jeszcze to nie jest to, jest lepiej niż wcześniej, ale jeszcze trochę czasu potrzeba. Jestem dobrej myśli, bo wszystko się polepsza. Także ćwiczenia, ćwiczenia i jeszcze raz ćwiczenia, a za rok spokojnie będę mógł jeździć w nowych butach.

Pauza w Raszkowie

Pauza w Raszkowie © tomstar

Nowe klocki SwissStop

Środa, 14 lipca 2021 · dodano: 14.07.2021 | Komentarze 0

Trzeba się już ruszyć. Po powrocie z gór cały czas sobie odpoczywam. Zrobiłem serwis swojego i Baki roweru. Wczoraj zamówiłem nowe klicki hamulcowe, bo stare nieźle się w górach wytarły. Klocki dziś przyszły. Zamówiłem SwissStopy, najlepsze jakie mogą być na rynku. Od rana wymieniłem je przy rowerze. Od razu czuć różnicę. Teraz czuję jakbym wcześniej nie miał hamulców wcale, a były one miękkie jak plastelina. Teraz ustawiłem sobie krótki skok i przy nawet lekkim przyciśnięciu klamki od razu hamują, a rower natychmiast się zatrzymuje. Wyskoczyliśmy z Dorotką na małe kółeczko. Niestety musieliśmy je skrócić, bo dookoła miasta krążyła burza i co jakiś czas popaduje. Z daleka, od strony Kalisza idą ciemne chmury. Nie chcemy zmoknąć, więc skracamy kółeczko i wracamy do domu jadąc w lekkim deszczyku.