Maj, 2019

Szukanie optymalnej pozycji

Czwartek, 30 maja 2019 · dodano: 30.05.2019 | Komentarze 0

Zrobiłem kilka zmian w szosie Doroty. Kupiłem krótki mostek, tylko 60mm. Po za tym założyłem jej stare siodełko Accenta, które jest damskie i bardzo wygodne oraz pochyliłem bardziej baranka podnosząc odrobinę klamki. Wszystko to skróciło mi górę o około 4cm. Przyszedł czas na przetestowanie tej pozycji w boju. Pojechaliśmy na małe 50km. Wyjazd typowo na ustawienie optymalnej pozycji. Zatrzymywaliśmy się dwa razy. Cofnąłem troszkę siodełko. Dorota stwierdziła, że teraz jest wszystko super, jednak mostek mógłby być o odrobinę dłuższy. Siodełko jest anatomicznie przystosowane dla kobiet. Wymusza siedzenie bardziej na przodzie siodełka. Dzięki temu Dorota przesunęła się do przodu i skróciła chwyt. Siodełka nie chce zmieniać, bo jest dla niej bardzo wygodne. Tak więc pozostaje nam przetestować mostek 75mm. Da nam to troszkę większy zasięg i wygodniejszą pozycję na klamkach. Myślę, że będzie to ostateczna zmiana i teraz znajdziemy najlepszą i najwygodniejszą pozycję.

Słońce zachodzi
Słońce zachodzi © tomstar

Dorotka jedzie w nowej pozycji
Dorotka jedzie w nowej pozycji © tomstar
Kategoria |50-100KM|, Z ŻONĄ|

Szybka pięćdziesiątka na koniec urlopu

Poniedziałek, 27 maja 2019 · dodano: 27.05.2019 | Komentarze 0

Dziś mam ostatni dzień urlopu, jutro trzeba wracać do pracy. Od jutra ma też zacząć padać, więc postanowiłem wyskoczyć na mały trening. W ciągu dnia mocno wiało, więc zaplanowałem szybki wypad na wieczór. Wyjeżdżam o 18. Lecę bokami na Taczanów i potem dalej do Dobrzycy. Tutaj mam pod wiatr, który jest słabszy, ale jeszcze odczuwalny. Potem w Budach wykręcam już z wiatrem i staram się nadrobić tempo tak żeby mieć powyżej 30km/h. Na liczniku włączyłem sobie średnia prędkość, która po wyjeździe z Dobrzycy wskazywała 30,36km/h. Postanowiłem dobić do równych 31km/h. Nie było to łatwe. Musiałem cały czas jechać powyżej 34km/h, każde zwolnienie czy zatrzymanie na torach powodowało spadek średniej. A w mieście czekały mnie jeszcze dwa skrzyżowania i światła. Cisnę więc ile mogę i przed samym domem dobijam do równych 31km/h. Dobry trening.

Frodzik zapozował
Frodzik zapozował © tomstar

Taka sobie ustawka po treningu
Taka sobie ustawka po treningu © tomstar

Spokojna rozjazdówka

Niedziela, 26 maja 2019 · dodano: 26.05.2019 | Komentarze 0

Zaczęło u nas porządnie wiać. Ma tak być przez parę dni, więc nie ma co odpuszczać i rezygnować z jazdy z powodu wiatru. Miałem dziś zamiar wyskoczyć na małe, spokojne kółko. Wieczorem odezwał się Baka czy pojedziemy razem. Zrobił w piątkową noc i sobotę 358km i na niedziele pasowało mu spokojne rozjeżdżenie. Także umawiamy się na 9 rano. Na początek jedziemy pod wiatr, spokojnie i bez spiny. Wymiana uwag po ostatnich wyjazdach i luźna rozmowa. Nigdzie nam się nie pali. Objeżdżamy Jarocin i już z wiatrem mamy do domu. Teraz można się rozbujać. Pocinamy do domu w granicach 35-40km/h. Jedzie się super. Na koniec tak krótkiej trasy dobrze jest przycisnąć, żeby poczuć wyjazd. Rozjazdówka zaliczona.

Widok na ruiny za Jarocinem
Widok na ruiny za Jarocinem © tomstar

My na tle ruin
My na tle ruin © tomstar
Kategoria |50-100KM|, Z BAKĄ|

Testowania szoski ciąg dalszy

Sobota, 25 maja 2019 · dodano: 25.05.2019 | Komentarze 1

Testowania szoski ciąg dalszy. Dziś jedziemy do Dobrzycy pokazać się u teściowej i wymienić spostrzeżeniami ze szwagrem. Rowerek został troszkę ustawiony, siodło podniesione, mostek obrócony i dopasowany do Dorotki. Stwierdzamy zgodnie, że musi być krótszy mostek, który już jest zamówiony. Generalnie wszystko jest ok, Dorotce jedzie się dobrze, ale jak skrócimy jej odległość do kiery to będzie już genialnie. Myślę, że damy radę i szosa będzie idealnie pasować do właścicielki. Jedziemy boczkami do Dobrzycy pod wiatr. Tam troszkę odpoczywamy, robimy sobie zdjęcie i rozmawiamy. Potem bokami jedziemy do domu, robimy małe kółeczko żeby wyszło trochę więcej kilometrów. Do domu mamy z wiatrem. Kolejna rundka zrobiona. Dodajemy kilometrów, tak żeby Dorota się rozjeździła. I niedługo atak na 100km.

Dorotka jedzie, piękne widoczki :)
Dorotka jedzie, piękne widoczki :) © tomstar

Kategoria DO 50KM|, Z ŻONĄ|

Pierwsza szosa mojej żonki

Piątek, 24 maja 2019 · dodano: 24.05.2019 | Komentarze 1

Po ostatnim duathlonie moja żona zaczęła przebąkiwać, że ona w przyszłym roku też chciała by wystartować, ale musiałaby mieć szosę. Chłopaki tez zaczęli gadać o swoich pierwszych szosach i temat zaczął się robić poważny. W tajemnicy przed żoną razem ze szwagrem zaczęliśmy szukać jakiejś taniej używki. Na początek nie ma co wydawać kasy, nie wiadomo czy szosa Dorocie podejdzie. Znaleźliśmy używanego Treka Alpha 1.1 za 1000zł. Rocznik bodajże 2012. Akcja była skomplikowana, bo rower u gościa nad morzem. Ale wszystko się dobrze ułożyło, bo akurat kolega Mikołaj jechał nad morze. Odebrał mi rower, a ten od razu powędrował do szwagra na przegląd. Rower był w całkiem dobrym stanie, wymagał pielęgnacji i kilku wymian. Kupiłem nowe opony, łańcuch, klocki hamulcowe, owijkę i zacisk przedniego koła. Szwagier dał od siebie kasetę i pedały. Serwis trwał cały tydzień. Szwagier rozebrał rower na części pierwsze. Wyczyścił wszystko od podstaw, naprawił, nasmarował i poskręcał od nowa. Odwalił kawał dobrej roboty. Rowerek chodzi jak żyleta. Serwis na najwyższym poziomie, jak zwykle. Rowerek dziś czekał na moją żonę gdy wróciła z pracy. Była wniebowzięta. Od razu musieliśmy wyskoczyć na jazdę próbną. Pozycja wymaga paru poprawek, ale jest super. Teraz możemy razem jeździć.

Trek Alpha 1.1
Trek Alpha 1.1 © tomstar
Dorotka i jej Trek
Dorotka i jej Trek © tomstar
Dorota jedzie na swojej szosie
Dorota jedzie na swojej szosie © tomstar
Na tamie w Gołuchwie
Na tamie w Gołuchwie © tomstar
Trek Alpha 1.1
Trek Alpha 1.1 © tomstar
Kategoria DO 50KM|, Z ŻONĄ|

Trening na górce

Piątek, 24 maja 2019 · dodano: 24.05.2019 | Komentarze 0

Pogoda przez ostatnie dwa dni nam się troszkę popsuła, więc odpocząłem sobie, pomęczyłem Fife19 i zregenerowałem. Dziś już ma być pięknie, więc nie ma opcji muszę wyjechać. Plan mam żeby pojechać na górkę do Żerkowa. Nie chcę nigdzie daleko odjeżdżać, bo muszę być w miarę szybko w domu. Poleciałem więc do Żerkowa, nie robiłem pauz, bo nie było sensu. Gdy dojechałem na miejsce chwilę sobie odpocząłem, zjadłem batony i się rozciągnąłem. Potem dzida na dół. Strasznie nie lubię zjazdów, dlatego muszę się z nimi oswoić. Potem nawrotka i pod górę. Podjazd nie jest może długi, ale dość stromy. Gdy dojechałem na górę od razu nawrotka i znowu na dół. Zrobiłem tak pięć zjazdów i cztery podjazdy. Po ostatnim zjeździe poleciałem już dalej przez Śmiełów do domu. Teraz mam wiatr w plecy i nagle mi się włączyło. Zaczęło mi się jechać na prawdę super. Pocinałem bez przerwy do domu powyżej 30km/h, nigdzie nie zwalniałem i nie zatrzymywałem się. Strasznie mi się chciało deptać. Dusiłem aż do samego domu. Wyszedł mi świetny trening, zjazdy i podjazdy i dobry 40 kilometrowy sprint. Trening zrobiony.

Droga z Dobrzycy
Droga z Dobrzycy © tomstar
Giant na postoju przed zjazdem
Giant na postoju przed zjazdem © tomstar
Na postoju
Na postoju © tomstar
Punkt widokowy w Żerkowie
Punkt widokowy w Żerkowie © tomstar

Zdąrzyć przed burzą

Wtorek, 21 maja 2019 · dodano: 21.05.2019 | Komentarze 0

Od dziś mam urlop. Nauczyciele nie strajkują więc córka idzie do szkoły. Cóż więc innego mogę zrobić jak nie wyskoczyć na rower. Skończyły mi się na razie zawody, bieganie w tym roku odstawiam na bok, więc mogę spokojnie skupić się na rowerze. Pogoda u nas cały czas super. Meteo zapowiada burzę, ale dopiero po 13. Jest 9 więc zabieram się i wyjeżdżam. Biorę plecak i kilka części do szwagra, bo szykujemy małą niespodziewajkę dla żony. Ale o tym niedługo. Wjeżdżam do niego, gadamy kilkanaście minut i lecę dalej. Chce zdążyć przed deszczem. Trasa szybka i prosta. Jadę główną na Odolanów. Nie robię pauz. Po pierwsze nie chce mi się, nie jestem zmęczony, a po drugie nie chciałbym żeby mnie zlugało. W Odolanowie nawracam i bokami obok Ostrowa walę w stronę domu. W Ostrowie lekko zaczyna kropić, ale szybko przestaje i deszcz zostawiam za sobą. Zrobiłem w ostrowie mała pauzę żeby złapać oddech i rozciągnąć nogi. Dosłownie pięć minut i jadę dalej. Batony zjadłem w trakcie jazdy. Trzymałem tempo choć pod koniec już lekko byłem zmęczony. Zdążyłem. Ale ostatecznie i tak u nas nie padało. W czwartek powtóreczka. Noga po weekendzie przepalona.

Przepalanie nogi
Przepalanie nogi © tomstar

• Kalorie 1952kcal

Popraweczka

Niedziela, 19 maja 2019 · dodano: 19.05.2019 | Komentarze 0

Pogoda nadal piękna. Omijają nas burze, które są na wschodzie. Chmury do nas nie dotarły i mamy piękne słońce. Mogę nawet powiedzieć, że jest upalnie. Robimy zatem poprawkę po wczorajszym. Nie ma co, trzeba przepalić nogę jeżeli chcemy jechać w sierpniu na TdP Amatorów. Tam to będą porządne góry i już teraz szykujemy się, żeby przejechać tą trasę na jakimś poziomie. Nie mamy zamiaru nigdzie podprowadzać rowerów. Dziś trasę ustalał Baka. Ostatnio lubimy jeździć totalnymi bokami. Szukamy fajnych asfaltów, a zarazem dróg z dala od jakiegokolwiek ruchu samochodowego. Jeździmy zygzakiem w okolicach Kalisza. Wpadamy do niego od strony Szałe i potem świetną ścieżką przelatujemy przez miasto. Pauzę robimy dopiero za Kaliszem po przejechaniu 70km. Zatrzymujemy się przy sklepie na Radlerka. Trzeba chwilkę odpocząć. Teraz już prosto do domu. Dziś zrobiliśmy szybką akcję, bez zbędnych przerw. Czuję się zadziwiająco dobrze po wczorajszym 170km. Myślałem, że będzie gorzej. Chyba już zaczynam się coraz bardziej rozjeżdżać.

Boczne spokojne drogi
Boczne spokojne drogi © tomstar
Zdjęcie podobne, ale to całkowicie inna droga
Zdjęcie podobne, ale to całkowicie inna droga © tomstar
Baka znowu jedzie
Kolejny widoczek © tomstar

Piękny dzień

Sobota, 18 maja 2019 · dodano: 18.05.2019 | Komentarze 0

W końcu przestało podać. Ziemia już chyba nasiąknęła wodą, trawka zaczęła pięknie rosnąc, więc teraz czas na słoneczko i rowerzystów. Cały tydzień myślałem o rowerze i nie mogłem doczekać się weekendu. Wiedziałem, że pogoda w końcu się poprawi, więc plan był na co najmniej 150km. Umawiamy się z Baką na 9 rano. Zastanawiałem się czy nie brać bluzy, ale stwierdziłem, że jest dość ciepło, a na pewno będzie cieplej. I dobrze zrobiłem, bo było na prawdę gorąco. Plan mamy na jazdę bokami i trasami, którymi nie jeździliśmy. Kierujemy się na Odolanów, ale przez Dobrzycę i bokami na Kobierno, Sulmierzyce i Uciechów. Jedziemy "na pałę", co nam wyjdzie to nam wyjdzie, nie skupiamy się na trasie. Mamy czas i chęci, pogoda super, więc możemy spokojnie kombinować. Spokojnie dojeżdżamy do Odolanowa. Wjeżdżamy na stację na kawę i parówę, bo jesteśmy głodni. Potem jedziemy na Czarnylas. Tam wpadamy na ruchliwą trasę, ale jedziemy nią tylko 2km i odbijamy znowu na boki. Tutaj lecimy przez lasy, małe wioski i w okolicach jeziorek. Objeżdżamy Antonin i kierujemy się na Mikstat. Tutaj znowu lecimy bokami, spokojnymi, wąskimi drogami gdzie nie ma praktycznie ruchu. Jest na prawdę gorąco i w Rosoczycy wjeżdżamy na Radlerka. Pół godziny odpoczynku i jedziemy dalej. Te drogi już znamy. Lecimy na Psary potem na Biskupice i Lewków. Muszę przyznać, że jestem już troszkę zmęczony, ale spokojnie jedziemy dalej. Bierzemy bokiem Raszków i niedaleko Bronowa w lesie robimy jeszcze małą pauzę. Potem już prosto do domu. Wypad na prawdę super. W końcu super pogoda i świetne drogi, które udało nam się znaleźć.
Trasa na Kobierno
Trasa na Kobierno © tomstar
Widoczek na tarse na pauzie.
Widoczek na tarsę na pauzie. © tomstar
Jedziemy
Jeziorko po drodze © tomstar
Pauza nad jeziorkiem
Pauza nad jeziorkiem © tomstar
Boczna droga, która nas pozytywnie zaskoczyła
Boczna droga, która nas pozytywnie zaskoczyła © tomstar
Baka jedzie
Ostatnia pauza © tomstar

Duathlon Championman Czempiń 11.05.2019

Sobota, 11 maja 2019 · dodano: 11.05.2019 | Komentarze 2

W końcu przyszedł czas na najlepszy start w tym roku czyli duathlon w Czempiniu. Uwielbiam ten start. Impreza jest mega profesjonalnie zorganizowana i przeprowadzona, trasa jest świetna, a najlepsze są medale. Pierwszy raz byłem w Czempiniu w zeszłym roku i w tym nie mogłem odpuścić sobie tego startu. Zapisałem się zaraz po starcie zapisów chyba w listopadzie. Rano wyjechaliśmy o 6, żona pojechała razem ze mną jako najwierniejszy kibic i nadworny fotograf. Troszkę się spieszymy, bo zaspaliśmy, a nie chcę się spóźnić. Dojeżdżamy chwilę po 7. Ubieram się, zabieram rower i wszystkie potrzebne rzeczy i idziemy do biura zawodów. Odbieram pakiet, oklejam rower i kask i zaprowadzam maszynę do strefy zmian. W tym roku startuję na mojej szosie. W zeszłym roku jechałem jeszcze na crossie. Mam numer 1218 i dobrą pozycję do startu na rower. Paweł tym razem przyjechał osobno razem z koleżanką Kaśką. Spotykamy się na rozgrzewce i wymieniamy uwagami. Z tego względu, że startuję tutaj już drugi raz nie denerwuję się i znam zasady zmian. Start przewidziany jest na 8:30. W tym roku nie cisnę biegowo. Jestem bez formy i kondycji i nie trenowałem dużo biegów w tym roku. Start. Na początku tempo szybkie w okolicach 3:30 min/km, za szybko, stanowczo. Łapię oddech, swoje tempo i zwalniam do 4:00 - 4:10. To tempo też potem troszkę spada i na zmianę wbiegam razem z Pawłem z tempem średnim 4:13. Zmiana szybka, buty, kask i na końcu rower. Na zawody zakładam buty i pedały od mtb, są one lepsze, szybciej się je zakłada i lepiej się z nich biegnie. Wypadam na trasę rowerową. Droga jest tutaj super, trasa raczej płaska. Pogoda też świetna, mimo, że dość chłodno jedzie się przyjemnie. Wiaterek znikomy, prawie nieodczuwalny. Staram się jechać szybciej niż w zeszłym roku. Jedzie się na prawdę super. Kocham to, a jazda na szosie sprawia mi bardzo dużo przyjemności. Na 10 kilometrze jest nawrotka. Jest ona bardzo ciasna i niewygodna, bo na zwyklej, wąskiej drodze. Wypinam obydwa buty, zwalniam maksymalnie i ledwo mieszczę się w zakręcie. Teraz już szybko na start. Wbiegam w strefę zmian, zrzucam buty i kask, odwieszam rower i lecę. Nie lubię biec po rowerze, dziwnie się czuję zsiadając ze siodełka i od razu ruszając do biegu. Tempo teraz o wiele wolniejsze. Jestem troszkę zmęczony, ale utrzymuję 4:20. Nawrotka, ostatni podbieg i meta. Paweł jest niespełna dwie minutki za mną. Bieg fantastyczny. Na mecie jak zwykle piękny medal. Idę jeszcze na posiłek - spaghetti i placek, kilka zdjęć i odbieranie rowerów ze strefy startowej. Generalnie czas mam słabszy o dokładnie 2:22 minuty w porównaniu z zeszłym rokiem. Pogorszyłem się na biegu, ale nadrobiłem na rowerze. Uczestników też było o stu więcej. Jestem zadowolony, nie wymagałem od siebie więcej, tym bardziej, że w zeszłym tygodniu biegłem Wings for life i zrobiłem 26km. Zawody jak zwykle na najwyższym poziomie.

Poszczególne czasy:

Przepiękny medal Duathlonowy
Przepiękny medal Duathlonowy © tomstar

Rowerek w strefie zmian
Rowerek w strefie zmian © tomstar

Strefa zmian przed startem
Strefa zmian przed startem © tomstar

Zaduma przed startem :)
Zaduma przed startem :) © tomstar

Z Pawłem przed startem
Z Pawłem przed startem © tomstar

Zbiegam z trasy rowerowej (fot. moja żonka)
Zbiegam z trasy rowerowej (fot. moja żonka) © tomstar

Wbiegam na metę - pozycji zwycięzcy brak :)
Wbiegam na metę - pozycji zwycięzcy brak :) © tomstar

Z medalem na mecie
Z medalem na mecie © tomstar