Duathlon Championman Czempiń 11.05.2019

Sobota, 11 maja 2019 · dodano: 11.05.2019 | Komentarze 2

W końcu przyszedł czas na najlepszy start w tym roku czyli duathlon w Czempiniu. Uwielbiam ten start. Impreza jest mega profesjonalnie zorganizowana i przeprowadzona, trasa jest świetna, a najlepsze są medale. Pierwszy raz byłem w Czempiniu w zeszłym roku i w tym nie mogłem odpuścić sobie tego startu. Zapisałem się zaraz po starcie zapisów chyba w listopadzie. Rano wyjechaliśmy o 6, żona pojechała razem ze mną jako najwierniejszy kibic i nadworny fotograf. Troszkę się spieszymy, bo zaspaliśmy, a nie chcę się spóźnić. Dojeżdżamy chwilę po 7. Ubieram się, zabieram rower i wszystkie potrzebne rzeczy i idziemy do biura zawodów. Odbieram pakiet, oklejam rower i kask i zaprowadzam maszynę do strefy zmian. W tym roku startuję na mojej szosie. W zeszłym roku jechałem jeszcze na crossie. Mam numer 1218 i dobrą pozycję do startu na rower. Paweł tym razem przyjechał osobno razem z koleżanką Kaśką. Spotykamy się na rozgrzewce i wymieniamy uwagami. Z tego względu, że startuję tutaj już drugi raz nie denerwuję się i znam zasady zmian. Start przewidziany jest na 8:30. W tym roku nie cisnę biegowo. Jestem bez formy i kondycji i nie trenowałem dużo biegów w tym roku. Start. Na początku tempo szybkie w okolicach 3:30 min/km, za szybko, stanowczo. Łapię oddech, swoje tempo i zwalniam do 4:00 - 4:10. To tempo też potem troszkę spada i na zmianę wbiegam razem z Pawłem z tempem średnim 4:13. Zmiana szybka, buty, kask i na końcu rower. Na zawody zakładam buty i pedały od mtb, są one lepsze, szybciej się je zakłada i lepiej się z nich biegnie. Wypadam na trasę rowerową. Droga jest tutaj super, trasa raczej płaska. Pogoda też świetna, mimo, że dość chłodno jedzie się przyjemnie. Wiaterek znikomy, prawie nieodczuwalny. Staram się jechać szybciej niż w zeszłym roku. Jedzie się na prawdę super. Kocham to, a jazda na szosie sprawia mi bardzo dużo przyjemności. Na 10 kilometrze jest nawrotka. Jest ona bardzo ciasna i niewygodna, bo na zwyklej, wąskiej drodze. Wypinam obydwa buty, zwalniam maksymalnie i ledwo mieszczę się w zakręcie. Teraz już szybko na start. Wbiegam w strefę zmian, zrzucam buty i kask, odwieszam rower i lecę. Nie lubię biec po rowerze, dziwnie się czuję zsiadając ze siodełka i od razu ruszając do biegu. Tempo teraz o wiele wolniejsze. Jestem troszkę zmęczony, ale utrzymuję 4:20. Nawrotka, ostatni podbieg i meta. Paweł jest niespełna dwie minutki za mną. Bieg fantastyczny. Na mecie jak zwykle piękny medal. Idę jeszcze na posiłek - spaghetti i placek, kilka zdjęć i odbieranie rowerów ze strefy startowej. Generalnie czas mam słabszy o dokładnie 2:22 minuty w porównaniu z zeszłym rokiem. Pogorszyłem się na biegu, ale nadrobiłem na rowerze. Uczestników też było o stu więcej. Jestem zadowolony, nie wymagałem od siebie więcej, tym bardziej, że w zeszłym tygodniu biegłem Wings for life i zrobiłem 26km. Zawody jak zwykle na najwyższym poziomie.

Poszczególne czasy:

Przepiękny medal Duathlonowy
Przepiękny medal Duathlonowy © tomstar

Rowerek w strefie zmian
Rowerek w strefie zmian © tomstar

Strefa zmian przed startem
Strefa zmian przed startem © tomstar

Zaduma przed startem :)
Zaduma przed startem :) © tomstar

Z Pawłem przed startem
Z Pawłem przed startem © tomstar

Zbiegam z trasy rowerowej (fot. moja żonka)
Zbiegam z trasy rowerowej (fot. moja żonka) © tomstar

Wbiegam na metę - pozycji zwycięzcy brak :)
Wbiegam na metę - pozycji zwycięzcy brak :) © tomstar

Z medalem na mecie
Z medalem na mecie © tomstar