DO 50KM|

Zdąrzyć przed deszczem

Niedziela, 16 kwietnia 2023 · dodano: 17.04.2023 | Komentarze 0

Patrząc na pogodę widziałem, że ma dziś cały dzień popadywać. Niby ma zacząć około 12. Ale na razie za oknem ładne słońce i zero wiatru. Namówiłem więc Bakę na szybkie kółeczko. Zrobimy taki szybki trening na maksa na 50km, żeby zdążyć przed deszczem. Pociskamy po zmianach i trzymamy dobre tempo. Wyszło ładne 33km/h. Trening fajny, tylko, że do wieczora nie padało i pogoda była piękna. Gdybym wiedział, że tak będzie to byśmy sobie pojechali na spokojną stówkę. Najważniejsze, że pokręcone.

Kategoria DO 50KM|, Z BAKĄ|

Spontan

Czwartek, 30 marca 2023 · dodano: 30.03.2023 | Komentarze 0

Miałem dziś nie jechać. Ale wracając do domu stwierdziłem, że jest dość ładnie, świeci słońce i nie ma wiatru. Postanowiłem wyskoczyć na szybkie 30km. Tym bardziej, że dziś w pracy weszło kilka babeczek i trzeba teraz ten cukier spalić. Wróciłem do domu, ubrałem się i poleciałem. Szybko poszło. Wracając z Dobrzycy dostałem wiatr w plecy i leciało się bardzo dobrze. Noga podawała i wyszło całkiem ładne tempo. Dobrze, że pojechałem.

Kategoria DO 50KM|

Mały trening

Środa, 22 marca 2023 · dodano: 23.03.2023 | Komentarze 0

Szybki wyjazd po pracy w ramach rozciągnięcia nóżek. Jest w miarę ciepło i przyjemnie, więc trzeba zrobić rundkę.

Zachód słońca
Zachód słońca © tomstar

Rundka honorowa

Wtorek, 21 marca 2023 · dodano: 21.03.2023 | Komentarze 0

Przez ostatnie pół roku szykowałem projekt pod tytułem "Odświeżyć Treka". Moja żona ma starego, kupionego z drugiej reki, jedenastoletniego Treka. Już od dawna zbierałem się, żeby się nim zająć. Miał stare komponenty, brzydką korbę i zmęczony lakier. Zimą rozebrałem rower na części pierwsze, zebrałem wszystkie potrzebne części, od całej, nowej grupy Claris R2000, przez nowe stery, suport i koła. Rower pojechał także do malowania. Wybrałem klasyczne malowanie teamowe Treka. W weekend złożyłem wszystko do kupy. Na koniec szwagier założył linki i wyregulował przerzutki. Wisienką na torcie była owijka. Jestem bardzo dumny, bo wszystko wyszło niesamowicie. Maszyna chodzi bezszelestnie, przecina powietrze jak strzała. Wszystko pracuje jakby dopiero co zjechało z taśmy produkcyjnej. Dziś przetestowaliśmy rower na małej trasie honorowej.

Z Dorotką
Z Dorotką © tomstar
Trek
Trek © tomstar
Kategoria Z ŻONĄ|, DO 50KM|

50 000 kilometrów w siodle

Środa, 31 sierpnia 2022 · dodano: 31.08.2022 | Komentarze 0

Dziś wykręciłem kilometry, dzięki którym dobiłem do 50000 przejechanych (czyli raz objechałbym ziemię wzdłuż równika i jeszcze zostałoby mi 10 000km zapasu) , odkąd wskoczyłem pierwszy raz na rower. Zaczęło się niewinnie od ciężkiego Kandsa za 700zł. Kupiony na chybił trafił, jeden z najtańszych, jakie wtedy znalazłem. Szybko jednak zmieniłem go na Meridę, która była o niebo lepsza i lżejsza. Na tym rowerku jeździłem cały sezon i wtedy stwierdziłem jakie jeżdżenie lubię najbardziej. Długie dystanse i dalekie wycieczki. Na Meridzie wpadła pierwsza stówa. Po roku wymieniłem ją na rower crossowy i od razu rzuciłem się na wyprawę nad morze. To było to. Duże kółka, szybsza sylwetka, cienkie oponki. Na Giancie jeździłem wiele lat i biłem kolejne rekordy, najpierw 300km potem 400km i wreszcie 500km. Po ośmiu latach poczułem potrzebę przesiadki na coś szybszego. Zapragnąłem szosy. I od trzech lat jeżdżę na szosie Gianta.

Kands

Giant Contend SL 2 © tomstar

Triathlon Kalisz

Niedziela, 28 sierpnia 2022 · dodano: 29.08.2022 | Komentarze 0

Przyszedł czas na zawody. Tym razem triathlon. Startujemy w kategorii sztafet na dystansie 1/4 Ironmana. Zebraliśmy niezłą ekipę. Na pływaniu Kasia Wieczorek, doświadczona triathlonistka, najlepsza jaką znam, na dystansie biegowym Jędrzej Kaczmarek, ultramaratończyk i biegacz górki, no i na rowerze ja - najsłabszy z całego składu ;). Obawiałem się tego startu, bo po zeszłotygodniowym Runmageddonie czułem się słabo, nie miałem mocy i jakoś takie ciężkie nogi. Pogoda też nie była optymistyczna, koło 11 miała przyjść duża burza. Ale nie ma co, lecimy. Kaśka popłynęła pięknie, zameldowała się jako 6 pływaczka w strefie zmian. Teraz kolej na mnie. Trasę znam, ponieważ wiele razu tutaj jeździłem. Daję z siebie wszystko. Na szczęście pogoda jest super. Ciepło, ale nie ma słońca i na całe szczęście nie pada. Trasa jest pofalowana, jest na niej kilka niegroźnych podjazdów. Robię dwa kółka po 22,5km. Staram się utrzymywać mocne tempo. Średnia wyszła mi 44km/h.  Nogi nie bolały i czułem się dobrze. Dalej już wszystko w rekach Jędrzeja. Ale nie martwię się o jego wynik. Mamy 11-minutową przewagę nad kolejną sztafetą, a Jędrzej na pewno poleci bardzo szybko. W czasie biegu poszliśmy z Kaśka na metę. Tam czekaliśmy na Jędrzeja żeby wspólnie wbiec na metę. Mamy świetny czas i ostatecznie zajmujemy 3 miejsce. Zawody super, świetnie się leciało i wszyscy są zadowoleni. Cieszę się, że wystartowałem, bo dzięki temu złapałem chęci, które przydadzą się, bo za tydzień kolejny start na Pałuki Tour z ninie.

Przed startem
Kategoria DO 50KM|, ZAWODY|

Małe kółeczko

Czwartek, 25 sierpnia 2022 · dodano: 26.08.2022 | Komentarze 0

W ostatnią niedzielę biegłem Runmageddon Classic we Wrocławiu. Dostałem ostro w dupę, bo przez cały bieg ostro padał deszcz. Musiałem trochę odpocząć i nabrać sił, a przede wszystkim zagoić obtarcia i siniaki. Ale w niedzielę mam kolejny start. Tym razem startujemy ze znajomymi w sztafecie na dystansie 1/4 Triathlonu. Ja jadę na rowerze. Postanowiłem zatem troszkę się przejechać, raczej w formie małej wycieczki niż treningu. Pojechaliśmy razem z żonka na małe kółeczko. 30km w zupełności nam wystarczyło.

Dorotka
Dorotka © tomstar

Razem
Razem © tomstar
Kategoria DO 50KM|, Z ŻONĄ|

Z Dorotką

Środa, 17 sierpnia 2022 · dodano: 17.08.2022 | Komentarze 0

Mała traska z żonką. Trasa treningowa, ale tempo spokojne. Kółeczko i do domu, bo okropnie duszno i gorąco.

Kategoria DO 50KM|, Z ŻONĄ|

Trening

Czwartek, 11 sierpnia 2022 · dodano: 11.08.2022 | Komentarze 0

Dziś na trening umówiłem się z Baką. Poczekałem na niego, aż wróci z pracy i pojechaliśmy na standardowe, szybkie kółeczko. Jak zwykle na tej trasie jechało się dobrze i szybko. Pociskaliśmy więc i dawaliśmy sobie zmiany. W połowie trasy troszkę zwolniliśmy, żeby odpocząć i z Grabu na nowo przycisnęliśmy. Wyszła świetna średnia i nowy rekord trasy. Noga podaje, czuję się silny i świetnie w ostatnim czasie mi się jeździ. Forma i przygotowanie w sam raz trafione przed zawodami za dwa tygodnie.

Na mecie
Na mecie © tomstar
Kategoria DO 50KM|, Z BAKĄ|

Treningowo

Poniedziałek, 8 sierpnia 2022 · dodano: 08.08.2022 | Komentarze 0

W ostatnim czasie złapałem cug. Chce mi się jeździć, a i jak na mnie całkiem dobrze jestem rozjeżdżony. W tym roku nie mam tylu kilometrów ile bym chciał, ale zaczynam to nadrabiać. Późno, bo późno, ale zawsze coś. Za dwa tygodnie startuję w sztafecie triathlonowej na dystansie rowerowym, więc chce się dobrze przygotować. Po wczorajszej, porządnej stówie dziś ani śladu zmęczenia czy bólu nóg. Weszło dobre tempo, a noga podawała. Wykorzystałem to na mocny trening zamiast spokojnego rozjazdu.