Władysławowo - dzień 2

Środa, 20 lipca 2022 · dodano: 20.07.2022 | Komentarze 0

W tym roku także żona wyjątkowo zabrała ze sobą rower. Powiedziała, że musi pojechać na Hel. To nie góry, więc na pewno da radę. Tak więc na dziś planujemy ponownie Hel. Wyjeżdżamy chwilę po 6. Na Hel lecimy tak jak ja ostatnio asfaltem. Niestety ruch jest większy, ponieważ jest o wiele cieplej i szybciej budzi się wakacyjne życie. Na Helu jesteśmy o 7:30. Mieliśmy dobre tempo, średnia wyszła nam 29km/h. Naprawdę trasa na Hel jest świetna, w obie strony, szkoda, że taka ruchliwa. W porcie już dość spory ruch. Robimy więc zdjęcia i wracamy do domu. Do Jastarni jedziemy po asfalcie, ponieważ ruch nie jest taki duży, a i ścieżka jest szutrowa. W Jastarni wpadamy na "ścieżkę". Celowo napisane w cudzysłowie. Koło ścieżki to nawet nie leżało. Stary, podziurawiony i krzywy chodnik z kostki. Nie sposób jechać szybciej niż 22-24km/h. Ale jedziemy ścieżką, bo tak będzie dla nas bezpieczniej. Oprócz jakości drogi nieprzyjemny był też ruch pieszych. Turyści za nic mają sobie wydzielenie ścieżki od chodnika. Łażą jak święte krowy całą szerokością i jeszcze mają pretensje, jak im się zwróci uwagę. Te 20km drogi były dla nas męczarnią. Ale jakoś dojechaliśmy do Władysławowa. Szczerze mówiąc, ten region jak dla mnie leży i kwiczy jeżeli chodzi o infrastrukturę rowerową. W porównaniu z Małopolską tutaj ścieżki to jakiś żart. Nie jest to przyjazny teren dla rowerzystów.