Czujnik kadencji i prędkości Meilan C1

Środa, 27 maja 2020 · dodano: 27.05.2020 | Komentarze 0

Gdy w zeszłym roku testowałem licznik Meilan M1 pisałem, że współpracuje on z wieloma czujnikami. Nie korzystałem z nich, ponieważ nie miałem takiej potrzeby. Jednak po czasie chciałem przetestować jeden z nich i wprowadzić na stałe do użytku. Meilan M1 ma niestety jedną, małą dolegliwość. Gdy wjeżdża się w las ma problem ze wskazaniami bieżącej prędkości, która to skacze z różnicą nawet 10km/h. Raz pokazuje 17km/h aby zaraz pokazać 25km/h. Generalnie mi to nie przeszkadzało, ale zawsze chciałem mieć wiarygodne pomiary. Druga sprawa to zapis GPS. Wiadomo, że zawsze odbiega on od tak zwanego zapisu z koła. Ja od zawsze jestem zwolennikiem tradycyjnego sprzętu, lampek na baterie, a nie na USB i liczników z czujnikiem na kole. Ale Meilan ma na te wszystkie bolączki świetne rozwiązanie. Jest to czujnik Meilan C1. Czujnik ma dwie możliwości zastosowania. Można go użyć jako czujnik kadencji lub czujnik prędkości, który zarazem zapisuje przebyty dystans. Do tego drugiego chciałem go zastosować. Na czujniku wybieramy przyciskiem opcję w jakiej ma pracować i montujemy na piaście. Następnie łączymy go z licznikiem po bluetooth lub ANT+. Połączenie to kwestia kilku sekund. Następnie należy wprowadzić właściwy rozmiar koła i voila! ;) Działa bez problemu. Zauważyłem od razu, że dokładniej pokazuje przebyty dystans, już od pierwszych metrów wskazuje każdy metr, aby po kilometrze wskazywać dziesiętne kilometra. Dokładniej też oblicza średnią prędkość. Mam jedynie wrażenie, że z opóźnieniem działa auto pauza. Trzeba czekać chwilę dłużej żeby wyskoczyła w porównaniu do zapisu z GPS. Ale generalnie jestem bardzo zadowolony z czujnika Meilan C1, działa tak jak powinien, jest ładny i poręczny i przede wszystkim łatwy w obsłudze i montażu. Uważam go za niezbędny czujnik, który trzeba posiadać razem z licznikiem Meilan M1.