Z ŻONĄ|

Szukanie optymalnej pozycji

Czwartek, 30 maja 2019 · dodano: 30.05.2019 | Komentarze 0

Zrobiłem kilka zmian w szosie Doroty. Kupiłem krótki mostek, tylko 60mm. Po za tym założyłem jej stare siodełko Accenta, które jest damskie i bardzo wygodne oraz pochyliłem bardziej baranka podnosząc odrobinę klamki. Wszystko to skróciło mi górę o około 4cm. Przyszedł czas na przetestowanie tej pozycji w boju. Pojechaliśmy na małe 50km. Wyjazd typowo na ustawienie optymalnej pozycji. Zatrzymywaliśmy się dwa razy. Cofnąłem troszkę siodełko. Dorota stwierdziła, że teraz jest wszystko super, jednak mostek mógłby być o odrobinę dłuższy. Siodełko jest anatomicznie przystosowane dla kobiet. Wymusza siedzenie bardziej na przodzie siodełka. Dzięki temu Dorota przesunęła się do przodu i skróciła chwyt. Siodełka nie chce zmieniać, bo jest dla niej bardzo wygodne. Tak więc pozostaje nam przetestować mostek 75mm. Da nam to troszkę większy zasięg i wygodniejszą pozycję na klamkach. Myślę, że będzie to ostateczna zmiana i teraz znajdziemy najlepszą i najwygodniejszą pozycję.

Słońce zachodzi
Słońce zachodzi © tomstar

Dorotka jedzie w nowej pozycji
Dorotka jedzie w nowej pozycji © tomstar

Testowania szoski ciąg dalszy

Sobota, 25 maja 2019 · dodano: 25.05.2019 | Komentarze 1

Testowania szoski ciąg dalszy. Dziś jedziemy do Dobrzycy pokazać się u teściowej i wymienić spostrzeżeniami ze szwagrem. Rowerek został troszkę ustawiony, siodło podniesione, mostek obrócony i dopasowany do Dorotki. Stwierdzamy zgodnie, że musi być krótszy mostek, który już jest zamówiony. Generalnie wszystko jest ok, Dorotce jedzie się dobrze, ale jak skrócimy jej odległość do kiery to będzie już genialnie. Myślę, że damy radę i szosa będzie idealnie pasować do właścicielki. Jedziemy boczkami do Dobrzycy pod wiatr. Tam troszkę odpoczywamy, robimy sobie zdjęcie i rozmawiamy. Potem bokami jedziemy do domu, robimy małe kółeczko żeby wyszło trochę więcej kilometrów. Do domu mamy z wiatrem. Kolejna rundka zrobiona. Dodajemy kilometrów, tak żeby Dorota się rozjeździła. I niedługo atak na 100km.

Dorotka jedzie, piękne widoczki :)
Dorotka jedzie, piękne widoczki :) © tomstar

Ja i Dorotka © tomstar

Pierwsza szosa mojej żonki

Piątek, 24 maja 2019 · dodano: 24.05.2019 | Komentarze 1

Po ostatnim duathlonie moja żona zaczęła przebąkiwać, że ona w przyszłym roku też chciała by wystartować, ale musiałaby mieć szosę. Chłopaki tez zaczęli gadać o swoich pierwszych szosach i temat zaczął się robić poważny. W tajemnicy przed żoną razem ze szwagrem zaczęliśmy szukać jakiejś taniej używki. Na początek nie ma co wydawać kasy, nie wiadomo czy szosa Dorocie podejdzie. Znaleźliśmy używanego Treka Alpha 1.1 za 1000zł. Rocznik bodajże 2012. Akcja była skomplikowana, bo rower u gościa nad morzem. Ale wszystko się dobrze ułożyło, bo akurat kolega Mikołaj jechał nad morze. Odebrał mi rower, a ten od razu powędrował do szwagra na przegląd. Rower był w całkiem dobrym stanie, wymagał pielęgnacji i kilku wymian. Kupiłem nowe opony, łańcuch, klocki hamulcowe, owijkę i zacisk przedniego koła. Szwagier dał od siebie kasetę i pedały. Serwis trwał cały tydzień. Szwagier rozebrał rower na części pierwsze. Wyczyścił wszystko od podstaw, naprawił, nasmarował i poskręcał od nowa. Odwalił kawał dobrej roboty. Rowerek chodzi jak żyleta. Serwis na najwyższym poziomie, jak zwykle. Rowerek dziś czekał na moją żonę gdy wróciła z pracy. Była wniebowzięta. Od razu musieliśmy wyskoczyć na jazdę próbną. Pozycja wymaga paru poprawek, ale jest super. Teraz możemy razem jeździć.

Trek Alpha 1.1
Trek Alpha 1.1 © tomstar
Dorotka i jej Trek
Dorotka i jej Trek © tomstar
Dorota jedzie na swojej szosie
Dorota jedzie na swojej szosie © tomstar
Na tamie w Gołuchwie
Na tamie w Gołuchwie © tomstar
Trek Alpha 1.1
Trek Alpha 1.1 © tomstar

Sobotni poranek z żoną

Sobota, 11 sierpnia 2018 · dodano: 11.08.2018 | Komentarze 0

Na dziś udało mi się wyciągnąć żonę na spacerek rowerowy. Pogoda ma być super, więc trzeba to od rana wykorzystać. Plan na małe 70 do Żerkowa. Jedzie się tędy dobrze i cały czas dobry asfalt. Wyjeżdżamy o godzinie 8. Od rana jeszcze trochę chłodno i pochmurnie. W nocy padało, ale nie za mocno. Jednak szybko się wypogadza, przechodzą chmury i wychodzi słońce. W Jarocinie zatrzymujemy się na chwilę na stacji, żeby potem szybko przelecieć przez miasto. O tej porze jest już duży ruch i pełno aut. Wyjeżdżamy na trasę na Żerków. Tutaj można sobie troszkę szybciej polecieć, bo praktycznie cały czas z górki. W Żerkowie wjeżdżamy sobie na rynek, robimy mały odpoczynek i jemy lody. Potem już do domu. Mamy trochę pod wiatr, ale nie jest tak źle. Dorota już trochę zmęczona, ale daje radę. Z Grabu wykręcamy na Czermin i potem już do domu. Spacerek zrobiony.

Mała pauza na stacji w Jarocinie
Mała pauza na stacji w Jarocinie © tomstar
Pauza na rynku w Żerkowie
Pauza na rynku w Żerkowie © tomstar
Szybka fotka na pauzie przed Grabem
Szybka fotka na pauzie przed Grabem © tomstar

Wieczorny spacerek z żoną

Wtorek, 24 lipca 2018 · dodano: 24.07.2018 | Komentarze 2

Dziś wieczorkiem zaplanowaliśmy mały spacerek z żoną jak zwykle do Gołuchowa. W sobotę biegłem nocny półmaraton w Kaliszu. Pobiegłem tam tak dla zabawy, bo bieg pod nosem i ciekawa pora. Nie biegłem jeszcze nocnego półmaratonu. Impreza się udała, miałem przyzwoity czas, ale trochę bolały mnie nogi. Dałem sobie odpocząć i dziś najwyższa pora na rozciągnięcie nóg. Pojechaliśmy inaczej niż zawsze. Wykręciliśmy na Rokutów. Ostatni raz jechałem tu jeszcze na Meridzie, więc ponad cztery lata temu. Z Rokutowa do Turska droga prowadzi przez las i nie ma tam asfaltu. Przejechaliśmy tędy i dalej juz asfaltem na Gołuchów. Posiedzieliśmy chwilę na plaży i spokojnie wróciliśmy do domu.

Rowerki na plaży w Gołuchowie
Droga przez las z Rokutowa do Turska
Droga przez las z Rokutowa do Turska © tomstar
Kategoria DO 50KM|, Z ŻONĄ|

Powtóreczka z wczoraj tym razem z żoną

Niedziela, 27 maja 2018 · dodano: 27.05.2018 | Komentarze 0

Udało mi się namówić żonkę na rower. Miałem jechać sam, ale w takiej sytuacji bardzo się ucieszyłem i skróciłem trasę, tak aby było dla nas w sam raz. Nawet dobrze się stało, bo po wczorajszej stówie nie chciało mi się znowu robić takiego dystansu. Od rana mgła, ale bardzo szybko opada i wychodzi słońce. Momentalnie robi się gorąco. Robimy sobie małe kółeczko. Jedziemy na Gołuchów, potem bokami na Kuchary i wykręcamy w stronę Bronowa. Nie jedzie się źle, ale słońce grzeje niemiłosiernie. Mamy lekki wiaterek, ale nie przeszkadza. W Bronowie postanawiamy dodać parę kilometrów i wykręcić jeszcze na Ligotę. Stamtąd już powolutku do domu. Dystans w sam raz. Wycieczka bardzo udana.

Pierwsza pauza przed Gołuchowem
Pierwsza pauza przed Gołuchowem © tomstar

Dorotka
Dorotka © tomstar

Pauza za Bronowem
Pauza za Bronowem © tomstar

Wieczorny spacerek z żonką

Środa, 23 maja 2018 · dodano: 23.05.2018 | Komentarze 0

Dziś wyciągnąłem żonkę na mały spacer. Jeszcze w tym roku nie jeździła, więc po pracy ściągnąłem rower ze strychu i przygotowałem do wyjazdu. Wyczyściłem, napompowałem koła i nasmarowałem. Wyjechaliśmy o 20. Jak zawsze boczkami do Gołuchowa. Pojechaliśmy na plaże, chwilę tam posiedzieliśmy i wróciliśmy boczkami do domu. Powolutku, bez stresu, malutki spacerek. Bardzo przyjemnie :)

Trasa do Gołuchowa
Trasa do Gołuchowa © tomstar

Jezioro w Gołuchowie
Jezioro w Gołuchowie © tomstar
Na plaży w Gołuchowie
Na plaży w Gołuchowie © tomstar

Z Kobylej Góry do Pleszewa

Niedziela, 23 lipca 2017 · dodano: 23.07.2017 | Komentarze 0

Dziś wstaliśmy o 7 rano. Kawa i spacerek do sklepu po śniadanie. Gdy byliśmy już gotowi skoczyliśmy na mały spacerek na szczyt Kobyla Góra. Ale, że robiło się coraz ładniej postanowiliśmy pojechać na plażę. Posiedzieliśmy tutaj do 12 i zaczęliśmy się szykować do powrotu. Maluda została z babcią, a my chwilę przed 13 wyjechaliśmy. Ledwo opuściliśmy Kobylą Górę zaczęło grzmieć. Za plecami mieliśmy ciemne chmury. Ale na razie deszcz nas nie dogonił. Jechało się rewelacyjnie. Trzymaliśmy tempo na 26-27 km/h. Nie robiliśmy pauz - nie było potrzeby. Ale niestety trzy kilometry przed Odolanowem trafiła nas burza. Nagle zaczęło walić, że świata nie było widać. Nie zatrzymaliśmy się, nie było sensu. I tak nie mieliśmy się gdzie schować. Dojechaliśmy w tym deszczu do Odolanowa i dopiero przy Dino się zatrzymaliśmy. Tam kupiłem nam batony, chwilę odpoczęliśmy i pojechaliśmy dalej. Deszcz już powoli przestawał padać i znowu jechało się dobrze. Tym razem wracamy inaczej. Odbiliśmy w stronę Ostrowa i bokami jedziemy na Raszków. Mimo, że zmokliśmy i jest trochę chłodno jedzie się całkiem dobrze. Robimy tylko jeszcze małą pauzę i chwilę po 16 jesteśmy w domu. Wypad bardzo się udał. Odpoczęliśmy, spędziliśmy świetnie czas, a i zaliczyliśmy ładny weekendowy dystans.
Kobyla Góra szczyt
Kobyla Góra szczyt © tomstar
Moje dziewczyny
Moje dziewczyny © tomstar
Wyruszamy do domu
Wyruszamy do domu © tomstar
W odolanowie po burzy
W odolanowie po burzy © tomstar
Zmoczeni do suchej nitki
Zmoczeni do suchej nitki © tomstar
Jedziemy
Jedziemy © tomstar
Selfik w jeździe
Selfik w jeździe © tomstar
Dorotka
Dorotka © tomstar

Z Pleszewa do Kobylej Góry

Sobota, 22 lipca 2017 · dodano: 23.07.2017 | Komentarze 0

W ten weekend postanowiliśmy sobie wyskoczyć na malutkie wakacje do Kobylej Góry. Babcia zabrała nam maludę już w czwartek i pojechały sobie wypoczywać, a my w sobotę rano mieliśmy dojechać rowerkami i razem spędzić weekend. Wyjechaliśmy w sobotę o 8 rano. Pojechaliśmy w kierunku Raszkowa, standardową trasą na Odolanów. Pogoda jest super. Od rana troszkę chłodno, ale bardzo szybko ściągamy długie bluzy. W Odolanowie jemy kiełbasę na stacji i jedziemy dalej na Ostrzeszów. Przed samym Ostrzeszowem odbijamy w lasy już w stronę Kobylej Góry. W Kobylej Górze na parkingu koło plaży zobaczyliśmy auto babci, więc wbijamy nad wodę. Chwilę posiedzieliśmy i pojechaliśmy na nocleg żeby zostawić rzeczy, wykąpać się i wrócić na plażę na odpoczywanko. Trasa poszła nam ładnie, bo o 12 byliśmy już na miejscu. Słońce było mocne i ładnie się opaliliśmy. Teraz czas na plażowanie.
Mała pauza w Raszkowie
Mała pauza w Raszkowie © tomstar
Moje nogi po Tour de France :)
Moje nogi po Tour de France :) © tomstar
Plaża w Kobylej Górze © tomstar

Spacerek nad jeziorko

Czwartek, 20 lipca 2017 · dodano: 20.07.2017 | Komentarze 0

Dziś wyskoczyliśmy sobie na mały, szybki spacerek nad jeziorko. Wieczór wolny, pogoda wyśmienita, więc trzeba było to jakoś wykorzystać. Boczkami pojechaliśmy na plażę do Gołuchowa, posiedzieliśmy trochę na miejscu, Dorota pochodziła po wodzie i boczkami wróciliśmy do domu.