Lipiec, 2013

Suma kalorii:31947 kcal

Trasa na dobicie

Niedziela, 14 lipca 2013 · dodano: 14.07.2013 | Komentarze 1

Pomimo wczorajszego wypadu na długą trasę postanowiłem dzisiaj trochę rozciągnąć zmęczone mięśnie. Wstałem rano i wyjrzałem przez okno. Piękne słońce i niebo bez chmur. Bez zastanawiania wskoczyłem w ciuchy i na rower. Niestety bardzo szybko naszły chmury i ruszył się wiatr. Nie miałem ochoty zmoknąć tak jak wczoraj, więc skróciłem trasę z zakładanych 80km do 55km. Dobrze zrobiłem, bo jechało się dość ciężko przez mocny wiatr, a i po czasie nogi dały o sobie znać. Także dziś tylko mała runda na dobicie się po wczorajszym :)

Kościół w Sowinie © tomstar

Polna droga gdzieś za Taczanowem © tomstar

Przejazd kolejowy w Bronowie © tomstar

Pałac w Bugaju © tomstar

Pałac od frontu © tomstar

Sesja zdjęciowa przed pałacem © tomstar

Kościół w Koźmincu © tomstar

Tour de Jezioro Powidzkie w deszczu

Sobota, 13 lipca 2013 · dodano: 13.07.2013 | Komentarze 3

Z zamiarem wybrania się w taką trasę nosiłem się już od dawna. Zmawialiśmy się z kumplami, ale jakoś nie mogliśmy zgrać terminów. Ciągle komuś coś wypadało. Dlatego postanowiłem pojechać sam. Pogoda od czwartku się popsuła i cały wyjazd wisiał na włosku. Ale postanowiłem pojechać bez względu na warunki (no chyba żeby było jakieś oberwanie chmury). Wstaję rano, na szczęście w miarę ładnie. Nie zbyt mocny wiatr i bez deszczu, chmury wiszą, ale nie pada. A więc jadę. Po drodze mała mżawka, która niestety po 25km przerodziła się w dość mocny deszcz. Zatrzymuję się na przystanku autobusowym i myślę co robić dalej. Planowałem zrobić dziś dużo kilometrów i czułbym się dziwnie gdybym teraz zawrócił. Postanowiłem dojechać do Zagórowa i z tamtąd najwyżej wrócić, wyszłoby wtedy około 80km. Po drodze przestało padać i puściłem się dalej do Słupcy. Tam nadal bez deszczu, więc mówię sobie, że robię trasę taką jak zaplanowałem. Niestety w Giewartowie dopada mnie najmocniejszy deszcz na całej trasie, tylko, że teraz już nie ma odwrotu, bo jestem idealnie w połowie drogi. Zatrzymuje się w małej chatce pod dachem i przeczekuje deszcz. Cały mokry jadę dalej, bo teraz to już bez różnicy. Po drodze ciuchy wyschły i mogę z lepszym trochę humorem jechać do Przybrodzina i Powidza. Aż do domu już nie pada, czasem pojawia się tylko lekka mżawka, ale w porównaniu z wcześniejszym deszczem to mały pikuś. Po drodze kilka przystanków, kawka i hot-dog na stacji. Cieszę się, że nie zawróciłem i dopiąłem swego. Było to dla mnie nie lada wyzwanie nie tylko ze względu na kilometry, ale także na warunki. Jestem bardzo zadowolony i teraz czas na odpoczynek i piwko :)

Droga z Gizałek do Zagórowa © tomstar

Droga do zagórowa w deszczu © tomstar

Przystanek przemyśleń: "jechać dalej czy wracać?" :) © tomstar

Rzeka Warta © tomstar

Gorąca kawka na stacji w Lądku © tomstar

Przemoczona Merida © tomstar

Przejazd na autostradą A2 © tomstar

I Meridka nad autostradą © tomstar

Zabytkowy kościół w Słupcy © tomstar

Przemoczony tomstar na przymusowym odpoczynku © tomstar

W Giewartowie w deszczu © tomstar

Cel podróży: Powidz © tomstar

Na plaży w Powidzu © tomstar

Ostatni przystanek na stacji w Gizałkach i już tylko 20km do domu © tomstar

Do teściowej na kawę... na szczęście spała ;)

Czwartek, 11 lipca 2013 · dodano: 11.07.2013 | Komentarze 2

Wczoraj przyszły nowe opony. Z tego względu, że jeżdżę głównie po asfalcie zdecydowałem się na węższe z innym bieżnikiem. Padło na Michelin Rock Country 1.75. Dziś testy. Postanowiłem przejechać się do teściowej. Zrobili nam tam bardzo ładną drogę abym mógł do niej zawsze i szybko dojechać. Na moje szczęście było na tyle wcześnie, że jeszcze spała. Mimo wiatru jechało się dobrze, aczkolwiek do Dobrzycy musiałem się rozbudzić. Średnia prędkość 23km/h, powrót już na maksa, średnia prędkość 32km/h :) Jak na asfalt to żadne inne opony, a i w lekki teren też mogą być.

Piękna droga do teściowej © tomstar

Merida na Michelinach © tomstar

Nowa opona Michelin © tomstar

Teściowa śpi, nie budźmy wilka :) © tomstar

Odchudzona Merida © tomstar

Nie mogłem się powstrzymać cz. 2

Poniedziałek, 8 lipca 2013 · dodano: 08.07.2013 | Komentarze 1

Jest tak piękna pogoda, że grzechem jest siedzieć w domu, a jeszcze większym grzechem nie wsiąść na rower. Dziś podejście drugie do wczorajszej trasy. Las już trochę obcykany i przeleciałem przez niego bez problemów, nareszcie :) Dziś wyjechałem szybciej więc wieczór mnie nie złapał.

Nie mogłem się powstrzymać

Niedziela, 7 lipca 2013 · dodano: 07.07.2013 | Komentarze 0

Musiałem dziś wyskoczyć. W ciągu dnia nie miałem możliwości, bo byłem sam z córą, ale wieczorkiem wróciła żonka więc szybko wskoczyłem w ciuchy i na maszynę. Puściłem się w stronę lasów, którymi jechałem w zeszłym tygodniu i tylko zdrowy rozsądek powstrzymał mnie przed pojechaniem do tego drugiego, większego lasu. Mimo w miarę wczesnej pory w lesie było już dość szaro, a że nie lubię lasów nocą starałem się przez niego przedostać jak najszybciej. Dwa złe skręty na skrzyżowaniach dróg i próba wydostania się z lasu nie była taka łatwa. Nie znam jeszcze za dobrze tych ścieżek. Mam od dziś nową zasadę: "nie puszczaj się na nieznany teren wieczorem..." :) Potem już znana droga i bardzo ładny czas.

• Kalorie 2043kcal

Podpatrzeć zawodowców - MTB Żerków

Sobota, 6 lipca 2013 · dodano: 06.07.2013 | Komentarze 5

Dziś w Żerkowie odbywały się Mistrzostwa Polski MTB. Postanowiliśmy z kolegami skoczyć zobaczyć jak jeżdżą zawodowcy. Nigdy nie miałem okazji nawet być na takich zawodach, więc z przyjemnością się tam wybrałem. Sebleg mówił, że skoro już tam będę żeby wystartować, ale nie czułem się na siłach, jeszcze za wcześnie. A kiedy dojechaliśmy na miejsce upewniłem się w swojej decyzji :) Najpierw trzeba trochę potrenować, a dopiero potem rzucać się na głęboką wodę. Poznałem kilka twarzy z Bikestats :) wszyscy na linii startu.
Miałem to nieszczęście złapać na zdjęciu wypadek, który wyglądał dość poważnie. Chyba to była dziewczyna, która na zjeździe groźnie się wywróciła. Nie podnosiła się i długo leżała. Ratownicy znieśli ją z trasy, przyjechały nosze i długo ją opatrywali. Wyglądało to na prawdę bardzo nieprzyjemnie. Mam nadzieje, że nic jej się poważnego nie stało.
Wracając wykręciliśmy trochę dookoła, nieplanowaną trasą. Małe lody na rynku w Żerkowie, Jarocin i Dobrzyca. Pogoda dopisała, a emocje zostały. Pewnie już niedługo i ja stanę na linii startu, oby i na linii mety :)

Po przeglądzie

Czwartek, 4 lipca 2013 · dodano: 04.07.2013 | Komentarze 2

Dziś wypad bardziej testowy. Wczoraj rower wrócił z w sumie przymusowego przeglądu. W gwarancji mam adnotacje, że w przeciągu dwóch miesięcy od zakupu muszę zrobić przegląd w autoryzowanym serwisie Meridy. Dobrze się stało, bo przejechałem już ponad 200km i trzeba by wszystko sprawdzić, dokręcić i ustawić. Chłopaki się spisali i rowerek śmiga super. Także dziś podczas jazdy nasłuchiwałem i sprawdzałem czy wszystko ok. Jest ok :) Można w sobotę jechać na MTB do Żerkowa, na razie tylko jako widz, ale może za jakiś czas...

Standardzik

Wtorek, 2 lipca 2013 · dodano: 02.07.2013 | Komentarze 0

Wczoraj wieczorem była u nas taka burza, że obawiałem się o dzisiejsze warunki. A tutaj miła niespodzianka. Zero wiatru, piękne, bezchmurne niebo, cieplutko. Tak się dobrze po tym deszczu spało, że miałem problem wstać. Już prawie wyłączyłem budzik i przekręciłem się na drugi bok... Ale nie, wstajemy i jedziemy. Pojechałem po standardzie, bo niestety w tygodniu przed pracą nie wyrobię więcej, a i tak na styk zdążyłem :) Rowerek się przydaje.

Szybka rundka na spalenie obiadu

Poniedziałek, 1 lipca 2013 · dodano: 01.07.2013 | Komentarze 0

Taki mały spontan. Tak się najadłem dziś obiadem i dobiłem się gorącą czekoladą z bitą śmietaną, że musiałem podnieść tyłek i chociaż trochę się ruszyć. Krótka trasa po okolicy, trochę wiało, ale nie było źle bo słońce przygrzewało. Czuję się rozgrzeszony :)