Last Dance

Sobota, 5 sierpnia 2023 · dodano: 05.08.2023 | Komentarze 0

Jakiś czas temu znalazłem na ramie w okolicy suportu małą rysę, jakby pęknięcie. Ale było ono na tyle małe i niezauważalne, że się tym za bardzo nie przejąłem. Ale cały czas walczyłem z jakimś cykaniem w rowerze. Serwisowałem sobie wszystko po kolei, widelec, piasty w kołach, suport. Rowerek był jak nowy, a cykanie nie ustawało. Było sporadyczne i nieregularne, dlatego ciężko było mi je namierzyć. W końcu, gdy już zrobiłem wszystko, co zrobić mogłem, podczas mycia roweru ponownie przyjrzałem się owemu pęknięciu. Teraz wyglądało na większe i ewidentnie wskazywało na pęknięcie ramy. To by tłumaczyło wszystko, dlaczego, pomimo pełnego serwisu, cały czas coś cyka. Zrobiłem dokładne zdjęcia i zgłosiłem się do Gianta. Reklamację musiałem zrobić przez autoryzowany serwis, który mam w Kaliszu. Pojechałem do sklepu Rowerowy Młyn. Tam wszystkim się zajęli. Miałem wszystkie dokumenty, kartę gwarancyjną i paragony, więc miałem także dożywotnią gwarancję na ramę. Wszystko poszło błyskawicznie, bo po tygodniu od złożenia reklamacji w sklepie była już nowa rama. Bardzo sie obawiałem, jaki dostanę kolor. Bo ramy z bieżącej produkcji są strasznie smutne, takie czarne i mało charakterystyczne, mocno minimalistyczne. A ja lubię żywe, wesołe kolory. Rama przyszła w kolorze błyszczącego grafitu z pięknymi, głęboko niebieskimi napisami. Nie widziałem takiej nigdzie na stronie, więc jest opcja, że to model już na przyszły rok. Kolory bardzo mi się podobają. Teraz pozostała tylko przekładka osprzętu. Muszę to zrobić w tym samym sklepie, dlatego umówiłem się na poniedziałek. Mam nadzieję, że serwis pójdzie szybko i po 2-3 dniach będę miał rowerek u siebie. Musiałem więc pożegnać się ze starą ramą. Niestety pogoda nie sprzyja i cały weekend ma padać, ale jakiś wyjazd muszę zrobić. Wstaję więc o 4:30, a o 4:45 już jestem na rowerze. Chcę zdążyć przed deszczem i ostatni raz przejechać się na mojej błękitnej strzale. Bardzo mi szkoda tej ramy, bo miała piękne kolorki, takie moje, wyraziste i charakterystyczne. Nigdzie takiego rowerka nie widziałem. Wszyscy teraz jeżdżą na tych smutnych czarnych rowerach, żeby wyglądać jak najbardziej pro. A ja lubię kolory. Także na pewno z czasem nowa rama zyska parę dodatkowych, kolorowych naklejek, żeby ją trochę rozweselić. No nic, 30 000 km przejechane i teraz do akcji wkroczy, młodszy brat w butach po starszym ;)

Pożegnanie
Pożegnanie © tomstar
Giant Contend SL 2 2018
Giant Contend SL 2 2018 © tomstar
Pęknięcie ramy na spawie w okolicy suportu
Pęknięcie ramy na spawie w okolicy suportu © tomstar